مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته گذشته

رسانه کلیک - هفته‌ای که گذشت در حالی استارت خورد که در روزهای آغازین، وزیر ارتباطات وعده سورپرایزی در آخر هفته را داد و در نهایت از پهپاد پستی رونمایی شد.

مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته گذشته

محمدجواد سورپرایز کرد

چند روز پیش وزیر ارتباطات از سورپرایزی برای مردم ایران خبر داد. محمدجواد آذری جهرمی روز پنج شنبه با رونمایی از پست پلاس به وعده خود عمل کرد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

روحانی: تقویت شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست

رییس جمهور با بیان این که تقویت شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت خارجی نیست، گفت: «می‌خواهیم مردم در کنار اینترنت خارجی از اینترنت داخلی قوی و توانمند نیز برخوردار باشند.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

آیا شماره کارت بانکی میلیون ها ایرانی لو رفته است؟

روزنامه نیویورک‌تایمز ضمن انتشار خبر هک و نشر میلیون‌ها شماره کارت بانکی شهروندان ایرانی، به نقل از کارشناسان می‌گوید احتمالا این حمله توسط یک عامل دولتی خارجی انجام شده و ممکن است به چالش مالی عمده‌ای برای دولت ایران تبدیل شود. برای ادامه خبر کلیک کنید.

وزیر ارتباطات از حمله سازمان‌یافته علیه زیرساخت‌های دولت الکترونیک خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «حمله امنیتی علیه زیرساخت‌های دولت الکترونیک اتفاق افتاد اما نمی‌توانم از جزئیات آن صحبت کنم.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

مجلس برای جلوگیری از قطعی اینترنت طرح دو فوریتی ارائه داد

جمعی از نمایندگان مجلس طرح دو فوریت «الزام دسترسی به خدمات اینترنت» برای جلوگیری از قطعی اینترنت در شرایط اضطرار بدون مجوز مجلس را تقدیم هیات رئیسه کردند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

اعتبار رمز دوم یکبار مصرف 120 ثانیه شد

اعتبار رمز دوم یکبار مصرف افزایش پیدا کرد. مدت زمان اعتبار رمز دوم پویا از 60 ثانیه به 120 ثانیه رسید. برای ادامه خبر کلیک کنید.

شبکه ملی اطلاعات؛ زندانی به وسعت ایران

صحبت های رییس جمهور در رابطه با اینترنت ملی در صحن مجلس سبب شد موجی در شبکه های احتماعی راه بیفتد. به اعتقاد بسیاری، تقویت شبکه اطلاعات به معنی زندانی به وسعت کل ایران است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

تعرفه واردات موبایل برای حمایت از تولید داخلی افزایش پیدا می کند؟

عضو کمیته رجیستری تلفن همراه از طرح سه سناریوی جدید دولت برای حمایت از تولید گوشی موبایل در داخل کشور خبر داد. احتمال افزایش تعرفه واردات موبایل وجود دارد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

آغاز فعالیت اسنپ در شوش و شوشتر

اسنپ در ادامه فعالیت خود در شهرهای مختلف؛ فعالیت خود را در دو شهر شوش و شوشتر استارت زد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

یکی از الزامات تحقق 5G، آزادسازی باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ توسط صدا‌وسیماست

معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که برای راه‌اندازی و توسعه 5G به‌عنوان بستر اصلی تحقق فناوری‌های نوین نظیر IoT؛ ارائه سرویس‌های باقابلیت و اطمینان بالا و تاخیر بسیار پایین (URLL Communications) و همچنین در راستای تحول دیجیتال (Digitalization) در کشور؛ به باندهای فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز به‌عنوان راهکار مطلوب در تامین پوشش سراسری در کشور، نیازمندیم. برای ادامه خبر کلیک کنید.

ارسال نظر