۸ علت نصب نشدن برنامه در گوشی های شیائومی و راه حل آن

می‌خواهید اپلیکیشنی را در گوشی شیائومی خود نصب کنید اما نمی‌شود و کلافه‌تان کرده است؟ دلیل نصب نشدن برنامه در گوشی های شیائومی ممکن است عوامل مختلفی باشد که باید آن را به درستی شناسایی کرده و به فکر راه حل و رفع آن باشید.

۸ علت نصب نشدن برنامه در گوشی های شیائومی و راه حل آن

دلایل نصب نشدن برنامه در گوشی های شیائومی

۱. خطای Unknown sources

گوگل به طور پیش‌فرض برای حفاظت از کاربران از نصب برنامه‌های ناشناس و برنامه‌هایی غیر از Google Play Store در گوشی‌های اندروید جلوگیری می‌کند. برای رفع این مشکل باید گزینه Unknown sources را فعال کنید.

وارد تنظیمات شوید و گزینه Security یا Lock screen and security راانتخاب کنید، سپس تیک Unknown sources را بزنید.

رفع نصب نشدن برنامه در گوشی های شیائومی

۲. خطای پر بودن حافظه گوشی

از شایع‌ترین دلایل نصب نشدن اپلیکیشن در گوشی های شیائمی پر بودن حافظه گوشی است. در صورتی که با چنین خطایی مواجه شدید باید اطلاعات گوشی خود را به یک حافظه خارجی امن انتقال دهید تا فضای کافی برای نصب برنامه ایجاد شود.

۳. نیاز به ریست تنظیمات

گاهی تنظیمات گوشی شیائومی به گونه‌ای است که مانع نصب برنامه‌ها می‌شود. برای رفع آن باید گزینه Apps را در Settings گوشی انتخاب کرده و بعد Reset app preferences را انتخاب نمایید.

Reset app preferences

۴. امکان نصب اپلیکیشن ناشناس وجود ندارد

بر خلاف گوشی‌های اپل که حتما باید برنامه‌ها را از فروشگاه های اپل بخرید، در گوشی‌های اندرویدی می‌توانید هر اپلیکیشنی را از جایی غیر از گوگل پلی نیز دانلود و نصب کنید. کافی است گزینه Install unknowm apps را در APP گوشی خود فعال کنید. البته قبل از دانلود و نصب برنامه مورد نظر خود از امن بودن آن اطمینان حاصل کنید.

همچنین بخوانید: حل مشکلات گوشی های شیائومی | آموزش گام به گام + عکس

۵. کارت حافظه گوشی شناسایی نمی‌شود

اگر مدل گوشی اندرویدی شما کمی قدیمی باشد ممکن است کارت حافظه گوشی شناسایی نشود. در این صورت اپلیکیشن مورد نظر نصب نخواهد شد. برای شناسایی شدن کارت SD ، در تنظیمات گوشی بخش Storage را باز کنید، سپس گزینه SD card را انتخاب کرده و گزینه mount را بزنید.

شناسایی کار حافظه گوشی اندروید

۶. باید Package installer را کش کنید

قبل از نصب برنامه مورد نظرتان، وارد بخش تنظیمات شوید و در قسمت جستحوی تنظیمات عبارت Package Installer را تایپ کرده و در قسمت Storage ، با زدن گزینه Clear cache مشکل عدم برنامه در گوشی های شیائومی را حل کنید و سپس با خیال راحت اقدام به نصب اپلیکیشن مورد نظرتان کنید.

۷. سایت دانلود برنامه معتبر نیست

همانطور که پیش‌تر گفته شد ممکن است در صورتی که می‌خواهید برنامه‌ای را از جایی غیر از گوگل پلی استور و سایت‌های معتبر دیگر نصب کنید با مشکل مواجه شوید. در صورتی که سایت دانلود برنامه‌ای که پیش روی شماست نامعتبر است بهتر است از دانلودو نصب آن صرف نطر کنید.

۸. اپلیکیشن ویروسی است یا نسخه قدیمی است

در صورتی که نسخه برنامه ای که می‌خواهید دانلود کنید قدیمی است، عدم پشتیبانی از آن نسحه می‌تواند علت نصب نشدن برنامه در گوشی های شیائومی و دیگر گوشی های اندرویدی باشد. همچنین اگر آن اپلیکیشن بدافزار و ویروسی باشد، باعث به وجود آمدن چنین مشکلی می‌شود. البته در صورت دانلود و نصب شدن گوشی شما را آلوده خواهد کرد و دچار اختلال خواهد شد.

بیشتر بدانید: آموزش حل مشکل گوگل پلی گوشی های شیائومی

ارسال نظر