هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس برگزار شد

رسانه کلیک - هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس بعدازظهر امروز ۱۷ شهریور با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، برگزار شد.

هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس برگزار شد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، عبدالعظیم رضایی فرماندار پردیس، سید محسن دهنوی نماینده‌ی منتخب استان تهران در مجلس شورای اسلامی، اعضای شرکت­‌های عضو پارک و اهالی رسانه و دیگر مهمانان برخط از مدعوین این اجلاس بودند.

این گردهمایی که هجدهمین گردهمایی پارک فناوری پردیس به ‌شمار می‌آید با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد. در ادامه برنامه همزمان با پخش گزارش­­‌های تصویری از عملکرد یک ساله و بازدید شخصیت­­‌های برجسته از این پارک فناوری، مهدی صفاری نیا، رئیس این مجموعه گزارش عملکرد یک ساله پارک را به مهمانان این اجلاس ارائه کرد.

سپس دکتر سید محسن دهنوی، نماینده‌ منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ضمن توضیح در رابطه با تاسیس فراکسیون اقتصاد شرکت های دانش بنیان، با قدردانی از زحمات فعالان این حوزه، افزود : «زیست‌بوم دانش‌بنیان ما از مرحله‌ تاسیس عبور کرده‌ است و اکنون در دوره‌ی رشد و بلوع آن هستیم و برای پذیرش نقش‌های بزرگ آماده ایم.»

او با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این زیست‌بوم، بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی و قانونی برای فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان فعال تاکید کرد و از ارائه‌‌ی طرح ۳۳ بندی حمایت از زیست‌بوم‌های دانش‌بنیان در صحن علنی مجلس خبر داد.

این طرح با هدف ایجاد تسهیلات برای این شرکت‌ها و حمایت قانونی از آن‌ها در حوزه‌‌های بیمه، مالیات، گمرک و حضور آنها در مناقصات صورت گرفته و اکنون پس از تایید در فراکسیون، منتظر طرح در صحن علنی مجلس است تا به رای نمایندگان منتخب مجلس گذاشته شود. او این پارک را نماینده‌ی سایر پارک‌های فناوری در کشور دانست و از مدیران این پارک درخواست کرد تا جویای ایجاد زیرساخت از نمایندگان و مسئولان مربوطه باشند.

سپس نوبت به یکی از مهم­ترین بخش­‌های چند سال اخیر اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس یعنی «جشنواره برترین­‌های پارک فناوری پردیس» رسید. این جشنواره که کار خود را همزمان با هفتمین اجلاس سالیانه این مجموعه آغاز کرده، مراسمی است که طی آن، عملکرد همه شرکت­ های عضو پارک، طی یک سال در هفت حوزه‌ تخصصی سنجیده شده و از برگزیدگان تقدیر به عمل می­‌آید.

پارک فناوری پردیس عملکرد شرکت ­های عضو خود را در هفت سرفصل «صادرات محصولات و خدمات فناورانه»، «همکاری با طرف ­های خارجی»، «همکاری با دانشگاه ­ها و مراکز پژوهشی»، «توسعه‌ی اقتصادی»، «هم افزایی بین شرکت ­ها در مجموعه داخل پارک»، «تولید و توسعه‌­ فناوری» و «ارتقا و توسعه‌­ سازمانی» ارزیابی و پس از آن ۱۲ شرکت را به عنوان شرکت های برگزیده انتخاب کرده است. از میان این 12 شرکت برگزیده، 2 شرکت از شرکت­‌های مرکز رشد و 10 شرکت از مستقرین در پارک انتخاب شده‌­اند.

این ۱۲ شرکت‌ گزارش‌های فعالیت‌های خود از ۱۱ تیر تا نیمه‌ مرداد برای تیم داوران ارسال کرده بودند و پس از عبور از دو مرحله‌ صحت‌سنجی، به‌عنوان شرکت‌­های برتر این هفت حوزه معرفی شدند. مراسم تقدیر و اهدای تندیس به آن‌ها توسط آقایان ستاری، دهنوی ، وطن‌خواه ، رضایی و صفاری‌نیا برگزار شد.

از شرکت‌های منتخب این مراسم می‌توان از شرکت برق منطقه‌ای تهران بزرگ، شرکت آسان پرداخت پرشین (از جمله سازمان‌های برتر پارک علم و فناوری پردیس)، شرکت ژرف اندیشان زیست ساز، شرکت پویش دارو، شرکت نیرو مکانیک آسیا، شرکت نرم‌افزار و سخت‌افزار ایران، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد (از جمله شرکت‌های برتر و مراکز رشد فناوری برتر پارک فناوری پردیس) نام برد.

پس از مراسم تقدیر از شرکت های برگزیده، نمایندگان‌ ۴ شرکت دانش‌بنیان با حضور بر روی صحنه از تمام تلاش‌های ستاری در طی ۷ سال فعالیت خود به عنوان معاونت علمی و فناوری دولت یازدهم و دوازدهم، قدردانی کردند و به ‌پاس فعالیت‌های بی‌دریغ او در توسعه‌ پارک فناوری، ۲ یادبود از طرف پارک‌ فناوری به او اهدا شد.

سورنا ستاری، به عنوان آخرین سخنران هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس بر الزام ادامه‌ یافتن تلاش‌ها برای توسعه‌ی پارک فناوری پردیس حتی پس از پایان معاونت خود تاکید کرد و افزود: «اکنون منتظر تایید طرح فاز چهارم پارک فناوری پردیس در شورای معماری و عمران شهر تهران هستیم و امیدواریم بتوانیم با توسعه‌ این پارک نخبگان بیشتری را جذب کنیم.»

او افزود: «پارک فناوری پردیس، فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های دانش بنیان است و روز‌ به ‌روز شاهد رشد و توسعه‌ی‌ آن هستیم؛ به نحوی که چیزی از شروع جذب شرکت‌ها برای واگذاری فاز سوم نگذشته و ما الان منتظر تصویب فاز چهارم این پارک هستم.»

در پایان مراسم از چهار محصول نوآورانه جدید شرکت‌های مستقر در پارک پردیس با حضور سورنا ستاری و دیگر مهمانان این رویداد رونمایی شد.

ارسال نظر