دولت الکترونیک قاچاق تلفن همراه را پایین آورد

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد توسعه کشور در زمینه دولت الکترونیک را مناسب دانست و یکی از دستاوردهای آن را  کاهش قاچاق گوشی همراه برشمرد.

دولت الکترونیک قاچاق تلفن همراه را پایین آورد

به گزارش کلیک به نقل از ایران آنلاین؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در یک برنامه تلویزیونی یکی از آثار دولت الکترونیک را جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق و کنترل و رصد قاچاق گوشی همراه دانست و با بیان اینکه باید نظام اداری گندزدایی شود، عنوان کرد: در اذهان عمومی همچنان به طرح رجیستری تلفن همراه خرده می گیرند، اما همین طرح در مچ گیری افرادی که با ارز دولتی (4200 تومان) گوشی همراه را وارد کرده، اما با قیمت آزاد فروختند، موثر واقع شد.

آذری جهرمی درباره دستاورد دولت الکترونیک در مقابل معضل قاچاق اظهار کرد: کاهش دخالت انسان منجر به مدیریت بهتر کارها و جلوگیری از قاچاق و حمایت تولیدات داخلی می شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: فسادهای بسیار بزرگتری وجود دارد که قوه قضاییه برای رسیدگی به آن به وقت بیشتری نیاز دارد، اما بحث قاچاق گوشی همراه به راحتی پیگیری می شود ( قاچاق گوشی تلفن همراه به کشور صفر شد ).

وی با اشاره به این که بسیاری از صنایع و اقتصاد ما از قاچاق ضربه خورده است افزود: تنها با دولت الکترونیک امکان مقابله با فساد و رانت وجود دارد و باید همه دستگاه ها در اجرای دولت الکترونیک با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

آذری جهرمی اضافه کرد: 600 هزار گوشی در گمرک موجود است که ارز دولتی نگرفته‌ اند و ارز غیر تخصیصی، مانع از ترخیص کالا شده است ( بازار در انتظار صدور مجوز عرضه 600 هزار گوشی همراه وارداتی ). همچنین بیش از 120 هزار تلفن همراه موجود است که اجازه فروش ندارد. البته با دستور قضایی به زودی گوشی های توقیفی تعیین تکلیف می شود و کمبود تلفن همراه جبران می شود.

وزیر ارتباطات به رتبه 20 درصدی رشد دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: این موضوع را در گفت و گوی خبری روز یکشنبه توضیح خواهد داد.

10 میلیون کاربر پیام رسان داخلی

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به این که ذائقه کاربران شبکه های اجتماعی در حال گرایش به بازار داخلی است، اظهار داشت: امروزه 10 میلیون کاربر پیام رسان های داخلی وجود دارد ( پیام‌ رسان‌ های داخلی روی هم رفته 10.5 میلیون کاربر فعال دارند ).

آذری جهرمی همچنین به خدمات ملی پیام رسان ها و بسته های حمایتی از پیام رسان های داخلی پرداخت و درباره هاتگرام و تلگرام طلایی بیان کرد: وزارت ارتباطات در مورد پیام رسان های غیررسمی تلگرام ملاحظه ای ندارد و وضعیت تلگرام طلایی و هاتگرام طبق برنامه ریزی مرکز ملی فضای مجازی مشخص خواهد شد ( 15 شهریور آخرین مهلت فعالیت بدون فیلتر تلگرام طلایی و هاتگرام ).

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات وزارت ارتباطات را به دو بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تقسیم کرد و گفت: شاخص های خوبی در یک سال گذشته ایجاد شده و 1202 شهر در کشور به نسل سوم و چهارم مجهز شده اند که رقم چشمگیری است ( همه شهرها زیر پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفتند ).

وی یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت مصرف اینترنت کشور ۸۰ درصد شده و ضریب نفوذ تلفن همراه نیز به بیش از ۱۱۰ درصد رسیده است ( ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران از مرز 100 درصد عبور کرده است! ).

ارسال نظر