سنسور «ایزوسل پلاس» سامسونگ معرفی شد؛ عملکرد بالا در محیط های کم نور

رسانه کلیک - سامسونگ در چند سال اخیر در حال توسعه سنسورهای دوربین اختصاصی خود بوده است. به تازگی سنسور ایزوسل پلاس سامسونگ معرفی شده که تصاویر باکیفیتی را در شرایط نوری ضعیف ثبت می کند.

سنسور «ایزوسل پلاس» سامسونگ معرفی شد؛ عملکرد بالا در محیط های کم نور

دوربین گوشی های هوشمند در سال های اخیر پیشرفت فوق العاده ای را تجربه کرده است. در حال حاضر اسمارت فون ها به لرزشگیر اپتیکال، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز و قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 4K مجهز شده اند.

سامسونگ قصد دارد دوربین گوشی های هوشمند را وارد مرحله تازه ای کند. اخیرا سنسور ایزوسل پلاس سامسونگ معرفی شده است که به گفته این شرکت کره ای باعث افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده در شرایط نوری ضعیف می شود.

سامسونگ در رابطه با سنسورهای جدید خود اعلام کرده است:

ساختارهای پیکسل موجود از شبکه های فلزی بر روی فوتودیود تشکیل شده اند تا تداخل میان پیکسل ها را کاهش دهند. این ساختار می تواند منجر به ناپایداری نوری شود چرا که فلزات باعث بازتاب و یا جذب نور می شوند. در سنسور ایزوسل پلاس، سامسونگ به‌جای موانع فلزی از یک ماده جدید استفاده کرده که به وسیله Fujifilm توسعه یافته است. این ماده نوآورانه بازتاب و یا جذب نور را به حداقل می رساند.

سامسونگ ادعا می کند که سنسور جدید این شرکت دارای وضوح بالای رنگ است و 15 درصد حساسیت نوری بیشتری در مقایسه با گذشته دارد. حساسیت نوری بیشتر باعث افزایش کیفیت تصاویر در شرایط نوری ضعیف می شود.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در رابطه با محصولاتی که از سنسور ایزوسل پلاس سامسونگ استفاده می کنند در فضای مجازی منتشر نشده است.

شایعات در گذشته اعلام کرده بودند که دوربین گلکسی نوت 9 در مقایسه با نسل گذشته خود کیفیت بالاتری دارد ( سامسونگ تاریخ معرفی گلکسی نوت 9 را رسما اعلام کرد ). با توجه به این موضوع امکان استفاده از سنسور ایزوسل پلاس در این فبلت وجود دارد.

ارسال نظر