همکاری اپل با سامسونگ و ال‌جی برای تامین پنل‌های OLED آیفون‌های آینده

رسانه کلیک - اوایل ماه دسامبر سال 2015 بود که شاهد انتشار شایعات مرتبط با اپل در راستای تجهیز نسل‌های بعدی آیفون‌ به صفحه نمایش‌های نوع OLED بودیم. بر این اساس که اپل قصد دارد آیفون‌های سال 2018 خود به صفحه نمایش‌های نوع OLED مجهز کند. حال و بر اساس تازه‌ترین خبرهای منتشر شده از سوی سایت Electronic Times گفته شده که اپل برای تامین پنل‌های نمایشگر OLED مورد نیاز خود قصد همکاری با دو کمپانی کره‌ای سامسونگ و ال‌جی را دارد.

همکاری اپل با سامسونگ و ال‌جی برای تامین پنل‌های OLED آیفون‌های آینده

حال و بر اساس تازه‌ترین خبرهای منتشر شده از سوی سایت Electronic Times گفته شده که اپل برای تامین پنل‌های نمایشگر OLED مورد نیاز خود قصد همکاری با دو کمپانی کره‌ای سامسونگ و ال‌جی را دارد.

سامسونگ و ال‌جی از جمله شرکت‌های پیشتاز در صنعت صفحه نمایش دستگاه‌های هوشمند محسوب می‌شوند. بنا به گزارشات اخیر ارائه شده، ظاهرا این دو شرکت قصد دارند که به منظور گسترش فعالیت‌های خود در صنعت صفحه نمایش سرمایه‌گذاری 12.8 میلیارد دلاری را در این بخش صرف کنند. ال‌جی در پی آن است که یک کارخانه‌ اختصاصی و مجزا به منظور توسعه و تولید پنل‌های نمایشگر OLED و انعطاف‌پذیر خود احداث کند و در این راستا هم 4 میلیارد دلار هزینه و سرمایه‌ اولیه را در نظر گذفته است.

1

با این وجود گفته شده که اپل به منظور همکاری با این دو شرکت مبلغی را به عنوان پشتوانه یا سرمایه‌گذاری اولیه پرداخت می‌کند و ظاهرا سهم ال‌جی در این همکاری چیزی در حدود 30 درصد بیشتر از سهم سامسونگ است. همچنین گفته شده که اپل در آینده و احتمالا در سال 2019 میلادی برای اولین بار در آیفون‌هایش از صفحه نمایش‌های AMOLED استفاده می‌کند. به طور علارغم مشکلات و رقابت‌هایی که مابین اپل و سامسونگ وجود دارد، این دو کمپانی از دیرباز همکاری‌های گسترده‌ای را با یکدیگر داشته‌اند. به عنوان مثال هم اکنون صفحه نمایش‌های OLED ساعت هوشمند اپل یعنی اپل واچ توسط سامسونگ تولید می‌شود. همچنین نمایشکرهای LCD استفاده شده در آیپدهای اپل هم به طور مستقیم توسط کمپانی کره‌ای سامسونگ تولید می‌شوند. بنابراین مشاهده‌ی همکاری مابین این دو شرکت رقیب به هیچ وجه موضوع عجیب و دور از انتظاری به شمار نمی‌رود.

منبع: fonearena

ارسال نظر