مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته گذشته

رسانه کلیک - هفته ای که گذشت برای فناوری ایران هفته تفریبا آرامی بود. هفته ای که در روز آخرش قطعی یکی دو ساعته اینترنت حسابی همه را به وحشت انداخت.

مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته گذشته

اختلال گسترده در اینترنت کشور [بروزرسانی: اینترنت به حالت عادی بازگشت]

از چندین ساعت پیش، شاهد اختلال گسترده در اینترنت ایران هستیم. به نظر می رسد این اختلال بیشتر مربوط به اینترنت همراه است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

اعتماد کاربران بیدود همانند هوای تهران پر از گرد و غبار است!

در حالی که هر روز آلودگی هوا بیش از پیش نفس کشیدن را سخت تر می کند، جای خالی دوچرخه های نارنجی بیدود در پایتخت بیش از گذشته به چشم می آید.

آذر ماه سال گذشته، حدود یک سال پیش بود که دوچرخه های نارنجی پایتخت کار خود را رسما آغاز کردند و در جای جای شهر قرار گرفتند.

دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی به همت یکی از استارتاپ‌ها و با هماهنگی شهرداری تهران استارت کار خود را زد. بیدود استارتاپ دوچرخه‌سواری اشتراکی بود که برای استفاده از آن، کاربران پس از نصب اپلیکیشن بیدود باید مبلغ ۱۵۹ هزار تومان را به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌کردند، البته اگر کاربران از استفاده و عضویت در بیدود منصرف می‌شدند، این پول به حساب آن‌ها برمی‌گشت.

اما مدتی است استفاده از بیدود متوقف شده است. در حالی که این طرح برای مبارزه با آلودگی بود، همانند بسیاری از طرح ها متوقف شد. دوچرخه های بیدود بدرودی بلند بالا گفته و شهر را ترک کردند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

تخفیفان و نت برگ ادغام شدند

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، نت برگ و تخفیفان ادغام شدند و قرار است این خبر را به صورت بیانیه تا 48 ساعت آینده رسما اعلام کنند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

گزارش نشست خبری شرکت منظومه نگاران

اعتدال مهر، مدیرعامل شرکت منظومه نگاران در نشست خبری گفت: «ما در ابتدای کارمان به این نتیجه رسیدیم به‌خاطر نیازهای روزافزون مشتریانمان و پیشرفت های سریع در این حوزه، خودمان یک وب سروری را بنویسیم و طراحی کنیم که نیاز مشتریانمان را پاسخ دهد.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

فیشینگ به بهانه رجیستری تلفن همراه

کلاهبرداران اینترنتی در تازه‌ترین گام برای فیشینگ و سرقت اطلاعات با ارسال پیامکی از قربانیان می‌خواهند که برای جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه وارد سایت «همتا» شده و نسبت به رجیستری تلفن همراه خود اقدام کنند. پلیس این پیامک را حاوی آدرس جعلی به قصد سرقت اطلاعات اعلام کرد.

برای ادامه خبر کلیک کنید.

حرکت به سمت White List راه را برای رانت باز خواهد کرد

در بیانیه‌ای که از سوی مصطفی امیری، مدیرعامل زرین پال منتشر شده است از ایجاد فضای White List به جای نگرش Black List، ابراز نگرانی شده و این موضوع آغازی برای ایجاد فضای رانتی و بروز مفاسد اقتصادی فراوان قلمداد شده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

کاربران فضای مجازی چقدر موافق استفاده از رمز پویا هستند؟

استفاده از رمز پویا چند روز آینده اجباری می شود. در این مطلب واکنش کاربران نسبت به اجباری شدن رمز دوم یکبار مصرف را مورد بررسی قرار می دهیم. برای ادامه خبر کلیک کنید.

آمارهای شنیدنی اسنپ در تولد ۵ سالگی‌؛ یک میلیارد سفر

۵ سال زمان خوبی برای بررسی عملکرد یک کسب‌وکار است؛ میانه یک‌دهه که فرصتی فراهم می‌کند تا نگاهی به مسیرهای رفته بیندازیم و برای آینده‌ پیش رو برنامه‌ریزی کنیم. اسنپ ۵ ساله شد؛ کسب‌و‌کاری که زمانی تنها رویایی در ذهن چند جوان خوش‌فکر ایرانی بود، امروز به یکی از بزرگترین تاکسی‌های آنلاین دنیا تبدیل شده است. ۵ سال ممکن است برای این پیشرفت زمان کمی باشد اما واقعیت این است که هیچ غیرممکنی وجود ندارد و اسنپ موفق شده این مسیر را به همت اعتماد کاربرانش طی کند. با ما همراه باشید تا به مناسبت تولد 5 سالگی اسنپ آمارهای شنیدنی آن را مرور کنیم. برای ادامه خبر کلیک کنید.

