ازکی و بیمیتو ادغام شدند

رسانه کلیک - روزهای پایانی سال ۹۸ در عین تمام سختی‌ها و خبرهای بدی که در پی داشت؛ با خبر ادغامی در اکوسیستم استارتاپی ایران رو به اتمام است. ادغام دو بازیگر از استارتاپ‌های بیمه آنلاین ایران با هم با نام‌های ازکی و بیمیتو.

ازکی و بیمیتو ادغام شدند

ازکی و بیمیتو دو رقیب در صنعت بیمه آنلاین، که در سال‌های اخیر با تصرف بیلبوردهای شهری به مصاف هم رفته بودند بعد از سال‌ها رقابت بر سکوی ادغام و صلح آرام گرفته و تصمیم گرفتند با هم و در کنار هم به راه خود ادامه دهند.

مجید قاقازانی مدیر مارکتینگ« ازکی » در رابطه با این سوال که از چه زمانی موضوع ادغام پیش آمد و توافق حاصل شد در گفتگو با خبرنگار کلیک می‌گوید: «حدودا ۳ ماه بود که دو شرکت و مجموعه ماموت در حال مذاکرده بودند و در نهایت دیروز این تصمیم نهایی شد و هر دو شرکت با سهم مشترک با سرمایه‌گذاری قابل توجه مجموعه VC ماموت همکاری خودشون را در قالب مجموعه جدید برای سال ۹۹ آغاز خواهند کرد. شرکتی جدید تاسیس خواهد شد، که نیمی از آن متعلق به بیمیتو، و مالکیت نیم دیگر آن به ازکی تعلق خواهد داشت. پس از آن سرمایه نقدی از طریق ماموت به شرکت جدید تزریق می‌شود.»

قاقازانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار است شاهد چه سیاستی باشیم و آیا شاهد تولد برند جدیدی از ادغام این دو مجموعه خواهیم بود تاکید می‌کند: «تصمیمی که در حال حاضر اتخاذ شده است بر سیاست حفظ هر دو برند است و هر دو تیم کماکان با شرایط قبلی ادامه خواهند داد. از این به بعد هر دو تیم در کنار هم مستقر خواهند شد و با یک تیم مدیریتی واحد به فعالیت‌ها ادامه خواهند داد.»

قاقازانی معتقد است این ادغام نشات گرفته از ضعف و مشکل از طرف هیچ یک از طرفین نیست و در پاسخ به سوال خبرنگار کلیک در خصوص این که ازکی سال ۹۶ سرمایه گذاری خارجی از کشور آلمان داشت، آیا شدت گرفتن شرایط تحریم باعث کند شدن روند رشد ازکی و در نهایت اتخاذ تصمیم ادغام بوده است پاسخ می‌دهد: «این ادغام اصلا به دلیل مشکل و یا ضعف هیچ یک از شرکت‌ها نبود. خوشبختانه و تنها برای استفاده بهتر از ظرفیت هر دو مجموعه در همکاری باهم شکل گرفت.»

مدیر مارکتینگ ازکی در انتها در پاسخ به این موضوع که در نهایت این ادغام چه اتفاقات جدیدی برای ان حوزه در بر خواهد داشت می‌گوید: «امیدواریم این ادغام که باتوجه به پتانسیل های هم افزایی قابل توجه صورت گرفت، نقطه عطفی در گسترش بیش از پیش بازار آنلاین صنعت بیمه کشور و توسعه فعالیت ها باشد.»

ارسال نظر