لیست همه گوشی های آیفون که iOS 16 را می پذیرند

به زودی سیستم عامل جدید اپل منتشر خواهد شد اما اطلاع دقیقی از اینکه کدام گوشی ها iOS 16 پشتیبانی می کنند در دست نیست؛ در ادامه لیست همه گوشی های آیفون را که احتمالاً iOS 16 را می پذیرند را مرور می کنیم.

لیست همه گوشی های آیفون که iOS 16 را می پذیرند

لیست همه گوشی های آیفون که iOS 16 را می پذیرند

اپل رویداد WWDC 2022 خود را در 6 ژوئن میزبانی خواهد کرد که در آن iOS 16 و iPadOS 16 را همراه با انبوهی از به‌روزرسانی‌های جدید برای Mac، Apple Watch، Apple TV و غیره معرفی خواهد کرد. در حال حاضر، جزئیات مشخصی در مورد اینکه کدام مدل‌های آیفون با iOS 16 سازگار خواهند بود، در دسترس نیست. با این حال، برخی از مدل‌های آیفون ممکن است از به‌روزرسانی آینده iOS 16 اپل پشتیبانی نکنند. در اوایل این ماه، اپل خط تولید آی‌پاد تاچ خود را متوقف کرد که نشانه‌ای از این است که محصولات قدیمی‌تر اپل ممکن است به پشتیبانی از سیستم عامل جدید این شرکت پایان دهند.

توجه داشته باشید که حافظه داخلی نقش مهمی در به روز رسانی iOS ایفا می کند. به عنوان مثال، iOS 13 تنها در مدل های آیفون با 2 گیگابایت رم یا بالاتر در دسترس بود. از این پس، iOS 13 پشتیبانی از iPhone 5s، iPhone 6 و iPhone 6 Plus را قطع کرد. اکنون این فرضیه مطرح است که iOS 16 با مدل های آیفونی که دارای رم کمتر از 3 گیگابایت هستند، سازگار نخواهد بود. در حالی که سری آیفون 7 از 3 گیگابایت رم نیز بهره می‌برد، احتمالاً به دلیل تراشه A10 Fusion از این به‌روزرسانی پشتیبانی می‌کند.

اگر اپل تصمیم بگیرد تراشه A10 Fusion و 3 گیگابایت رم را برای سازگاری با iOS 16 الزامی کند، این مدل‌های آیفون از به‌روزرسانی پشتیبانی خواهند کرد:

آیفون 13 پرو
آیفون 13 پرو مکس
آیفون 13
آیفون 13 مینی
آیفون 12 پرو
آیفون 12 پرو مکس
آیفون 12
آیفون 12 مینی
نسل دوم آیفون SE
نسل سوم آیفون SE
آیفون 11 پرو
آیفون 11 پرو مکس
آیفون 11
آیفون XS
آیفون XS مکس
آیفون XR
آیفون ایکس
آیفون 8 پلاس
آیفون 8
آیفون 7 پلاس

اگر روندهای گذشته در نظر گرفته شود، مدل های آیفون ذکر شده در بالا با iOS 16 اپل سازگار خواهند بود. می بینیم که آیفون 7 پلاس قدیمی ترین مدلی است که از iOS 16 پشتیبانی می کند. اما مدل های زیر احتمالاً قادر به بروزرسانی به iOS 16 تباشند.

آیفون 6 اس
آیفون 6 اس پلاس
آیفون 7
نسل اول آیفون SE

ارسال نظر