بازگشت محدودیت ها به حساب توییتر دونالد ترامپ

رسانه کلیک – کمپانی توییتر اعلام کرده که به محض روی کار آمدن رییس جمهور جدید، محدودیت های موجود را برای حساب توییتر دونالد ترامپ نیز اعمال  خواهد کرد.

بازگشت محدودیت ها به حساب توییتر دونالد ترامپ

طبق سیاست های جدید توییتر، حساب های مربوط به چهره های سیاسی از جمله دونالد ترامپ تحت هیچ شرایطی با محدودیت روبرو نمی شوند. با این حال کمپانی اعلام کرده که به محض خروج ترامپ از کاخ سفید، محدودیت ها مجددا علیه وی اعمال خواهند شد. در واقع پس از آنکه رییس جمهور جدید یعنی جو بایدن، در بعد از ظهر روز چهارشنبه، مورخ 20 ژانویه 2021 (یکم بهمن ماه)، رسما به مقام خود تنفیذ شود، توییتر از اجرای سیاست Public Interest در حساب توییتر دونالد ترامپ امتناع خواهد کرد.

توییتر طی مصاحبه ای با Engadget گفته که سیاست Public Interest تنها مخصوص رهبران و کاندیداهای فعلی جهان است و برای افرادی که دیگر در این جایگاه ها نیستند، اعمال نمی شود. البته ناگفته ماند که حساب های رسمی از جمله @POTUS، @FLOTUS و @WhiteHouse همچنان زیر چتر سیاست توییتر قرار می گیرند؛ چراکه بعدها به دولت بایدن منتقل می شوند.

توییتر تا کنون اقدامات متعددی را برای محدود کردن نفوذ ترامپ در پلتفرم خود انجام داده؛ مثلا آنکه توییت های گمراه کننده وی را نشانه گذاری کرده و یا آن هایی که سبب ترویج خشونت می شدند را از دید کاربران پنهان کرده است. شاید جالب باشد بدانید که کمپانی تنها در روز ششم نوامبر، شش توییت ترامپ مبنی بر تقلب در شمارش آرا را به حالت مخفی درآورده است.

سیاست Public Interest و اقداماتی از این قبیل، باعث شد تا عده ای توییتر را به انتقام جویی علیه ترامپ و متحدان سیاسی وی متهم کنند. پس از برچسب گذاری نخستین توییت رییس جمهور، ترامپ فرمانی را صادر کرد که به موجب آن از محافظت بالقوه رسانه های اجتماعی کاسته می شد. البته توییتر تا کنون در برابر این موضوع واکنش خاصی نشان نداده است.

بازگشت محدودیت ها به حساب توییتر دونالد ترامپ چندان خارج از انتظار نبود. با این حال ترامپ همچنان هواداران نسبتا زیادی دارد و برای به اشتراک گذاری نظرات خود تکیه زیادی بر رسانه های اجتماعی می کند. به همین خاطر عده ای معتقدند که در صورت محدود شدن حساب ترامپ هیاهو و جنجال بسیاری به پا می شود.

ارسال نظر