سونی از گوشی اکسپریا XZ2 پریمیوم رونمایی کرد؛ نمایشگر 4K و دوربین اصلی دوگانه

رسانه کلیک - شرکت سونی از گوشی هوشمند اکسپریا XZ2 پریمیوم با مشخصات فنی قدرتمند همانند نمایشگر 4K و دوربین اصلی دوگانه رونمایی کرد.

سونی از گوشی اکسپریا XZ2 پریمیوم رونمایی کرد؛ نمایشگر 4K و دوربین اصلی دوگانه

کمتر از دو ماه بعد از معرفی اکسپریا XZ2 در کنگره جهانی موبایل، سونی از گوشی هوشمند اکسپریا XZ2 پریمیوم رونمایی کرد ( اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت به صورت رسمی معرفی شدند؛ انقلابی در زبان طراحی پرچمداران سونی ). این دستگاه از طراحی مشابه با اکسپریا XZ2 بهره می برد ولی در بسیاری از بخش های دیگر همانند نمایشگر و دوربین ارتقا پیدا کرده است.

اکسپریا XZ2 پریمیوم از اوایل تابستان برای فروش عرضه خواهد شد، در حال حاضر سونی قیمت رسمی این محصول را اعلام نکرده است. با توجه به قیمت 800 دلاری XZ2 انتظار می رود که محصول جدید این کمپانی ژاپنی قیمتی در محدوده 900 تا 1000 دلار داشته باشد.

پرچمدار جدید سونی به نمایشگر 5.8 اینچی با رزولوشن 4K مجهز شده است که از محتوای HDR پشتیبانی می کند. این دستگاه همانند اکسپریا XZ2 از سیستم ویبره در هنگام مشاهده ویدیو و یا پخش موسیقی بهره می برد ( تماشا کنید: روند تکاملی طراحی گوشی های هوشمند سونی ).

بر اساس اعلام سونی بزرگترین پیشرفت اکسپریا XZ2 پریمیوم مربوط به دوربین اصلی آن است. این دستگاه اولین گوشی هوشمند تولیدی سونی با دوربین اصلی دوگانه محسوب می شود. سونی برخلاف شرکت های اپل و سامسونگ که از لنز تله فوتو در محصولات خود استفاده کرده اند، تصمیم گرفته از سنسورهای رنگی و مونوکروم استفاده کند.

سنسور رنگی این دوربین رزولوشنی برابر با 19 مگاپیکسل داشته و رزولوشن سنسور مونوکروم آن 12 مگاپیکسل است. حداکثر ISO در هنگام عکس برداری توسط اکسپریا XZ2 پریمیوم برابر با 51200 و در هنگام فیلم برداری برابر با 12800 است. در حالت کلی ISO بالا کاهش کیفیت تصویر را در پی دارد؛ با این وجود سونی اعلام کرده با استفاده از پردازنده سیگنال مخصوصی از این امر جلوگیری می کند.

برای بررسی کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اکسپریا XZ2 پریمیوم در شرایط نوری ضعیف باید منتظر ورود آن به بازار باقی بمانیم. دوربین دوگانه این دستگاه از قابلیت پرتره بهره می برد و همچنین کاربر می تواند برای ثبت تصاویر سیاه و سفید باکیفیت بالا از سنسور مونوکروم اکسپریا XZ2 پریمیوم استفاده کند.

دو ویژگی پرتره و ثبت تصاویر سیاه و سفید با سنسور مونوکروم در سه ماهه سوم 2018 در یک بروزرسانی برای اکسپریا XZ2 پریمیوم عرضه می شود. کاربران توسط این دستگاه می توانند در رزولوشن 1080p ویدیو صحنه آهسته به صورت 960 فریم در ثانیه ضبط کنند.

[lightgallery images="163537,163538,163539,163536"]

از دیگر بهبودهای صورت گرفته در این نسخه می توان به 6 گیگابایت رم، باتری 3540 میلی آمپر ساعتی و دوربین سلفی بهتر نسبت به نسخه معمولی این دستگاه (13 مگاپیکسل در برابر 5 مگاپیکسل) اشاره کرد. قدرت این دستگاه را پردازنده اسنپدراگون 845 تامین می کند و برای آن سیستم عامل پیش فرض اندروید اوریو 8.0 در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر