سازمان حمایت و تعزیرات برای برخورد با متخلفان واردات موبایل بسیج شدند

رسانه کلیک - رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: ما اسنادی داریم که نشان می دهد در واردات گوشی تلفن همراه تخلف صورت می گیرد.

سازمان حمایت و تعزیرات برای برخورد با متخلفان واردات موبایل بسیج شدند

به گزارش کلیک به نقل از تسنیم؛ ابراهیم درستی رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه درباره اعلام فهرست واردکنندگان گوشی همراه با ارز دولتی عنوان کرد: کمپانی ها بعد از ثبت سفارش کالا 3 ماه زمان دارد تا بتواند آن را وارد کند.

درستی درباره مجوز واردکنندگان گوشی، اظهار کرد: طبق اساسنامه و بر حسب وظیفه شرکت ها ملزم به ارائه خدمات به مشتریان هستند ولی در این میان برخی از شرکت های که مجوز غیر صنفی دارند اقدام به واردات گوشی تلفن همراه در بازار می کنند و نیاز است به تخلفاتی از این دست رسیدگی شود.

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه ادامه داد: متاسفانه برخی از شرکت ها کالای خود را با توجه به شرایط بازار عرضه می کنند و اگر زمانی قیمت تمام شده کالا نسبت به بازار ارزانتر بود، آن کالا را عرضه نخواهند کرد.

وی بیان کرد: عموما برخی از شرکت های که واردکننده گوشی هستند خودشان اقدام به خرده فروشی در بازار می کنند.

درستی اضافه کرد: ما اسنادی داریم که نشان می دهد در واردات گوشی تلفن همراه تخلف صورت می گیرد ( 220 میلیون یورو ارز دولتی مختص واردات موبایل کجا رفت؟ ).

شهرام میرآخورلو؛ معاون سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان هم گفت: براساس ماده 4 سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان، کلیه عرضه کنندگان اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای سرمایه ‎ای از جمله خودرو (سنگین یا سبک) ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، راهسازی، لوازم خانگی، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی، تصویری و وسایل ارتباطی مکلف به داشتن نمایندگی رسمی و تعمیرگاه مجاز، تامین قطعات یدکی و ارایه سرویس و خدمات بعد از فروش می ‎باشند.

وی افزود: شرکت های که در زمینه واردات گوشی تلفن همراه فعالیت می کنند ملزم به تمکین این قانون هستند و باید قیمت و نوع محصول را در سامانه 124 به آدرس اینترنتی (http://www.124.ir ) ثبت کنند در غیر اینصورت با آنها برخورد خواهد شد.

میرآخورلو درباره واردات غیر مجاز گوشی همراه اظهار داشت: پس از اجرایی شدن طرح رجیستری، گوشی های موبایلی می توان فهمید که گوشی را چه کسی وارد کرده و با چه قیمتی به فروش رسیده است و درصورت مشاهده تخلف با آن برخورد خواهد شد ( گرانی موبایل ربطی به طرح رجیستری ندارد ).

وی گفت: اگر گوشی موبایل به صورت غیر مجاز وارد کشور شود فعال نخواهد بود.

محمدعلی اسفنانی؛ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره رسیدگی به شکایت های مردمی عنوان کرد: در قانون تعزیرات حکومتی زمانیکه شکایت شاکی مطرح می شود واحد صنفی متخلف از 2 تا 5 برابر میزان گرانفروشی محکوم به پرداخت جریمه شده و حقوق شاکی تامین می شود.

اسفنانی تصریح کرد: ما منتظر شکایت های مردمی نخواهیم بود و از طریق گشت های مشرک و ویژه در سطح شهر بر نحوه واردات و قیمت گذاری نظارت خواهیم داشت.

وی یادآور شد: با اعلام فهرست واردکنندگان گوشی همراه توسط وزیر ارتباطات، هنوز اطلاعات ما کامل نیست و انتظار داریم تا 2 روز دیگر با تکمیل کردن اطلاعاتی مانند شرکت های ثبت کننده سفارش و تعداد شرکت های که گوشی را وارد کردند به نظارت ها قانونی بپردازیم ( در حال بررسی لیست شرکت‌ های دریافت کننده ارز دولتی هستیم/ برخورد شدید با گرانفروشی ).

ارسال نظر