دونالد ترامپ در فکر راه‌اندازی شبکه اجتماعی Truth

دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق آمریکا به تازگی اعلام کرده که در فکر راه‌اندازی شبکه اجتماعی خودش است. این شبکه اجتماعی Truth نام دارد و ظاهرا هدف ترامپ از راه‌اندازی آن، نوعی مخالفت با سانسور شدن محتوا در شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک است.

دونالد ترامپ در فکر راه‌اندازی شبکه اجتماعی Truth

شبکه اجتماعی Truth دونالد ترامپ

به گزارش کلیک به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد شبکه‌ای اجتماعی به نام تروث (Truth) را راه‌اندازی می‌کند. قرار است این شبکه اجتماعی شبیه توئیتر کار کند.

ترامپ همچنین اذعان کرده که قصد دارد بستری رسانه‌ای برای تولید و نمایش فیلم‌های تلویزیونی نیز راه‌اندازی کند.

خبر مهم این است که وی قصد دارد نسخه‌ای مشابه با توئیتر راه اندازی کند. ترامپ گفت این کار را می‌کند و پول زیادی هم برای این کار جمع‌آوری می‌کند.

شبکه اجتماعی تروث را چقدر باید جدی گرفت؟

مجری شبکه CNN در یک برنامه تلویزیونی گفت: «تعداد زیادی از طرفداران دونالد ترامپ حاضرند سهام این شبکه اجتماعی را خریداری کنند. اکنون پرسش این است که آیا رسانه‌ها باید شبکه اجتماعی تروث را جدی بگیرند؟»

فیلیپ بامپ خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در پاسخ به این پرسش به شبکه سی ان ان گفت: «نمی‌توانیم این شبکه را جدی نگیریم، چون دونالد ترامپ با استفاده از این شبکه، ارتباط مستقیم با حامیانش برقرار می‌کند. همین ارتباط بود که باعث شد وی سال ۲۰۱۶ به قدرت برسد و رئیس جمهور آمریکا شود!»

بامپ ادامه داد: «نکته جالب درباره شبکه اجتماعی تروث این است که جناح راست از نظر فناوری پلیسی در شرکت‌های رسانه‌ای تخصص خوبی دارد. آن‌ها خیلی سخت و محکم می‌گویند که شما دارید خیلی سخت با ما برخورد می‌کنید لازم است که اندکی از شدت برخورد خود بکاهید.»

وی اضافه کرد: «همین امر باعث شد توئیتر و فیسبوک حتی در واکنش به آن‌ها اعلام کنند "لازم است ما چه تغییراتی ایجاد کنیم، چون ما نمی‌خواهیم صدا‌هایی را خاموش کنیم که روی ما داد می‌کشند". اساسا شبکه ترامپ به وی اجازه می‌دهد بگوید شما در این شبکه مثل توئیتر و فیسبوک سانسور نخواهید شد. وی خواهد گفت: "بازگرداندن عظمت به آمریکا همیشه در این باره است که مردم بتوانند هر حرفی که می‌خواهند بزنند و به زمانی بازگردند که قوانینی وجود نداشتند." و شبکه اجتماعی دونالد ترامپ همین وعده را به کاربرانش خواهد داد.»

بیشتر بخوانید: تحریم گوگل، فیسبوک و توییتر توسط دولت روسیه به دلیل سانسور محتوا

خانم مارا شیاوُکامپو روزنامه‌نگار آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا شبکه اجتماعی ترامپ را باید جدی گرفت، عنوان کرد: «من این شبکه را جدی می‌گیرم. رد کردن این شبکه به عنوان یک جوک خیلی کار ساده‌ای است، چون می‌توان گفت کهT دونالد ترامپ هیچ کسب و کاری راه‌اندازی نکرده است، پس راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی در واقع راه‌اندازی کسب و کاری است که خیلی هم آسان نیست، اما چنین کاری اشتباه خواهد بود، چون رد کردن نامزدی او برای ریاست جمهوری آمریکا هم اشتباه بود و همه دیدیم که باید او را جدی بگیریم.»

وی در ادامه توضیحاتش گفت: «شبکه اجتماعی Truth پتانسیل‌های زیادی وجود دارد. ما درباره مردی صحبت می‌کنیم که رهبر بالفعل ۷۵ میلیون آمریکایی است که عمیقا نسبت به وی احساس دارند، نسبتا به آزادی‌های خود احساسات دارند و از اخراج او از این شبکه‌های اجتماعی ناراحت هستند. اینکه ترامپ ارتباط مستقیم با حامیان خود داشته باشد و هیچکس هم نتواند نقش پلیس را برای آن ایفا کند، بسیار بسیار ترسناک است.»

اولیور دارسی گزارشگر ارشد رسانه‌ای هم در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: «اگر این شبکه اجتماعی موفق شود احتمالا شاهد شکاف بیشتر در بستر اطلاع‌رسانی خواهیم بود. این شبکه را کسی می‌خواهد راه‌اندازی کند که حتی نتوانست برای بیش از یک ماه، یک وبلاگ اینترنتی را مدیریت کند! افراد بار‌ها و بار‌ها این کار را امتحان و پول زیادی صرف کردند. همین افراد تلاش کردند یک شبکه اجتماعی جناح‌راستی ایجاد کنند، اما موفق نشدند.»

دارسی خاطرنشان کرد: «من جزو افرادی هستم که به موفقیت شبکه اجتماعی Truth ترامپ تردید دارم، اما اگر کسی بتواند این کار را انجام دهد، شاید آن فرد رئیس جمهور سابق آمریکا باشد. وی پایگاه حمایتی قوی در میان مردم دارد. ما باید ببینیم که آیا این شبکه اجتماعی، پس از راه‌اندازی بلافاصله هک می‌شود یا خیر؟»

منبع: وب‌گاه خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر