وزن گوشی های هوشمند در سال های اخیر روند افزایشی داشته است

رسانه کلیک - گوشی های هوشمند در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته اند که برای مثال می توان به دوربین و نمایشگرهای بهتر اشاره کرد. با این وجود بر اساس اطلاعات وزن گوشی های هوشمند نیز در سال های اخیر افزایش داشته است.

وزن گوشی های هوشمند در سال های اخیر روند افزایشی داشته است

وزن گوشی های هوشمند در سال های اخیر افزایش داشته است که البته این موضوع به دلیل اندازه بزرگتر آن ها نسبت به گذشته نیست. 50 گوشی هوشمند محبوب در بازار حجم ثابتی نسبت به سال 2006 داشته اند. با توجه به این موضوع، چگالی آن ها نسبت به گذشته افزایش یافته است.

در سال های اولیه ورود گوشی های هوشمند، در ساخت بدنه بیشتر آن ها از پلاستیک استفاده می شد که شاید معروف ترین آن ها سامسونگ بود چرا که این کمپانی تا قبل از معرفی گلکسی S6 ، پرچمداران خود را نیز با بدنه ای پلاستیکی روانه بازار می کرد.

در حال حاضر اکثر محصولات موجود در بازار بدنه ای شیشه ای یا فلزی دارند که این موضوع باعث افزایش وزن آن ها شده است. استفاده از این مواد علاوه بر افزایش وزن باعث شده که محصولات جدید ضخامت بیشتری نیز داشته باشند.

پلاستیک همانطور که از اسم آن می توان حدس زد، به راحتی خم می شود اما به راحتی به شکل اولیه خود باز می گردد. برخلاف پلاستیک، فلز به طور مداوم خم می شود که این ویژگی در برخی نقاط ضعیف همانند پورت ها و دکمه ها می تواند برای کاربر ایجاد مشکل کند. برای جلوگیری از این موضوع سازندگان باید از فلز ضخیم تری استفاده کنند تا از خم شدگی آن جلوگیری شود.

در سال 2014 و 2015 برخی از گوشی های مجهز به فریم فلزی به راحتی خم می شدند که این موضوع برای سازندگان آن ها دردسر ایجاد کرد. باید از دو گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس و گلکسی S6 به عنوان قربانیان اصلی ضخامت کم فلز نام برد.

انتظار می رود در سال های آینده وزن گوشی های هوشمند روند افزایشی خود را حفظ کند. در آینده بیشتر محصولات به نمایشگرهای بزرگتر با نسبت تصویر 18:9 مجهز می شوند که این امر می تواند باعث افزایش اندازه کلی آن ها شود.

زمانی که ابعاد یک گوشی هوشمند افزایش پیدا کند، سازنده باید مواد بیشتری را برای تولید آن مورد استفاده قرار دهد که این اتفاق می تواند باعث افزایش وزن گوشی ها شود.

ارسال نظر