بررسی مشخصات و امکانات گوشی وان پلاس 9 | پنج دلیل برای خرید گوشی OnePlus 9

محصولات وان پلاس اخیرا طرفداران بسیاری در کشور پیدا کرده‌اند. اگر به دنبال خرید یک گوشی مناسب و باکیفیت از این برند هستید، دانستن مشخصات و امکانات گوشی وان پلاس 9 می‌تواند شما را در این راه یاری کند.

بررسی مشخصات و امکانات گوشی وان پلاس 9 | پنج دلیل برای خرید گوشی OnePlus 9

بررسی مشخصات و امکانات گوشی وان پلاس 9

گوشی OnePlus 9 یکی از بهترین گوشی‌های ساخته شده توسط شرکت وان پلاس است که مشخصات خارق‌العاده آن نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کند. این محصول قابل مقایسه با پرچمدارانی مثل گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو نیست، اما برای یک گوشی 729 دلاری حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

در ادامه به بررسی مشخصات و امکانات گوشی وان پلاس 9پرداخته و 5 دلیل برای خریدن این محصول را به شما معرفی می‌کنیم.

1. طول عمر باتری

وان پلاس 9 درست مانند نسخه پرو به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اما به لطف نمایشگر کوچک‌تر (6.55 اینچ) و رزولوشن پایین‌تر (1080× 2400 پیکسل)، انرژی کمتری مصرف می‌کند. طبق بررسی‌های انجام شده، این محصول قادر است تا درست مانند گلکسی S21 اولترا سامسونگ، شارژ را به مدت 23 ساعت درون خود نگه دارد؛ یعنی 8 ساعت بیشتر از مدل پرو!

2. سرعت شارژ باورنکردنی

اسمارت فون جدید از شارژ 65 وات پشتیبانی می‌کند. بدان معنا که اگر دستگاه را تنها به مدت نیم ساعت (30 دقیقه) به شارژر بزنید، ظرفیت باتری آن به 100 درصد می‌رسد. این ویژگی هنگامی که با کمبود وقت مواجه هستید، بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.

خبر خوب آنکه شرکت چینی شارژر 65 واتی را درون بسته‌بندی محصول قرار داده است. بنابراین کاربر لازم نیست کل بازار را برای یافتن شارژر سازگار با وان پلاس 9 زیر و رو کند. همان‌طور که می‌دانید شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ و اپل، چند سالی است که از قرار دادن شارژر، هندزفری و برخی لوازم جانبی دیگر درون بسته‌بندی‌ها خودداری می‌کنند.

گوشی OnePlus 9 قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را نیز دارد؛ هرچند که سرعت شارژ بی‌سیم آن به پای مدل پرو (55 وات) نمی‌رسد.

3. قدرت و عملکرد خارق‌العاده

محصول جدید وان پلاس به 8/12 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه اصلی مجهز شده و برای پردازش داده‌ها از تراشه اسنپدراگون 888 کوالکام کمک می‌گیرد. این تراشه قدرتمند کلیه اپلیکیشن های مربوط به گیمینگ، ویرایش عکس و فیلم، پخش آنلاین ویدئو و برنامه‌های سنگین دیگر را بدون کوچک‌ترین وقفه یا مشکلی اجرا می‌کند.

مشخصات و امکانات گوشی وان پلاس 9

یکی دیگر از مشخصات و امکانات گوشی وان پلاس 9 ، نمایشگر Fluid AMOLED با رفرش ریت 120 هرتز است که هنوز بسیاری از محصولات پرچمدار نیز از آن بی‌بهره هستند. کلیه مواردی که در این بخش به آن‌ها اشاره کردیم به علاوه سیستم عامل اندروید 11، باعث شده تا گوشی OnePlus 9 به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار برای خرید تبدیل شود.

4. سیستم دوربین باکیفیت

گوشی وان پلاس در مقایسه با سایر محصولات هم‌رده خود سیستم دوربین خارق‌العاده‌ای دارد. بنابراین اگر علاقه‌مند به عکاسی و فیلم‌برداری هستید، لازم نیست از این بابت نگران باشید. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی که در گوشه چپ نمایشگر قرار گرفته، می‌تواند تا حد زیادی نیاز کاربران به گرفتن تصاویر باکیفیت را برطرف کند.

این محصول بر خلاف مدل پرو قادر به بزرگنمایی اپتیکال نیست اما سیستم دوربین سه‌گانه آن (متشکل از سنسور واید 48 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 50 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی) قادر است تصویر سوژه مورد نظر را همراه با تمام جزئیات به ثبت برساند. فیلترهای رنگی متنوعی که روی دستگاه تعبیه شده نیز شما را در خلق تصاویر جذاب‌تر یاری می‌کنند.

عکس‌برداری در شب همواره با چالش‌های فراوانی برای سازندگان همراه بوده است. چنانچه در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، وان پلاس 9 در محیط‌های کم‌نور نیز تصاویر واضحی را ثبت می‌کند اما کیفیت آن چندان تعریفی ندارد. بنابراین اگر تصویربرداری در شب یکی از ملاک‌های شما برای خرید گوشی است، توصیه می‌کنیم سراغ محصولات دیگر مثل پیکسل 5 بروید.

5. طراحی زیبا و جذاب

خوشبختانه سازندگان وان پلاس 9 علاوه بر مشخصات فنی عالی و پیشرفته، جذابیت شکل ظاهری آن را نیز از یاد نبرده‌اند. پنل براق و آبی رنگ این محصول واقعا خیره‌کننده است و وجود رگه‌هایی از رنگ صورتی نیز زیبایی آن را چند برابر می‌کند. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، طراحی ماژول دوربین نیز بسیار ساده و شیک بوده و به خوبی با بدنه پشتی ترکیب شده است.

مشخصات و امکانات گوشی وان پلاس 9

نکته جالب توجه دیگر بدنه پلاستیکی محصول است که باعث شده وزن دستگاه به طور چشمگیری پایین باشد (183 گرم).

قیمت و سایر مشخصات و امکانات گوشی وان پلاس 9

گوشی OnePlus 9 اوایل فصل بهار و در سه رنگ مشکی، بنفش و آبی به بازار آمد. این محصول از اتصالات بی‌سیم، بلوتوث، GPS و NFC پشتیبانی می‌کند اما توانایی پخش کانال‌های رادیویی را ندارد. از دیگر ویژگی‌های وان پلاس 9 می‌توان به قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت هم‌زمان، پورت USB-C، بلندگوی استریو و وجود حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کرد. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول حدود 700 دلار است.

همچنین بخوانید: 5 واقعیت جالب در مورد شرکت وان پلاس که احتمالا از آن ها مطلع نیستید!

ارسال نظر