ادمین اینستاگرام کیست و چه وظایفی دارد؟

امروزه اینستاگرام قویترین سلاح و پلتفرم برای کسب و کارهای آنلاینه. از آنلاین شاپ محصولات تا بلاگرها همه توی اینستاگرام حداقل یک صفحه دارن. در مقابل این افراد افرادی هستن که پیج شخصی اینستاگرام دارن روزانه یا خودشون تولید محتوای غیر بیزنسی می کنن و یا محتوای بقیه رو می بینن و باهاشون تعامل برقرار می کنن. پس مدیریت درست اینستاگرام مهم ترین چیزه.

ادمین اینستاگرام کیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین یعنی چه؟

جالبه بدونید از نظر فنی هر کسی که با کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی و دستگاه هایی از این قبیل کار می کنه، بهش میگن ادمین.

چرا؟ چون تعریف کلی ادمین از کلمه انگلیسی administrator گرفته شده که یعنی کسی با دستگاه هایی که بهشون بالا اشاره کردیم کار میکنه و اداره شون می کنه.

ادمین اینستاگرام کیست؟

حالا این تعریف درباره مدیر اینستاگرام هم صدق می کنه. الان که همه آدم ها اینستاگرام دارن و تعداد زیادی از این افراد دنبال کننده های بی شماری دارن، اداره کردن این پیج ها توسط یک نفر و به تنهایی کار سختیه. تصور کنید پیجی رو که بالای 10هزار نفر دنبال کننده داره و روزی 900 تا دایرکت می گیره. در عین حال باید تولید محتوا هم بکنه، حواسش به امنیت پیج باشه و تبلیغ هم بکنه تا پیج نخوابه. به نظر شما یک نفر با این حجم از کار به تنهایی می تونه توی این کار موفق باشه؟ مسلما نه.

فردی رو در نظر بگیرید که شرکتی رو راه می ندازه تا از خدمت یا محصولی که ارائه میده کسب درآمد کنه. اوایل کار خودش به تنهایی و یا نهایتا دو سه نفر دیگه می تونه به کارای شرکت برسه چون مشتری های آنچنانی نداره و هنوز تقاضا به حدی نیست که با تعداد کمی از افراد نشه مدیریت کرد. یه نفر مشتری ها رو هماهنگ می کنه. یکی حساب کتاب ها رو دوششه. یکی حواسش به اجاره ساختمان شرکته. یه نفر دیگه هم میره برای محصول تبلیغات رو هماهنگ می کنه.

حالا چند سال می ریم جلوتر زمانی که محصول این شرکت توی بازار رونق گرفته. تعداد مشتری ها روز به روز بیشتر میشه و چند مدل محصول به روز رسانی شده از نسخه اول هم در دست تولیده. اینجا دیگه این شرکت دو سه نفر برای اداره کردن کفافش رو نمی ده. پس هر کدوم از این افراد تبدیل میشن به تیم های جداگانه ای که یه سری افراد دیگه باز زیر دستشون کار می کنن.

چرا نیاز به ادمین برای مدیریت اینستاگرام داریم؟

مثالی که زدم تقریبا راجع به اینستاگرام هم درسته. فقط تفاوتش اینه وسایلی که برای راه اندزی یک پیج اینستاگرام لازمه یک عدد تلفن همراه و یک آدم که بتونه یک حساب بسازه. و وقتی شما توی اینستاگرام محتوایی تولید کنی که بر حسب علایق و نیاز کاربرا باشه، همه بهش حمله می کنن. برای همین سرعت رشد یک پیج اینستاگرامی چند برابر سریع تر از رشد یه شرکته.

یک پیج اینستاگرام نیاز به مدیریت صحیح داره، اما به خاطر سهولت کار کردن باهاش با تلفن همراه، نیاز به درگیر شدن تعداد زیاد آدم و صرف انرژی بیهوده نداره. بسته به کارایی پیج، تعداد دنبال کننده ها و استراتژی صاحب پیج برای جذب مخاطب، هر پیج می تونه حداقل دو تا چهار ادمین داشته باشه. اما اگر صاحب پیج تصمیم بگیره که برای هر بخش مرتبط پیج یک نفر رو بگیره و نخواد یه نفر همه رو انجام بده.

شباهتش هم با شرکت اینه که نیاز به برنامه ریزی صحیح برای اداره شدنش داره. مثلا اگر شما یک آنلاین شاپ هستید و محصولی رو ارائه می دید، برای این که از اینستاگرام براش مشتری جذب کنید نیاز به بازاریابی و تبلیغ کردن دارید. اگر خودتون سر رشته ای در این زمینه ندارید، کسانی هستن که به فضای بیزنسی اینستاگرام آشنا هستن و می تونن مدیریت اینستاگرام رو انجام بدن. این افراد ادمین پیج اینستاگرام هستن.

ادمین های اینستاگرام چه وظایفی دارند؟

تولید محتوا

هر چقدر هم که ظاهر بینی به نظر درست نمیاد، همه ما اول از همه جذب ظاهر چیزها، به خصوص خدمات و محصولات می شیم. اینستاگرام هم همین طوره. مخاطبین با پست ها و محتواهایی بیشتر تعامل و ارتباط برقرار می کنن که ظاهر جذابی داشته باشه. پس یکی از وظایف ادمین اینستاگرام تولید محتوای جذابه. ادمین تولید محتوا به کمک نرم افزار های گرافیکی مثل Photoshop و Illustrator پست های جذاب برای استوری و اینستاگرام و همچنین وبسایت طراحی می کنه.

در کنار محتوای جذاب، محتوایی که ادمین اینستاگرام تولید می کنه باید خاص و منحصر به فرد باشه. به طوری که تبدیل بشه به برند شما. اگر وظیفه پست این محتواها بر عهده این ادمینه باید به طور منظم تولید محتوا کنه و بدونه طبق الگوریتم های اینستاگرام چه زمانی برای پست گذاشتن بهتره.

تبلیغات

به تمام دنبال کننده هایی که از طریق الگوریتم های اینستاگرام و محتوای شما و هشتگ ها جذب پیج شما می شن، می گن دنبال کننده های ارگانیک. یعنی چی؟ یعنی رشد فالور های شما به صورت طبیعی و در نتیجه تولید محتوای شما رخ داده. حالا برای این که توجه مخاطبین خارج از دایره این افراد بیش از پیش جلب صفحه شما بشه، شما نیاز به چی دارید؟به تبلیغات در اینستاگرام . تبلیغات هم با استراتژی های خاص توسط فردی که در بازاریابی تخصص داره، نیاز داره.

بالا بردن تعامل صفحه اینستاگرام

تعداد زیاد دنبال کننده های صفحه اینستاگرام، نوعی مهر تایید بر اون پیج به حساب میاد. بعضی از افرادی که در اینستاگرام هستن از این تفکر سو استفاده می کنن و فالور ساختگی برای پیج خریداری می کنن. با این کار طوری صفحه شون رو جلوه میدن که انگار دنبال کننده های زیادی دارن. اما این دنبال کننده های فیک، به دلیل این که با پست ها، استوری ها و هر چیز دیگه ای که در اینستاگرام تولید میشه هیچ تعاملی ندارن، پس عملا ارزشی هم ندارن.

شما برای دیده شدن پیج تون در اکسپلور و جذب دنبال کننده نیاز به مخاطب فعال دارید. بخشی از این کار با تبلیغات در اینستاگرام انجام میشه. در نتیجه اقداماتی که دنبال کننده های فعال رو جذب پیج می کنه، آمار لایک ها و نظرات یک پیج رو بالا تر میبره.

امنیت پیج

یکی از چیز هایی که ادمین صفحه اینستاگرام باید بهش رسیدگی کنه، امنیت پیجه. یکی از مهم ترین چیز ها داشتن پسورد قوی و تایید دو مرحله های برای حساب های بازه. بی شک افرادی هستن که برای هک کردن پیج شما در کمین نشستن. خصوصا اگر پیج بزرگ و پردرآمدی داشته باشید. غیر از اون امنیت کاربرانی که در پیج شما حضور دارن هم باید تامین بشه. مثلا ادمین باید کامنت های نامناسب رو حذف کنه تا موجب آزار کاربران و ترک کردن پیج شما نشه.

هشتگ گذاری مناسب

هشتگ از سال های زیادی در شبکه های مجازی همراه ما بوده. در ضمن یکی از آسون ترین راه هاییه که کاربرا می تونن از طریق اون محتوای مورد نظر خودشون محتواهای مربوط دیگه رو پیدا کنن. پس شما نیاز دارید به کسی که با محتواهای پرطرفدار اینستاگرام آشناست و هشتگ گذاری درست رو بلده. هشت گذاری درست باعث میشه کاربرا پست شما رو راحت تر ببینن و به اشتراک بذارن. این مسئله خیلی می تونه به بالا رفتن تعامل پست هاتون و دیده شدن اون ها کمک کنه.

چرا باید از آژانس های بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم؟

اول این که توی دوره زمونه بیزنس آنلاین دیگه شما نمی تونید بی برنامه پیش برید. به همین دلیل باید برنامه ریزی داشت. باید برای تبلیغات، برای لانچ محصولات و حتی برای استوری هایی که برای صفحه اینستاگرام تون پست می کنید. این یعنی شما نیاز به مدیریت اینستاگرام دارید. یکی از با تجربه ترین آژانس های تبلیغات دیجیتال، به خصوص تبلیغات اینستاگرام، آژانس دیجیتال مارکتینگ ادتواپ هستش.

شرکت ادتواپ چه خدماتی را ارائه می دهد؟

حالا اینجا می خواهیم ببینیم وبسایت اد تو اپ چه خدمات به خصوصی ارائه میده.

یکی از حوضه های تخصصی اد تو اپ در زمینه تبلیغات گسترده اینستاگرام و مدیریت پیج اینستاگرامه. بقیه خدماتی که آژانس تبلیغاتی ادتواپ ارائه می ده شامل:

تبلیغات نتیجه گرا

تبلیغات نتیجه گرا، نوعی استراتژی تبلیغاتیه که در اون افراد بازاریاب اثربخش بودن تبلیغات انجام شده رو با سودی که در انتها نصیب شون میشه می­سنجن و نه اقدامات انجام شده. بر اساس همین هم به تبلیغ کننده ای که ازش خدمات گرفتن، دستمزد میدن. شرکت ادتواپ با این نوع تبلیغات سود شما رو تضمین می کنه.

بازاریابی محتوایی

از طریق این روش شما می تونید برند خود و سایر محصولات خود را به کاربران در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام معرفی کنید.

تبلیغات درون اپلیکیشنی

احتمالا پیش اومده که برنامه را در تلفن همراه خودتون باز کردید و با تبلیغی از سایت ترب و یا دیجی کالا رو به رو شدید. اد تو اپ یکی از شرکت های تبلیغاتیه که این تبلیغات رو برای اپلیکیشن ها انجام می ده.

و چندین خدمات مهم دیگه که شما در بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارتان به آن ها نیاز دارید. پس حتما به وبسایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ادتواپ سر بزنید و دیگر خدمات شون رو کامل تر مطالعه کنید.

ارسال نظر