استفاده از گوشی های هواوی و ZTE در دستگاه های دولتی آمریکا ممنوع شد!

رسانه کلیک - دولت آمریکا به تازگی استفاده از گوشی های هواوی و ZTE را ممنوع کرده است. سازمان های دولتی قادر به استفاده از این محصولات نیستند.

استفاده از گوشی های هواوی و ZTE در دستگاه های دولتی آمریکا ممنوع شد!

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ قانونی را امضا کرده که بر اساس آن سازمان های دولتی امکان استفاده از برخی محصولات شرکت های چینی مانند گوشی های هواوی و ZTE را ندارند. در ماه های گذشته دولت ایالات متحده آمریکا تحریم هایی را برای این دو شرکت در خاک این کشور در نظر گرفته بود ( هواوی تسلیم قوانین آمریکا شد؛ سرنوشتی متفاوت با ZTE ).

نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه در ایالات متحده آمریکا در گذشته به علت مشکلات امنیتی و همچنین احتمال جاسوسی از شهروندان آمریکایی و انتقال اطلاعات به دولت چین، خواهان جلوگیری از ورود محصولات این دو شرکت چینی به خاک آمریکا شده بودند ( توقف فعالیت شرکت ZTE به دلیل مراوده با ایران ). به اعتقاد نمایندگان، این دو شرکت با دولت چین همکاری می کنند.

بر اساس این قانون، سازمان های دولتی قادر به استفاده از تجهیزات و قطعات برخی شرکت های چینی مانند هواوی و ZTE نخواهند بود. با توجه به این قانون تمامی سازمان های دولتی و افرادی که با این سازمان ها ارتباط دارند، باید جایگزینی برای تجهیزات خود پیدا کنند.

در این قانون برای سازمان ها بودجه ای در نظر گرفته شده تا به وسیله آن بتوانند تجهیزات مورد نیاز خود را دوباره تهیه کنند تا مشکلاتی برای آن ها ایجاد نشود.

هواوی در رابطه با این قانون جدید ایالات متحده آمریکا ایمیلی را برای وب‌سایت The Verge ارسال کرده و این اقدامات را "بی اثر، غلط و غیرقانونی" نامیده است. بر اساس گفته هواوی این لایحه باعث عدم شناسایی خطرات واقعی و عدم بهبود امنیت زنجیره تامین می شود. هواوی اعتقاد دارد که این اقدامات باعث افزایش هزینه برای مصرف کنندگان و شرکت ها می شود.

ارسال نظر