یوتیوب تمام رسانه‌های دولتی روسیه را در جهان مسدود می‌کند

یوتیوب پس از مسدود کردن کانال‌های روسی مانند RT (راشا تودی) و Sputnik در اروپا، اعلام کرد که تمام کانال‌های یوتیوب که از سوی دولت روسیه تأمین مالی می‌شود را مسدود خواهد کرد.

یوتیوب تمام رسانه‌های دولتی روسیه را در جهان مسدود می‌کند

یوتیوب اعلام کرد غیر از مسدود کردن تمام رسانه‌های دولتی روسیه، محتواهای مربوط به حمله روسیه به اوکراین را که «رویدادهای خشونت‌آمیز مستند» را انکار می‌کنند یا بی‌اهمیت جلوه می‌دهند، حذف خواهد کرد.

طبق یک توییت از حساب یوتیوب Insider، این تغییر قرار است فورا اعمال شود، اما این شرکت می‌گوید که انتظار دارد سیستم‌هایش مدتی طول بکشد تا آن را اجرا کنند.

تا کنون چندین پلتفرم، از جمله یوتیوب، دسترسی کاربران اروپایی به محتوای ساخته شده توسط رسانه‌های دولتی روسیه را مسدود کرده‌اند.

در مقابل دولت روسیه با مسدود کردن یا محدود کردن دسترسی به سایت‌هایی مانند فیس بوک یا توییتر، به سیاست‌های این شرکت‌های فناوری پاسخ داده است. دولت روسیه امروز اعلام کرد که اینستاگرام را از 23 اسنفد در کشور ممنوع می‌کند. (کامل‌تر بخوانید: روسیه اینستاگرام را مسدود می‌کند )

در حالی که قطع دسترسی به محتوا از کانال‌هایی مانند راشا تودی و اسپوتنیک در سراسر جهان یک تشدید تحریم از یوتیوب است، گوگل نیز پیش‌تر این کار را انجام داده بود تا کانال‌ها نتوانند از ویدیوهای خود کسب درآمد کنند. در اواخر فوریه، این شرکت اعلام کرد که رسانه‌های دولتی روسیه اجازه ندارند روی ویدیوهای خود تبلیغات کنند.

بیشتر بدانید: مسدود شدن رسانه‌های دولتی روسیه در گوگل برای تبلیغ و درآمدزایی

سپس گوگل با متوقف کردن تمام فروش تبلیغات در روسیه، تحریم‌هایش علیه روسیه را افزایش داد.

همچنین بخوانید: حساب توییتر حامیان پوتین با هشتگ «ایستاده با پوتین» مسدود شد

منبع: تکنوچه

ارسال نظر