گلکسی اس 10 در چهار نسخه مختلف عرضه می شود؛ پشتیبانی از اینترنت 5G

رسانه کلیک - 4 نسخه برای گوشی های سری گلکسی اس 10 سامسونگ در نظر گرفته شده است. فایل های XML آپدیت اندروید 9 ورژن پای در گوشی گلکسی اس 9 پلاس این موضوع را تایید می کند.

گلکسی اس 10 در چهار نسخه مختلف عرضه می شود؛ پشتیبانی از اینترنت 5G

سامسونگ برای به وجد آوردن کاربران راه سختی در پیش دارد، مخصوصا در شرایطی که عرضه گوشی های سری گلکسی اس 9 نتیجه ای جز یاس و ناامیدی طرفداران این برند را به همراه نداشت. نه تنها عرضه گلکسی اس 9 و گلکسی S9 پلاس آنطور که غول سازنده گوشی های هوشمند پیش بینی کرده بود، پشت ویترین مغازه ها طوفانی ظاهر نشد، که این دو مدل به زودی عنوان کم فروش ترین اعضای خانواده گلکسی اس را از سال 2012 به بعد از آن خود می کنند!

البته گوشی های سری گلکسی اس 9 از لحاظ سخت افزاری به هیچ وجه ضعیف ظاهر نشدند. در واقع این دو محصول را می توان جزو سریع ترین، روان ترین و قوی ترین گوشی های اندرویدی حال حاضر دنیا به حساب آورد. مشکل اصلی جایی پدیدار می شود که با کسل کننده ترین طراحی در میان گوشی های اندرویدی مواجه می شویم؛ طراحی که ما را یاد گلکسی S8 می اندازد و کمتر کاربری را متقاعد می کند که بابت ارتقای گوشی خود پول بیشتری پرداخت کند ( قیمت گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس مشخص شد ).

بعد از اعضای جدید خانواده گلکسی اس نوبت به معرفی گلکسی نوت 9 رسید که متاسفانه مسیر مشابه را در پیش گرفت با این تفاوت که یک قابلیت جذاب در چنته داشت به امید آنکه شکست پرچمداران سری S را تا حدودی جبران کند؛ این قابلیت قلم اس پن بود که هر چند پشتیبانی از بلوتوث و تعدادی قابلیت دیگر آن برای تعدادی از کاربران جذاب است، اما کمتر کسی حاضر می شود به خاطر یک قلم اقدام به خرید گران ترین پرچمدار سامسونگ تا این لحظه کند ( قلم S Pen گوشی گلکسی نوت 9 چه کاربردهایی دارد؟ ).

حال، پرچمداران جدید سری اس سامسونگ آنگونه که از شنیده ها و شایعات پیداست، در پی مسیر تازه ای هستند؛ مسیری که با ورود اولین گوشی های انعطاف پذیر سامسونگ هموارتر نیز می شود ( گوشی منعطف سامسونگ به سه پنل OLED مجهز می شود ). اما هنوز کمتر کسی برای عرضه این محصولات هیجان زده است، چرا که اولین گوشی منعطف بازار معروف به گلکسی F قصد دارد با قیمت گزاف 2 هزار دلار نه تنها طرفداران پر و پا قرص این برند، بلکه تمام بازار را غافلگیر و تقاضای عده خاصی از کاربران را برآورده کند! البته قیمت غیر رقابتی گوشی منعطف سامسونگ به هیچ وجه باعث سرد شدن تب تند شایعات مرتبط با پرچمداران سامسونگ نشده است، چرا که کهکشانی جدید و پرحاشیه این شرکت کره ای، گلکسی اس 10 هنوز در کانون توجه قرار دارد.

9 سال از تولید گوشی های گلکسی اس می گذرد و این بار پیش بینی می شود جوان ترین عضو این خانواده سر و صدای زیادی به پا کند. اطلاعات زیادی در مورد گلکسی اس 10 در فضای مجازی فاش شده و جالب اینجاست که تمام شایعاتی که تا به حال شنیده ایم، به یک پرچمدار تمام عیار اشاره دارد.

