720 هزار گوشی در انبار ماند/ تقلا برای ترخیص خودروهای لوکس از گمرک

رسانه کلیک - در حالی که بنا بر اظهارات وزیر ارتباطات 720 هزار دستگاه موبایل در انبارها توقیف یا دپو شده، تحرکات برای ترخیص خودروهای لوکس وارداتی بالا گرفته است.

720 هزار گوشی در انبار ماند/ تقلا برای ترخیص خودروهای لوکس از گمرک

به گزارش کلیک به نقل از تسنیم؛ در حال حاضر بازار با افزایش شدید قیمت گوشی های وارداتی مواجه شده و بسیاری از مردم با وجود نیاز به تعویض یا خرید تلفن همراه، امکان خرید گوشی جدید را ندارند.

720 هزار دستگاه موبایل در انبارها و گمرک توقیف شده

چندی قبل وزیر ارتباطات با تاکید بر گران شدن قیمت گوشی به دلیل افزایش قیمت دلار، گفته بود: در حال حاضر 720 هزار دستگاه موبایل توقیف شده که 120 هزار مورد آن توقیف قضایی و 600 هزار مورد نیز در بخش گمرک است. افزایش قیمت گوشی دو دلیل دارد؛ نخست افزایش نرخ ارز و دوم نبود کالا در بازار. برخی می‌ گویند رجیستری واردات گوشی را کاهش داد، اما براساس آمار می‌ گویم که پس از رجیستری، گوشی بیش‌ تری به کشور وارد شده است.

گفتنی است، وزیر ارتباطات با وجود گرانی شدید تلفن همراه در بازار چندین بار وعده آزاد سازی و توزیع گوشی های توقیفی را داده بود، اما تا به امروز این وعده عملی نشده است. اکنون آذری جهرمی تاکید کرده است که او مسئول تنظیم بازار نیست. به گفته جهرمی، در بازار موبایل، فقط بخش مقابله با قاچاق بر عهده وزارت ارتباطات بوده و کنترل قیمت وظیفه ما نیست.

سلب مسئولیت از وزیر ارتباطات/متولی تنظیم بازار گوشی کدام دستگاه است؟

به نظر می رسد در حال حاضر مصرف کننده واقعی گوشی تلفن همراه، حامی مشخصی نداشته و مردم باید با گرانی نجومی گوشی های تلفن همراه بسازند. پدیده ای که اتفاقا میزان سرقت موبایل را با افزایش رو به رو کرده است.

در این بین اتفاقات جالبی در حوزه واردات خودروهای لوکس خارجی افتاده است. در حالی که هنوز وضعیت گوشی های تلفن همراه که اقشار بیشتری از جامعه با آن ارتباطات دارند مشخص نشده است، تلاش های گسترده ای برای صدور اجازه ترخیص خودروهای در گمرک مانده آغاز شده است.

ارسال نظر