فیس آیدی ویوو معرفی شد؛ رقیب سر سخت فیس آیدی اپل!

رسانه کلیک - به نظر می رسد شرکت های اندرویدی بیشتری به دنبال استفاده از سیستم شناسایی چهره سه بعدی در محصولات خود هستند. فیس آیدی ویوو به تازگی معرفی شده است.

فیس آیدی ویوو معرفی شد؛ رقیب سر سخت فیس آیدی اپل!

ویوو یکی از شرکت های خلاق چینی بوده که امسال محصولات زیادی را با طراحی تمام صفحه روانه بازار کرده است. به تازگی از فناوری فیس آیدی ویوو رونمایی شده است. این تکنولوژی از 300 هزار سنسور نقطه ای استفاده می کند که 10 برابر از فیس آیدی آیفون ایکس بیشتر است.

این سنسور در کنار دوربین سلفی قرار می گیرد و با ارسال نور و محاسبه زمان بازگشت آن کار می کند. به گفته این شرکت چینی این تکنولوژی تا حداکثر 3 متر مسافت کارایی دارد.

امسال شرکت OPPO تصمیم گرفت در گوشی های هوشمند خود از سیستم تشخیص چهره سه بعدی استفاده کند. فیس آیدی ویوو در نمایشگاه MWC شانگهای معرفی شد و به عنوان رقیب فیس آیدی اپل در محصولات این شرکت قرار می گیرد.

مدیر ارشد اجرایی ویوو، الکس فنگ در رابطه با این فناوری گفته است:

با ترکیب فناوری TOF سه بعدی و هوش مصنوعی به پیشرفت خود در این زمینه ادامه می دهیم. آینده روشنی برای این تکنولوژی وجود دارد.

یکی از ایده هایی که ویوو آن را مطرح می کند امکان اسکن کامل بدن توسط این فناوری است. اسکن کامل بدن باعث می شود که افراد قبل از خرید لباس آن را به صورت مجازی امتحان کنند.

این فناوری علاوه بر بهبود کیفیت تصاویر سلفی و پرتره باعث می شود که کاربران با ژست های حرکتی با دستگاه های مختلف ارتباط برقرار کنند. با توجه به برد 3 متری این فناوری می توان از آن برای اپلیکیشن های واقعیت افزوده استفاده کرد.

در حالی که فیس آیدی ویوو به صورت رسمی معرفی شده است، این شرکت در رابطه با زمان استفاده تجاری از آن در گوشی های هوشمند تولیدی خود اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

ارسال نظر