وزیر ارتباطات: دولت اهمیت خاصی برای IT قائل است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران پژوهشگاه فضایی گفت: ابلاغ ویژه ای به بخش فضایی و IT در دولت شده است.

وزیر ارتباطات: دولت اهمیت خاصی برای IT قائل است

به گزارش کلیک ، در این مراسم که با حضور محمود واعظی، دکتر بهرامی، رئیس سازمان فضایی ایران و دکتر حدادپور، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، از پژوهشگران پروژه های برتر تقدیر به عمل آمد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت:

اگر بخواهیم رشد کنیم، فقط نباید نفت بفروشیم و معادن را استخراج کنیم که آن هم البته نعمت خداوندی است. اما نعمت بزرگتری وجود دارد و آن استعداد پژوهشگران و فارغ التحصیلان ماست که از ابعاد علمی، معنوی و مادی سود بیشتری دارد.

وی ادامه داد برای ما باعث ایجاد غرور است که ایرانی هایی که در هر جای دنیا به کار علمی روی آورده اند، جزء برترین ها بوده اند. از وقتی صنعت IT خودش را نشان داده نیز این امر ملموس شده است.

واعظی ضمن اعلام این که اگر در داخل کشور توجه بیشتری به R D کنیم، قطعا در آینده حرف هایی زیادی برای گفتن خواهیم داشت، به نمایشگاه الکامپ اشاره کرد و گفت: در الکامپ چیزی که برای من جالب بود، این بود که در یک سالن، حدود ۲۷۰ استارتاپ با انگیزه نوع آوری های مختلفی حضور داشتند. آقای سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای گفتند که تعداد استارتاپ ها تا ۵۸۰ تا بود که خواهش می کردند بتوانند در نمایشگاه حضور داشته باشند اما برای این تعداد جا نداشتیم.

وی هم چنین گفت: زمانی بود که به دانشگاه شریف و بعد به دانشگاه تهران و سایر دانشگاه ها منحصر بودیم، اما امروزه به هر نقطه ای از کشور که می رویم، جوانان فارغ التحصیل دانشگاه شهر خودشان، با توانایی های بالا را می بینیم.

وزیر ارتباطات در مورد سیاست های کلی برنامه ششم که از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده، گفت: ابلاغ ویژه ای به بخش فضایی و IT شده که نشان دهنده این است که دولت و نظام برای آن اهمیت خاصی قایل شده که ضمن اینکه خوشحال می شویم، مسئولیت ما افزایش پیدا می کند.

واعظی ضمن اشاره به تلاطمی که از قبل پیش آمده بود خاطر نشان کرد نگرانی که در این سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی وجود داشته است که به یک آرامش تبدیل شده و محیط علمی نیز باید محیط آرامی باشد.

وی با توجه به این که جمعیت پژوهشگاه زیاد است و از نظر بودجه چنان که در نظر داشته اند، نتوانسته اند، حمایت کنند اطمینان داد که تا جایی که ممکن باشد تلاش می کنند.

وزیر ارتباطات هم چنین گفت: در سایت های آینده نباید هیچ خللی در کار پژوهشی وارد شود. برنامه داریم تا پایان امسال یک ماهواره و تا سال آینده دو ماهواره پرتاپ کنیم.

وی هم چنین در پایان افزود تعداد پژوهشگر در هیئت علمی پژوهشگاه فضایی باید افزایش پیدا کند.

ارسال نظر