حذف برنامه‌های محبوب ایرانی از اپ استور

رسانه کلیک – طبق اطلاعات منتشر شده رسمی از سوی شرکت اپل و صحبت‌های منابع داخلی، شرکت اپل به واسطه تحریم های آمریکا برخی از برنامه‌های محبوب و معروف فروشگاه اپ استور را حذف کرده است.

حذف برنامه‌های محبوب ایرانی از اپ استور

به گزارش کلیک ، برخی از منابع آگاه داخلی از جمله مدیران شرکت‌های بزرگ و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات از حذف اپلیکیشن‌های محبوب ایرانی در فروشگاه اپ استور متعلق به شرکت اپل خبر داده‌اند و اعلام شده است که اپلیکیشن‌های محبوب و معروف دیجی کالا، تخفیفان، الو پیک، علی بابا و دیلون از فروشگاه اپ استور به دنبال تحریم‌های ایالات متحده آمریکا حذف شده است.

حذف برنامه‌های محبوب و پرکاربرد سازمان‌ها و شرکت‌های اینترنتی ایرانی ازفروشگاه اپ استور داستان جدیدی نیست و در گذشته نیز به صورت متعدد این اتفاق افتاده است که نمونه نسبتا جدید آن حذف برنامه‌های ایرانی با سیستم پرداخت شاپرک بود که باعث گرفتاری بسیاری از استارت آپ‌ها و سازمان‌های ایرانی فعال در حوزه کسب و کارهای اینترنتی شد اما این بار شرکت اپل بیانیه‌ای را برای برخی از شرکت‌های ایرانی ایمیل کرده است که متن آن به شرح زیر است:

ما در حال حاضر نمی‌توانیم اپلیکیشن شما را در فروشگاه اپ استور قرار دهیم. بر اساس قوانین و تحریم‌های ایالات محتده آمریکا، فروشگاه اپ استور نمی‌تواند میزبان اپلیکیشن کشورهای تحت این تحریم باشد؛ البته این برنامه ممکن است در آینده تغییر کند. در صورتی که این تحریم‌ها برداشته شود، پیغامی حاوی آپلود مجدد اپلیکیشن‌ها برای شما ارسال خواهد شد.

مدیر عامل و بنیان‌گذار سرویس غذای دلیون، مهدی تقی‌زاده در مصاحبه با نشریه‌ی فایلنشان تریبون گفت: هیچ نظمی در حرکت جدید اپل وجود ندارد. با این که اپلیکیشن مخصوص دلیون و برخی دیگر از اپ‌استور حذف شده است، ولی همچنان هم اپ‌های ایرانی زیادی در این فروشگاه قرار دارد.

گفتنی است؛ برخی از سازمان‌های دیگر مثل دیجی کالا و الو پیک مدعی شده‌اند که پیامی را به صورت تماس صوتی از شرکت اپل دریافت کرده‌اند.

حال باید دید که بالاخره وضعیت اپلیکیشن‌های ایرانی در فروشگاه اپ استور آنهم در سایه پایبندی به توافق برجام از سوی ایران و رفع بسیاری از تحریم‌های نرم افزاری از سایر توسعه دهندگان به کجا خواهد رسید و آیا روزی سایه امنیتی پایدار برای اپلیکیشن‌های اینترنتی در فروشگاه نرم افزاری اپل ایجاد خواهد شد یا خیر.

ارسال نظر