گلکسی S10 اولین محصول سامسونگ با چیپست 7 نانومتری محسوب می شود. تراشه A12 جدید اپل که قلب تپنده آیفون های ایکس اس، ایکس اس مکس و ایکس آر را تشکیل داده اولین پردازنده 7 نانومتری بکار رفته در گوشی های هوشمند است که به تازگی در مراسم رونمایی از آیفون های جدید شاهد بودیم ( پردازنده A12 اپل در بنچمارک AnTuTu رکورد زد ). این تراشه ها ترانزیستورهای بیشتری را در فضای کوچکتر جای داده و قدرت پردازشی موثرتری به ارمغان می آورند؛ دستکم بیش از آنچه تا به حال در گوشی های هوشمند شاهد بوده ایم.

از این گذشته، زبان طراحی گلکسی اس 10 قرار است تغییرات زیادی را تجربه کند و همین برای طرفداران برند سامسونگ کافی به نظر می رسد ( طراحی گوشی های گلکسی اس 10 با تغییرات زیادی همراه است ). شنیده ها حاکی است که سامسونگ حاشیه های اضافی نمایشگر را در پرچمدار جدیدش به طور کامل حذف کرده و سرانجام از لحاظ طراحی نمایشگر می تواند گوشی های بالارده بازار را به رقابتی جدی دعوت کند، چرا که حاشیه های گلکسی اس 9 و نوت 9 در بالا و پایین نمایشگر همچنان با استانداردهای یک گوشی مدرن و بی نقص همخوانی ندارد.

نمایشگرهای باکیفیت تر سوپر امولد و دوربین اصلی سه گانه نیز از قابلیت های جذاب گلکسی اس 10 خواهد بود که سال آینده میلادی کاربران زیادی را شیفته این اسمارت فون می کند. طبق گزارش هایی که تا به حال در فضای مجازی منتشر شده، مدل پلاس گلکسی S10 دارای سنسورهای دوگانه دوربین سلفی خواهد بود که در مجموع 5 دوربین را در اختیار کاربر قرار می دهد ( گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ به 5 دوربین مجهز می شود؛ امکان ثبت تصاویر سلفی بوکه ).

از سوی دیگر، هر دو مدل گلکسی اس 10 از سنسورهای اثر انگشت فراصوت بهره می برند که باعث می شود این سنسور در زیر نمایشگر جا خوش کرده و قفل گشایی و احراز هویت هنگام خرید اینترنتی به سادگی از طریق لمس کردن صفحه نمایش انجام شود ( گوشی گلکسی اس 10 با سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر عرضه می شود ).

اکنون در جدیدترین اطلاعات منتشره از سوی افشاگران، شاهد سورپرایز دیگری از سامسونگ هستیم که توسط وب سایت تخصصی xda-developers فاش شده است. فایل های XML استخراج شده از آپدیت «اندروید 9 پای» در گوشی گلکسی اس 9 پلاس از کدنام و برخی مشخصات گلکسی اس 10 حکایت دارد. واژه Beyond به عنوان کدنام این محصولات به کار رفته و چهار نسخه این اسمارت فون به شرح زیر است:

Beyond0: نسخه پایه گلکسی اس 10 با مشخصات نه چندان بالا و دارای کمترین قیمت

Beyond1: مدل اصلی گلکسی S10 که به نظر می رسد دارای نمایشگر امولد 5.8 اینچی باشد

Beyond2: مدل گلکسی اس 10 پلاس با نمایشگر 6.44 اینچی و دارای 5 دوربین

Beyond24g: نسخه پلاس گلکسی S10 که اولین پرچمدار سامسونگ با قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم شبکه های سیار خواهد بود

گزارش های مختلف خبر از معرفی گوشی های گلکسی اس 10 در ماه ژانویه سال 2019 در نمایشگاه CES لاس وگاس می دهد ( سامسونگ گلکسی اس 10 در ماه ژانویه 2019 رونمایی می شود ). تا آن زمان چاره ای نداریم جز اینکه به اخبار و شایعات منتشره از سوی افشاگران دنیای فناوری بسنده کنیم.

به نظر شما، گوشی های گلکسی S10 شکست نهمین کهکشانی های سری اس سامسونگ را جبران می کنند؟

ارسال نظر