گزارشی از حضور ایرانسل در دومین روز نمایشگاه الکامپ

ایرانسل در دومین روز الکامپ از فاز دوم سامانه احراز هویت و امضای دیجیتال با نام تجاری «یلو نام» بهره‌برداری کرد.

گزارشی از حضور ایرانسل در دومین روز نمایشگاه الکامپ

در دومین روز نمایشگاه الکامپ 1402، کارگاه‌ها و رویدادهایی با حمایت ایرانسل برگزار شد. همچنین رئیس سازمان فناوری اطلاعات طی بازدید از غرفه این اپراتور، از آخرین دستاوردهای این شرکت بازدید کرد.

محمد خوانساری، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با حضور در غرفه این اپراتور در الکامپ، از نزدیک با محصولاتی همچون سیستم بی‌سیم ایرانسل «واکه» در بخش کسب‌وکار سازمانی و سامانه احراز هویت و امضای دیجیتال «یلو نام» در بخش دیجیتال ایرانسل آشنا شد.

او همچنین برای همکاری مشترک سازمان فناوری اطلاعات ایران با ایرانسل درزمینه محصولات و سرویس‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین، ابراز امیدواری کرد. خوانساری همچنین ضمن بازدید از سرویس «شایا»، از ارائه این سرویس توسط ایرانسل به‌عنوان راهکار یکپارچه برای مدیریت رضایتمندی مشتریان کسب‌وکارها ابراز رضایت و نسبت به استفاده از این سرویس در سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام آمادگی کرد.

گزارشی از کارگاه‌های تخصصی روز دوم

در ایام برگزاری بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ، ایرانسل در بخش ویژه‌ای، همه‌روزه و در چهار نوبت کارگاه‌هایی با محوریت هوش مصنوعی، بلاکچین، تحول دیجیتال سازمان‌ها و صنایع، مسیر یادگیری برنامه‌نویسی، فناوری‌های مالی، مدیریت منابع انسانی، توسعه محصول، تبلیغات در جهان دیجیتال و… برگزار می‌کند.

ایرانسل الکامپ 1402

امروز دوشنبه 5 تیرماه، در دومین روز نمایشگاه نیز چهار کارگاه «تحول دیجیتال سازمانی: استراتژی و عوامل شکست و موفقیت»، «بررسی نقش اپراتورها در تحول دیجیتال صنایع»، «مدل ذهنی» و «مسیر یادگیری برنامه‌نویسی» توسط آکادمی ایرانسل برگزار شد.

اولین کارگاه در دومین روز نمایشگاه با موضوع «تحول دیجیتال سازمانی: استراتژی و عوامل شکست و موفقیت»، به حوزه مدیریت و تحولات دیجیتال اختصاص داشت.

دومین کارگاه با موضوع «بررسی موضوع نقش اپراتورها در تحول دیجیتال صنایع» که از رویکردهای اصلی اولین اپراتور ارائه‌دهنده 5G در ایران است، برگزار شد.

در سومین کارگاه رایگان ایرانسل با موضوع «مدل ذهنی» که به‌صورت بازی جمعی برگزار شد، حاضرین با موضوعاتی ازجمله نقش تفاوت‌ها در دیدگاه و شخصیت، در تعامل مؤثر افراد یک سازمان با یکدیگر و پیشبرد اهداف تیمی آشنا شدند.

در کارگاه چهارم با موضوع «مسیر یادگیری برنامه‌نویسی» نیز به موضوعاتی ازجمله دانش‌های پایه برای آموختن برنامه‌نویسی، انواع زبان‌های برنامه‌نویسی، منابع آموزش و تمرین آنلاین، پایگاه داده‌ها و سایت‌های ارائه‌دهنده فضای برنامه‌نویسی پرداخته شد.

خلاصه‌ای از روز دوم الکام تاکز

ایرانسل همچنین برگزار‌کننده رویداد جانبی «الکام تاکز» است که در روزهای نمایشگاه الکامپ 1402 با هدف بررسی آخرین تحولات، روندها و چالش‌های اکوسیستم نوآوری ایران در قالب پنل‌ها و سخنرانی‌هایی برگزار می‌شود. آکادمی ایرانسل همه‌روزه سخنرانی‌هایی تخصصی‌ در موضوعاتی مانند تحول دیجیتال، متاورس، هوش مصنوعی و تحلیل داده، بلاکچین و فین‌تک در غرفه ایرانسل واقع در سالن 8 و 9 برگزار می‌کند.

اولین سخنرانی الکام تاکز ایرانسل با موضوع تحول دیجیتال با سخنرانی «رسول سرائیان»، مدرس و مشاور تحول دیجیتال، برگزار شد. «مصطفی مرشدی»، کارآفرین کسب‌وکارهای دیجیتال نیز در دومین سخنرانی رویداد الکام تاکز با موضوع متاورس، درباره آینده اینترنت که ترکیبی است از «متاورس» و «وب ۳» و نیز تأثیر آن بر وجوه مختلف زندگی و کسب‌وکار، صحبت کرد.

