مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته گذشته

رسانه کلیک - هفته گذشته در پی قطعی اینترنت بین الملل که در کشور جاری بود؛ بیشترین اخبار فناوری ایران را خبرهای مرتبط با اتصال اینترنت به خود اختصاص دادند.

مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته گذشته

پس از چندین روز اینترنت بین الملل در بسیاری از استان های کشور وصل شده است، بنابراین بیشترین اخبار هفته گذشته نیز مربوط به همین موضوع است. در ادامه اخبار فناوری ایران را مرور می کنیم.

آذری جهرمی به لیست تحریم های آمریکا اضافه شد

آمریکا، آذری جهرمی را تحریم کرد. سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا از اضافه شدن نام محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران به لیست تحریم‌های این کشور خبر داد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

امیر ناظمی: اینترنت مثل آب، مثل هوا، قابل قطع‌کردن نیست!

رییس سازمان فناوری ایران در پی اتصال اینترنت همراه در توییتر خود خبر از تهیه لایحه ای داد که بر اساس آن از این پس قطع اینترنت و هر اپ با بیش از ۱۰ میلیون کاربر ایرانی تنها با تصویب مجلس امکان‌پذیر باشد!برای ادامه خبر کلیک کنید.

واریز اولین مرحله اعتبار سوخت تاکسی‌های اینترنتی

روابط عمومی اسنپ طی بیانیه‌ای از واریز اولین مرحله اعتبار سوخت تاکسی‌های اینترنتی خبر داده که بر اساس اعلام کارگروه سوخت (مصوبه هیئت وزیران)، جزئیات طرح تخصیص سهمیه سوخت در آن عنوان شده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

خسارت 2950 میلیارد تومانی کسب و کارهای اینترنتی در روزهای قطعی اینترنت

کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران روز چهارشنبه برآورد خود از میزان خسارت‌های وارد شده به کسب و کارهای اینترنتی بر اثر قطعی اینترنت طی چند روز گذشته را منتشر کرد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

داستان نامه‌های منتسب به سازمان فناوری چیست؟

به تازگی نامه‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که سوالاتی برای ما ایجاد کرده است. برای بررسی نامه‌های منتسب به سازمان فناوری در ادامه همراه ما باشید و پای صحبت های امیر ناظمی رییس سازمان فناوری و محسن براتی یکی از کارشناسان فناوری اطلاعات بنشینید. برای ادامه خبر کلیک کنید.

ثبات قیمت‌ها در دیجی‌کالا

به تازگی اطلاعیه‌ای از سوی دیجی‌کالا منتشر شده که به ثبات قیمت‌ها اشاره دارد. ثبات قیمت‌ها در دیجی‌کالا با وجود افزایش قیمت بنزین صورت گرفته است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

دستورالعمل استخراج رمزارزها ابلاغ شد

دستورالعمل استخراج رمزارزها ابلاغ شد. سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر از دستورالعمل صدور جواز و پروانه بهره برداری استخراج رمز ارز داد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

چرا موتورهای جستجوی ایرانی در زمان قطعی اینترنت عملکرد ضعیفی داشتند؟

در روزهای قطعی سراسری اینترنت بین الملل، برخی از پروژه‌های ایرانی نتوانستند آنطور که باید و شاید پاسخگوی نیاز کابران باشند؛ یکی از این پروژه‌ها، موتورهای جستجوی ایرانی بود.

در حالی که اینترنت در کشور با خاموشی 7 روزه همراه بود و در ادامه اتصال اینترنت‌های خانگی امروز شاهد اتصال اینترنت همراه در برخی استان‌ها بودیم؛ برخی از کم و کاستی‌ها پروژه‌های بومی در این میان به شدت به چشم آمدند و بحث برانگیز شدند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

امضای ۱۰ تفاهم‌نامه کاری ایرانسل با تولیدکنندگان ایرانی

ایرانسل هم‌زمان با برگزاری «میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات»، با هدف حمایت از تولید ملی، ۱۰ قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری با تولیدکنندگان ایرانی امضا کرد .برای ادامه خبر کلیک کنید

باگ امنیتی در رمز پویا / پیامک امن نیست!

بررسی رمز پویا نشان می‌دهد که این طرح در برخی موارد مربوط به ارسال پیامک با مشکلات امنیتی روبه‌رو است و می‌تواند حساب‌های بانکی مشتریان را به خطر بیندازد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

آذری جهرمی: هیچ چیز جای اینترنت بین المللی را نمی‌گیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آذری جهرمی گفت: «هیچ چیزی جای اینترنت بین المللی را نمی‌گیرد، شبکه ملی اطلاعات و اینترنت هر کدام جای خود را دارد.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی از مشکلات حاصل از قطعی اینترنت گزارش ارائه می کند

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در پی قطع سراسری اینترنت با انتشار بیانیه ای از اعضا خود خواست مشکلات و خساراتی را که به دلیل قطع اینترنت بر آن ها وارد شده است، به طور مکتوب گزارش دهند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

نگاهی به عملکرد سرویس های داخلی در 7 روز قطعی اینترنت بین‌الملل

هفت روز قطعی اینترنت بین‌الملل؛ فرجه خوبی بود تا زیرساخت‌ها و کسب و کارهای ایرانی امتحان خود را پس دهند. اما در این مدت کدام سرویس‌ها عملکرد قوی‌تری داشتند؟ برای ادامه خبر کلیک کنید.

کناره‌گیری شایان شلیله از سمت دبیری انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

درپی استعفای شایان شلیله از سمت دبیری انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی شهر تهران در روز یکشنبه، امروز در جلسه هیات مدیره انجمن، عادل طالبی به عنوان دبیر انجمن صنفی انتخاب شد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

ارسال نظر