سامانه رایگان حضور و غیاب برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا راه اندازی شد

رسانه کلیک - اعضای شرکت آریانا گستر اسپادانا برای مقابله با شیوع کرونا، یک سامانه حضور و غیاب رایگان را ارائه کرده اند که تردد افراد را بدون نیاز به ثبت اثر انگشت و تنها با استفاده از کد QR زیر نظر می گیرد.

سامانه رایگان حضور و غیاب برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا راه اندازی شد

همانطور که می دانید امروزه سیستم های عمومی بسیاری در مناطق مختلف شهر وجود دارند که روزانه مورد استفاده افراد بسیاری قرار می گیرند. دستگاه های ATM، دستگاه های نازل بنزین و دستگاه های اسکن اثر انگشت موجود در دفاتر و شرکت های رسمی، در نوع خود می توانند ناقل ویروس و بیماری باشند. به ویژه در شرایط فعلی که روز به روز آمار بیشتری از مبتلایان کرونا گزارش می شود. اخیرا یک شرکت دانش بنیان اصفهانی به نام آریانا گستر اسپادانا برای مقابله با شیوع این ویروس مزمن دست به اقدام جالبی زده است.

این شرکت یک سامانه حضور و غیاب را طراحی کرده که به واسطه آن می توان بدون نیاز به اثر انگشت و هر گونه تماس فیزیکی دیگری، تردد افراد را در محیط های کاری و عمومی تحت نظر گرفت.

نحوه عملکرد این سیستم جدید که بر پایه تکنولوژی ابری ساخت شده بسیار ساده است. متقاضیان ابتدا باید نسبت به دریافت شناسه کاربری معتبر اقدام کرده و سپس از طریق شبکه، کارکنان حوزه خود را تعریف نمایند. بدین ترتیب یک کد QR اختصاصی برای هر شرکت تولید می شود که متقاضی کافی است آن را پرینت کرده و نزدیک درب ورودی بچسباند. از طرفی کارکنان باید اپلیکیشن مربوطه را روی دستگاه هوشمند خود نصب کرده و هنگام رفت و آمد به شرکت، کد QR را اسکن نمایند. ناگفته نماند که این اپلیکیشن بر روی هر دو سیستم عامل iOS و اندروید قابل دریافت است.

طبق گفته حمیدرضا ابوطالبی، مدیر عامل شرکت آریانا گستر اسپادانا، سامانه مذکور روی سرورهای موجود در دیتا سنتر خود شرکت قرار گرفته و تدابیر لازم برای جلوگیری از تقلب های احتمالی برای آن اتخاذ شده است. ظاهرا سامانه حضور و غیاب تا اواخر فروردین و کنترل نسبی ویروس کرونا به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

ارسال نظر