نسخه بدون تبلیغات فیس بوک پایانی بر رسوایی کمبریج آنالیتیکا

رسانه کلیک - بعد از اتفاقات و رسوایی هایی که پیرامون وقایع کمبریج آنالیتیکا رخ داد، ورژن بدون تبلیغات فیس بوک برای جذب بیشتر مخاطبان در دست طراحی و توسعه است.

نسخه بدون تبلیغات فیس بوک پایانی بر رسوایی کمبریج آنالیتیکا

همان طور که می دانید، رسوایی های بی پایان کمبریج آنالیتیکا، باعث شد تا فیس بوک ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شود و همین موضوع، مسئولان این شبکه اجتماعی را بر آن داشت تا تصمیم به طراحی و توسعه ورژن بدون تبلیغات فیس بوک بگیرند ( کمبریج آنالیتیکا به حریم شخصی 87 میلیون کاربر تجاوز کرد/ تلاش فیس بوک برای احیای آبروی از دست رفته! ). به این ترتیب مطمئنا کاربران زیادی به سمت آن جذب می شوند. این موضوع ظاهرا مدتی است که در ذهن مسئولان فیس بوک جای خوش کرده است، اما با اتفاقات اخیر، رسوایی کمبریج آنالیتیکا و اقرارنامه مارک زاکربرگ در کنگره جهانی، این موضوع با جدیت بیشتری ادامه پیدا می کند ( مارک زاکربرگ رسوایی کمبریج آنالیتیکا را گردن گرفت/ هنوز هم در فیس بوک بهترین هستم! ). به این ترتیب با ارائه ورژن بدون تبلیغات فیس بوک و دریافت هزینه بابت اشتراک در این شبکه اجتماعی، احتمالا جلوی خارج شدن کاربران و حذف اکانت آنها گرفته می شود.

فیس بوک سال گذشته از تبلیغاتی که بر اساس اطلاعات کاربران نمایش داده می شد، حدود 41 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. عرضه نسخه بدون تبلیغات آن، می تواند مانع کسب چنین درآمدی شود. مارک زاکربرگ ماه گذشته اعلام کرد که فروش اطلاعات کاربران و کسب درآمد از این طریق همچنان در ورژن رایگان فیس بوک ادامه پیدا خواهد کرد.

در حالی که چیزی هنوز به صورت 100 درصد مشخص نیست، اما Sheryl Sandberg مدیر ارشد فیس بوک اعلام کرد که ورژن بدون تبلیغات فیس بوک در دست توسعه است و در این باره گفت:

ما همچنان به دنبال روش های مختلف کسب درآمد هستیم که دریافت حق اشتراک از کاربران را می توان یکی از آنها به حساب آورد. تیم مدیریتی فیس بوک تصمیم گرفته تا با در نظر گرفتن تمامی موارد، روی این موضوع تمرکز بیشتری کرده تا ضرر و زیان های اخیر را جبران کنیم.

حتی اگر نسخه بدون تبلیغات فیس بوک نیز ارائه شود، طبق اعلام مارک زاکربرگ، مسیر ورژن رایگان هیچ گاه قطع نشده و به کار خود ادامه می دهد.

ارسال نظر