تولید بومی گوشی و مودم توسط صاایران

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات امروز با بازدید از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری در پست اینستاگرامی خود از تولید بومی گوشی و مودم توسط صاایران خبر داد.

تولید بومی گوشی و مودم توسط صاایران

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با بازدید از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از نمایشگاه ''بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات'' بازدید کرد و گفت: هم اکنون ۴ شرکت در حوزه تولید مودم در کشور فعال هستند و ۳ شرکت نیز گوشی موبایل تولید می کنند. همچنین با هماهنگی که با شرکت صاایران وزارت دفاع انجام شده است اولین پارت گوشی های تلفن همراه تولید داخل برای ارائه به مردم تحویل یکی از اپراتورهای تلفن همراه شده است.

او افزود: خط اعتباری ۵۰۰ میلیاردی برای ارائه گوشی های اقساطی به مردم از سوی اپراتورها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین در حاشیه‌ی این بازدید، آذری جهرمی در حساب کاربری اینستاگرام خود از وارد مدار شدن خط تولید بومی گوشی و مودم صاایران و تلاش برای بومی سازی این محصول به دنبال بازار نامساعد ارز و پایین آمدن قدرت خرید مردم در رابطه با کالاهای فناوری این‌چنین نوشت:

تولیدکنندگان داخلی به خط شدند تا با بالا بردن ظرفیت تولید و کاهش قیمت تمام شده، قیمت برخی کالاهای فناوری اطلاعات مثل گوشی و مودم رو کاهش بدهند.
قیمت ارز که بالا رفته، قدرت خرید مردم برای تهیه گوشی و تبلت و مودم کاهش پیدا کرده و این در آستانه فصل تحصیل و شیوع کرونا، آزار دهنده شده است.
یک خط تولید گوشی و مودم رو صاایران وارد مدار کرد و یک خط تولید تبلت هم با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی در مراغه راه اندازی شد.

او همچنین با بیان این این گوشی‌ها برای تحصیل دانش‌آموزان یکی از گزینه‌های اقتصادی و باکیفیت است، گفت:

کیفیت تولیدات به پرچمدارها نمی‌رسه اما برای دانش‌آموزان مناسبه و نیازمندیهای اونها رو تامین می‌کنه.

آذری جهرمی با بیان اینکه بخش اول از محصولات تولید بومی آماده و به ایرانسل تحویل داده شده تا شرایط آن برای عرضه به بازار فراهم شود. او همچنین با اشاره گزارشی که چند روز پیش به او ارائه شده در رابطه با همکاری وزارت دفاع در جهت تولید بومی گوشی ایرانی کار خود را برای بخش اول به پایان رسانده گفت: ''صاایران محموله اول تولیدات خود را به ایرانسل داده تا شرایط عرصه به بازار توسط این اپراتور مهیا شود. وزارت دفاع ورود خیلی خوبی در اینباره داشته است. از امیر حاتمی و امیر شهرام در صاایران تشکر می‌کنم که این کار را انجام دادند و از مدیر عامل ایرانسل نیز تشکر می‌کنم که می‌خواهند باندلینگ این گوشی‌ها را انجام دهند.''

این نمایشگاه از امروز به مدت دو روز در پژرهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شده است و علاقه مندان می‌توانند ضمن رعایت پرتکل‌های بهداشتی از آن بازدید کنند.

ارسال نظر