ته نخ: ممنوعیت ارسال پیامک انبوه؛ بی‌تدبیری جدید شورای عالی فضای مجازی

رسانه کلیک - سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اقدامی جدید بر اساس دستور عجولانه شورای عالی فضای مجازی ارسال پیامک انبوه را ممنوع کرد. کاری که برای جلوگیری از پیامک تبلیغاتی انجام می‌شود.

ته نخ: ممنوعیت ارسال پیامک انبوه؛ بی‌تدبیری جدید شورای عالی فضای مجازی

باز هم شاهد تصمیمات عجیب و غریب شورای عالی فضای مجازی در کشور هستیم که بدون کارشناسی دلسوزانه و بدون توجه به عواقب انجام شد. شورای عالی فضای مجازی میزان ارسال پیامک در هر شبانه‌روز را ۵۰۰ پیامک اعلام کرده است تا بتواند جلوی ارسال پیامک تبلیغاتی را بگیرد.

به نظر می‌رسد شورای عالی فضای مجازی بدون اطلاع از مزایای ارسال پیامک انبوه در اطلاع‌رسانی سامانه‌ها و کسب‌وکارهایی به کاربرانشان از جمله فروشگاه‌های اینترنتی، تاکسی‌های آنلاین، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی و همچنین اطلاع‌رسانی درون‌سازمانی شرکت‌ها و سازمان‌ها برای کارکنان، مصوبه ارسال حداکثر ۵۰۰ پیامک در روز را تصویب کرده است.

سوال اینجاست که کسب‌وکارها و شرکت‌هایی که از طریق پیامک به مشتریان خود اطلاع‌رسانی می‌کردند هم‌اکنون برای اطلاع‌رسانی به کاربران و مشترکانی که تلفن هوشمند ندارند باید چه کاری انجام دهند؟

تعداد زیادی از خطوط تلفن همراه کشور در گوشی‌های ساده و بدون سیستم عامل فعال است و صاحبان این خطوط تنها راه دریافت اطلاعات و اطلاع‌رسانی‌های موردنظرشان از شرکت‌ها و سازمان‌ها، فقط و فقط دریافت پیامک انبوه است. به نظر می‌رسد شورای عالی فضای مجازی نه تنها به فکر این کسب‌وکارهای مختلف نبوده بلکه این عده از هم‌وطنان را فراموش و همه کشور را صاحب گوشی‌ هوشمند فرض کرده است.

شورای عالی فضای مجازی بهتر بود برای جلوگیری از مزاحمت‌های بوجود آمده توسط پیامک‌های تبلیغاتی برای کاربران تلفن‌همراه به دنبال راه‌حل جامع باشد تا اینکه کلا بستر ارسال پیامک انبوه در کشور را مسدود و تعداد ۵۰۰ پیامک در طول روز را برای ارسال در نظر بگیرد.

این تصمیمات عجولانه شورای عالی فضای مجازی یادآور حمایت بی‌ثمر این شورا از پیام‌رسان‌های داخلی و همچنین نحوه فیلتر پیام‌رسان‌ها و اپلیکیشن‌های خارجی توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه می‌اندازد.

ارسال نظر