ایرانسل در ادامه و در روز سه‌شنبه، 6 تیرماه 1402، کارگاه‌های معرفی مرکز خدمات امنیتی ابری، اهمیت امنیت اطلاعات، دی‌فای و مدیر در نقش کوچ را به‌صورت رایگان در غرفه خود در سالن 38 برگزار می‌کند و همچنین حامی سخنرانی‌هایی با موضوع انقلاب در پلتفرم و بلاکچین و دنیای غیرمتمرکزها در قالب رویداد الکام تاکز در سالن 8 و 9 نمایشگاه بین‌المللی تهران است.

رونمایی از فاز دوم «یلو نام»

فاز دوم سامانه احراز هویت و امضای دیجیتال (Mobile ID) ایرانسل که با نام تجاری «یلو نام (Y'ello Name)» شناخته می‌شود، هم‌زمان با نمایشگاه الکامپ به بهره‌برداری رسید.

این سامانه که فاز نخست آن روز 24 خردادماه 1399 طی مراسمی در ساختمان مرکزی ایرانسل با حضور وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «بیژن عباسی‌آرند»، مدیرعامل ایرانسل و اصحاب رسانه رونمایی شده بود، در فاز دوم با ارائه سرویس امضای دیجیتال، امکان امضای آنلاین اسناد تجاری بین کسب‌وکارها را فراهم کرده است.

با توسعه روزافزون استفاده از فناوری‌های دیجیتال و خدمات اینترنتی، مسئله ثبت‌نام کاربران در پلتفرم‌های مختلف دیجیتال برای انجام‌ کارهای روزمره، امری ضروری است. استاندارد «موبایل آی‌دی» که سامانه یلو نام براساس آن طراحی شده، یک استاندارد برتر در این زمینه است که برخلاف استانداردهایی مانند موبایل کانکت، سرویس امضای دیجیتال را نیز قابل ارائه می‌کند.

یلونام ایرانسل

با استفاده سامانه از ایرانسل که با نام تجاری یلو نام عرضه شده است و فاز دوم آن امروز در نمایشگاه الکامپ به بهر‌برداری رسید، نیاز به طی فرایندهای جداگانه ثبت‌نام و احراز هویت (Authentication) در پلتفرم‌های مختلف و مراجعه حضوری برای احراز هویت برطرف می‌شود و ارائه‌دهندگان خدمات دیجیتال می‌توانند تجربه کاربری بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند و در توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار موردنیاز صرفه‌جویی کنند.

یلو نام با کمک مجموعه‌ ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر کاربر، با استفاده از هوش مصنوعی، امکان ثبت‌نام، احراز هویت امن، مدیریت حساب‌های کاربری و دریافت گواهی معتبر امضای دیجیتال را برای تمامی افراد و کسب‌وکارها به‌صورت آنلاین فراهم می‌کند و دارای بالاترین سطح امنیت است.

سرویس امضای دیجیتال که در فاز جدید یلو نام به امکانات این سامانه افزوده شده، راهگشای یکی از چالش‌های موجود درخصوص امضای اسناد تجاری بین کسب‌وکارها است. با استفاده از این سرویس در سطح ملی، امکان صدور گواهی امضای دیجیتال و امضای اسناد تجاری بین کسب‌وکارها، بانک‌ها و سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی، به‌صورت آنلاین فراهم می‌شود.

ازجمله مزایای یلو نام می‌توان به احراز هویت دیجیتال آسان و درلحظه، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، امنیت بالا، محدودنبودن به مکان و زمان خاص، ارائه خدمات ۲۴ ساعته، جلوگیری از کلاهبرداری و… اشاره کرد.

با اتصال کسب‌وکارها به این سامانه، کاربران فعال در فضای دیجیتال فارغ از اینکه مشترک کدام اپراتور باشند، می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند، در سامانه‌های مختلف وارد شوند و سطح دسترسی کسب‌و‌کارها به اطلاعات کاربری خود را مدیریت کنند.

ازجمله دیگر مزایای مهم یلو نام، انجام فرایند احراز هویت از طریق اپلیکیشن و وابسته‌نبودن به سیم‌کارت است. این مزیت نیاز به تغییر سیم‌کارت برای انجام فرایند امضای دیجیتال را برطرف می‌کند.

یلو نام امکان احراز هویت در دو سطح پایه شامل تأیید از طریق کد پیامکی و کد دستوری (USSD) و سطح پیشرفته (به‌صورت تصویری) را فراهم کرده است.

سامانه یلو نام با نصب اپلیکیشن از طریق نشانی yelloname.ir یا وب‌سایت ایرانسل به نشانی digital.irancell.ir در دسترس است.

گفتنی است ایرانسل اولین اپراتور ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، با رویکرد برنامه جامع «تحول دیجیتال»، در سالن اصلی 38 و سالن 8 و 9 بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ شرکت کرده است.

علاقمندان می‌توانند تا 8 تیرماه از ساعت 8 تا 16، به غرفه ایرانسل در نمایشگاه الکامپ مراجعه کنند و با آخرین دستاوردهای این اپراتور آشنا شوند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر