چه کسی مقصر آشفتگی بازار تلفن همراه است؟

رسانه کلیک - پس از وا نفسای بازار ارز در کشور و افزایش ناگهانی قیمت کلیه محصولات در بازار به ویژه تلفن همراه، وزارت صنعت، معدن و تجارت لیست شرکت‌هایی که با ارز دولتی اقدام به واردات تلفن همراه کرده و آن را با قیمتی بس ناجوانمردانه و به بیان صریح تر همان قیمت ارز آزاد، به فروش می‌رساندند، منتشر کرد.

چه کسی مقصر آشفتگی بازار تلفن همراه است؟

به گزارش کلیک ؛ با رسوایی علنی شرکت های متخلف، همه در انتظار تغییر در روند عرضه در بازار بودند و به نظر می‌رسید که نرخ قیمت تلفن همراه به روال سابق بازگردد، ولی در کمال ناباوری، کماکان شاهد رشد روز افزون قیمت این کالای پرکاربرد و محبوب در نزد مشتری ایرانی هستیم.

جالب است بدانید در بازار امروز تلفن همراه هیچ خریداری اطمینان در صحت قیمت محصول مورد نظر خود را حس نمی کند، چرا که هر خریدار با گذری ساده در مراکز فروش تلفن همراه و پرس و جو از فروشندگان، کاملاً متوجه فضای متشنج عرضه این محصول خواهد شد، بسیار واضح است که در این فضای مه آلود بازار تلفن همراه تنها اشخاصی متضرر خواهند بود که مجبور به خرید هستند.

جالب تر اینجاست که عده ای از فروشندگان بازار تلفن همراه بر این باورند فروشنده به انتخاب خود باعث افزایش قیمت محصولات نبوده و دلیل این افزایش قیمت شرکت هایی هستند که صاحب برند و واردکنندگان اصلی هستند و همه روزه اقدام به انتشار لیست با قیمت‌های جدید می کنند و سودهای کلانی را به جیب می زنند.

در هفته اخیر اخباری مبنی بر این که برخی فروشندگان موبایل هنگام فروش کالای خود دو بار از حساب مشتری پول کسر می کنند منتشر شد، خبرنگار کلیک با رصد میدانی درباره این موضوع متوجه شد که فروشنده یک بار تلفن همراه را با قیمت ارز 4200 تومانی فروخته و مابه التفاوت آن را با احتساب قیمت آزاد ارز، جداگانه بصورت نقدی و یا انتقال وجه کارت به کارت از مشتری دریافت می کند.

در حال حاضر تعداد کثیری از فروشندگان به دلیل ثابت نشدن قیمت ها از فروش گوشی ممانعت می‌کنند و جالب تر اینجاست که هیچ خریداری قادر به یافتن یک نرخ برای یک دستگاه تلفن همراه در دو فروشگاه نیست.

در پایان باید به این مهم اشاره شود که با وجود این همه نابسامانی در قیمت و نرخ متغیر تلفن همراه، کماکان رونق بازار ادامه دارد و برخلاف روند روز افزون قیمت‌ها، مشتری یا همان قربانی نبرد عرضه و تقاضا؛ در دام سودجویان بازار به سر می‌برد.

ارسال نظر