دسترسی به سامانه های بانکی از خارج کشور قطع شد

اوایل امروز خبری در رابطه با عدم دسترسی ایرانیان به سامانه‌های بانکی در خارج از کشور منتشر شد که دلیل آن در ابتدا مشخص نبود، اما پس از مدتی گفته شد هدف از انجام چنین کاری پیشگیری از حملات سایبری بوده و طبق اطلاعیه منتشر شده این محدودیت بصورت موقت در حال اجرا است. 

دسترسی به سامانه های بانکی از خارج کشور قطع شد

در پی انتشار برخی خبرها مبنی بر محدودیت دسترسی ایرانیان به سامانه‌های بانکی در خارج از کشور، خبرنگار ایرنا موضوع را پیگیری کرد که مشخص شد محدودیت‌های اعمال‌شده به توصیه مراجع ذیصلاح و در راستای مقابله با تهدیدات سایبری و صرفا در خصوص تعداد محدودی از بانک‌ها است که بیشترین اتصال خارج از کشور به سامانه‌های بانکی اعم از اینترنت‌بانک و همراه‌بانک را دارند.

دسترسی به سامانه‌های بانکی ایران از خارج کشور قطع شد

همانطور که ابتدا هم اشاره شد، طبق اعلام مراجع ذیصلاح، این محدودیت‌ها موقتی است. این اقدام در حالی صورت گرفت که مشخص شد طی روزهای گذشته سیستم‌های الکترونیکی و رایانه‌ای شمار زیادی از کارخانجات و ادارات دولتی ایران هدف حملات سایبری قرار گرفته است.

در خبری جداگانه نیز مشخص شد ارائه خدماتی نظیر افتتاح حساب و صدور دسته‌چک از این پس بدون داشتن کد رهگیری سامانه املاک و اسکان ممکن نیست. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی، ارائه خدمات بدون داشتن کد رهگیری سامانه املاک و اسکان را اعلام کرد.

بر اساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رئیس جمهور، مطابق تبصره 1 ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، خدمات قابل ارائه زیر مشمول الزام به داشتن کد رهگیری یا همان کد یکتای سامانه املاک و اسکان است و بدون ثبت وضعیت ملکی ـ سکونتی متقاضی در سامانه املاک و اسکان کشور، ارائه این خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی ممنوع است:

ارسال نظر