اپل به دنبال خرید فلز کبالت از معدنچیان است!

رسانه کلیک - باتری یکی از حیاتی ترین قطعات یک گوشی هوشمند محسوب می شود. شرکت های مختلفی در تولید باتری مشغول به فعالیت هستند. به نظر می رسد کمپانی اپل قصد دارد با خرید فلز کبالت از معدنچیان، نیاز خود را برای تولید باتری تا 5 سال آینده برطرف کند.

اپل به دنبال خرید فلز کبالت از معدنچیان است!

با توجه به توسعه روزافزون خودروهای برقی، شرکت های سازنده گوشی های هوشمند به فکر تامین باتری محصولات خود هستند. برخی از این تولیدکنندگان قصد تامین مواد تشکیل دهنده باتری های لیتیومی را به صورت مستقیم دارند.

برای مثال کمپانی اپل قصد دارد مستقیما با معدنچیان برای تهیه کبالت مورد نیاز خود مذاکره کند. کبالت یکی از مواد اصلی باتری های لیتیوم یونی بوده و این شرکت امیدوار است آن را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان آن خریداری کند. با انجام چنین کاری، در صورتی که شرکت های بیشتری وارد عرصه تولید خودروهای برقی شوند، تغییر قیمت کبالت ضرری را متوجه کمپانی اپل نمی سازد.

اپل یکی از بزرگترین شرکت های مصرف کننده کبالت در سراسر جهان محسوب می شود، با این حال به تولیدکنندگان باتری خود اجازه مدیریت کبالت موردنیاز خود را می دهد. بر اساس شایعات این شرکت خواهان خرید چندین تن کبالت برای اطمینان از عدم کمبود آن برای حداقل 5 سال آینده است.

به طور متوسط هر باتری مورد استفاده در گوشی های هوشمند نیاز به 8 گرم کبالت تصفیه شده دارد. در خودروهای الکتریکی میزان کبالت مورد نیاز برابر با 8 کیلوگرم است که 1000 برابر بیشتر از مقدار موردنیاز در باتری گوشی های هوشمند است.

با توجه به رشد سریع تقاضا برای کبالت مورد استفاده در باتری خودروهای برقی، افزایش قیمت این فلز در آینده چندان دور از ذهن نیست. این امر می تواند قیمت نهایی باتری گوشی های هوشمند را نیز افزایش دهد.

به نظر می رسد علاوه بر اپل، شرکت های بزرگ خودروسازی همانند بی ام و و فولکس واگن نیز در صدد خرید کبالت برای نیاز چند سال آینده خود هستند.

ارسال نظر