چند گیگابایت حافظه داخلی گوشی برای همه کاربران کافی است؟

رسانه کلیک - با وجود این که ظرفیت حافظه داخلی گوشی های هوشمند در سال های اخیر افزایش یافته است، برخی کاربران همچنان نیازمند استفاده از کارت حافظه خارجی هستند. در این مقاله نگاهی به میزان حافظه داخلی مورد نیاز گوشی های هوشمند خواهیم داشت.

چند گیگابایت حافظه داخلی گوشی برای همه کاربران کافی است؟

ظرفیت حافظه داخلی گوشی های هوشمند با یکدیگر متفاوت است. در برخی محصولات درگاه کارت حافظه خارجی برای کاربران در نظر گرفته شده است تا به فضای ذخیره سازی بیشتری دسترسی داشته باشند. یک سوال مهم در این میان وجود دارد، یک گوشی هوشمند به چند گیگابایت حافظه داخلی نیاز دارد؟ برای جواب به این سوال ابتدا باید نحوه استفاده کاربر مشخص شود.

چگونه میزان حافظه داخلی گوشی مورد نیاز خود را پیدا کنیم؟

در بازار گوشی های اندرویدی بی شماری وجود دارند که هر کدام به میزان رم و حافظه داخلی متفاوتی مجهز هستند. در گذشته با تغییر بودجه گزینه های متفاوتی برای انتخاب در اختیارتان قرار می گرفت ولی در سال های اخیر با کاهش قیمت حافظه های Nand دیگر این موضوع صادق نیست ( روند جالب ظرفیت حافظه داخلی گوشی های هوشمند در سال های اخیر ).

هم اکنون اکثر محصولات میان رده موجود در بازار به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز هستند. در این زمینه دارندگان محصولات اندرویدی آزادی عمل بیشتری نسبت به خریداران آیفون های اپل دارند.

در حال حاضر تولیدکنندگان محصولات خود را به 8، 16، 32، 64، 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می کنند. همانطور که می دانید یک گوشی هوشمند تمامی ظرفیت حافظه داخلی اسمی خود را در اختیار کاربر قرار نمی دهد. بخشی از این حافظه توسط سیستم عامل و همچنین برنامه های پیش فرض اشغال می شود.

به همین دلیل خرید یک گوشی هوشمند با 8 گیگابایت حافظه داخلی می تواند برای کاربر مشکل ایجاد کند. صاحبان گوشی های هوشمند با این میزان حافظه بعد از مدتی با لگ در رابط کاربری مواجه می شوند که علت آن کاهش فضای داخلی دستگاه است. این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد حذف این میزان حافظه داخلی از اسمارت فون ها باشیم.

به نظر می رسد کاربران عادی با خرید گوشی هوشمند مجهز به 16 گیگابایت حافظه داخلی و استفاده از فضای ذخیره سازی ابری می توانند به خوبی از اسمارت فون خود استفاده کنند. این میزان حافظه داخلی گوشی برای گیمرها و افرادی که اطلاعات زیادی دارند مناسب نیست. در حال حاضر بسیاری از گوشی های پایین رده همانند گلکسی J3 2017 دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی هستند.

اگر از فضای ذخیره سازی ابری استفاده کنید و همچنین با گوشی خود زیاد عکس نگیرید، 32 گیگابایت حافظه داخلی برای شما کاملا کافی خواهد بود. اکثر محصولات میان رده از این میزان حافظه داخلی بهره می برند که برای مثال ظرفیت حافظه داخلی گوشی گلکسی A5 2017 برابر با 32 گیگابایت است.

با افزایش بودجه خود می توانید دستگاه هایی را خریداری کنید که به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز هستند. این میزان حافظه برای اکثر کاربران کافی به نظر می رسد چرا که می توانند چندین اپلیکیشن بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنند و اطلاعات مورد نیازشان را نیز با خود حمل کنند. محصولات زیادی با این میزان حافظه داخلی در بازار موجود است که برای مثال می توان به هواوی P10 اشاره کرد.

اگر کاربری مشکل بودجه نداشته باشد می تواند دستگاه هایی با 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی را خریداری کند. گوشی های پرچمدار همانند اچ تی سی U11 پلاس که در سال های اخیر معرفی شده اند معمولا در نسخه ای با 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز به فروش می رسند.

میزان حافظه داخلی گوشی را باید کاربر با توجه به نیاز خود انتخاب کند

برای انتخاب حافظه داخلی گوشی های هوشمند دو فاکتور بودجه و نحوه استفاده اهمیت بالایی دارند. ذخیره فایل های تصویری همانند عکس و ویدیو فضای زیادی را اشغال می کنند که یکی از راه حل ها کاهش کیفیت آن ها در بخش تنظیمات است.

اگر کاربری به عکاسی و فیلم برداری علاقه مند باشد باید دستگاهی با حداقل 64 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کند. با پیشرفت تکنولوژی اکثر گوشی های پرچمدار و برخی میان رده ها قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 4K هستند که این رزولوشن نیاز به فضای زیادی دارد.

در صورتی که کاربر برای موسیقی از سرویس هایی همانند اسپاتیفای استفاده می کند و همچنین برای مشاهده سریال های مورد علاقه خود از نتفلیکس استفاده می کند نیازی به فضای ذخیره سازی زیادی ندارد. اگر گیمر هستید، گوشی هوشمندی را خریداری کنید که حافظه داخلی بالایی داشته باشد.

در کشورهایی همانند ایران که اینترنت با قیمت بالایی در اختیار کاربران قرار می گیرد و همچنین قانون کپی رایت توسط اکثر افراد رعایت نمی شود، خرید گوشی هوشمندی با حداقل 32 گیگابایت حافظه داخلی پیشنهاد می شود.

ارسال نظر