ابوالحسن فیروزآبادی: دولت باید در توسعه موتور جستجو مسئولیت پذیر باشد

روز دوشنبه امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات در نشستی اعلام کرد توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات به تازگی توسط مرکز ملی به آنها ابلاغ شده است. ابوالحسن فیروزآبادی امروز سه‌شنبه در حاشیه افتتاحیه بیستمین نمایشگاه تلکام در واکنش به این موضوع گفت: «ایشان احتمالا در جریان نیستند طبق مصوبه سال ۹۵ توسعه خدمات پایه کاربردی که هم از خدمات ابری، دیتاسنتر، خدمات داده، موتور جستجو و پیام‌رسان، موتور جستجو دستور صریحی است که در سند مصوب سال ۹۵ شورای عالی فضای مجازی وجود دارد.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

بیستمین نمایشگاه تلکام افتتاح شد

بیستمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (نمایشگاه مخابرات و راه حل های نوآورانه ICT) یا تلکام صبح امروز با حضور ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، سید جمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات و جمعی از مدیران وزارت ارتباطات افتتاح شد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

نمی‌توان با اجبار و محدودسازی فناوری بومی را جایگزین کرد

ناظمی: «شهروندان تمایل ندارند از برخی نرم‌افزارهای داخلی که با محدودسازی حق انتخاب مقابل آن‌ها بوده استفاده کنند، ضمن این‌که آن‌ها در زمان قطعی اینترنت نشان دادند آن‌طور که نیاز است توان فنی ندارند.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

رتبه بندی دیتاسنترها با استاندارد جهانی

صبح دوشنبه رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران همراه با رییس سازمان نظام صنفی کل کشور در نشست خبری رتبه بندی دیتاسنترها به ضرورت این مسئله و نکاتی که برای اجرایی شدن این کار مدنظر قرار دارند، اشاره کردند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

تولد ۳ سالگی باسلام؛ مردمی‌ترین استارت‌آپ ایران

«باسلام» بازار هزار قصه‌ آدم‌ها؛ ۳ ساله شد. ۱۰۹۵ روز از اولین نفس‌های «باسلام» می‌گذرد و حالا مردمی‌ترین استارت‌آپ ایران، شمع تولد ۳ سالگی‌اش را با بهترین آرزوها برای همه‌ مردم ایران، فوت می‌کند. به جشن تولد باسلام خوش آمدید! برای ادامه خبر کلیک کنید.

سورپرایز وزیر مجوز سازمان هواپیمایی ندارد!

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به تازگی اعلام کرده پست پهپادی مجوز سازمان هواپیمایی ندارد. پست پهپادی سورپرایز آذری جهرمی بود. برای ادامه خبر کلیک کنید.

شما بگویید؛ آیا سورپرایز وزیر ارتباطات انتظارات شما را برآورده کرد؟

سورپرایز وزیر ارتباطات بعد از چند روز انتظار پهپادهای ویژه پستی از آب در آمد که در نهایت به مذاق بسیاری خوش نیامد. در این مطلب نظرات شما را در این رابطه جویا می شویم. برای ادامه خبر کلیک کنید.

کلاسیکو عادل فردوسی پور؛ تحولی در برنامه های اینترنتی

ویژه‌برنامه اینترنتی «کلاسیکو» به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور، با اجرای پژمان جمشیدی و با حضور هواداران دو تیم در استودیو، در آستانه ال‌کلاسیکوی حساس چهارشنبه شب برای پخش در پلتفرم‌های اینترنتی آماده شده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

سرورهای تجمیع اطلاعات جاسوسی شده، شناسایی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که هفته گذشته در حاشیه هیات دولت به حمله سایبری به زیرساخت‌های دولت الکترونیک اشاره کرده بود، از شناسایی سرورهای تجمیع اطلاعات جاسوسی شده و همچنین ردیابی عاملان این حمله خبر داد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

مهلت ۳ هفته ای به جهرمی برای تکمیل طرح شبکه ملی اطلاعات

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: «این شورا در جلسه عصر شنبه به وزیر ارتباطات ۳ هفته فرصت داد تا طرح تکمیلی شبکه ملی اطلاعات را ارائه کند. این طرح ظرف ۲ ماه در شورای فضای مجازی بررسی می شود.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

آذری جهرمی: اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است

آذری جهرمی در آیین پایانی جشنواره کودک آنلاین بابیان اینکه اینترنت برای جامعه در حال رشد مثل اکسیژن می‌ماند، تاکید کرد که اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی به انتشار اطلاعات خصوصی آن‌ها ختم می شود

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی با انتشار اطلاعیه‌ای به رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک اعتراض کرد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

شما بگویید؛ مهاجرت یا ماندن در ایران؟

در روزهایی که روزنه های امید در میان ناامیدی گه گاهی موج میزند، عادل فردوسی پور با کلاسیکو موج جدیدی از امید را راه انداخته است برای ادامه خبر کلیک کنید.

ارسال نظر