دولت چین به مالک تیک‌تاک دستور داد تا اجرای برنامه Feishu را متوقف کند

رسانه کلیک - دولت چین به شرکت ByteDance دستور داده است تا ظرف مت یک ماه، ابزار پیامرسانی محل کار Feishu را از فروشگاه های اپلیکیشن‌های کشور چین حذف کند؛ زیرا به کاربران اجازه می دهد تا به فیسبوک و توییتر دسترسی داشته باشند که در این کشور ممنوع است.

دولت چین به مالک تیک‌تاک دستور داد تا اجرای برنامه Feishu را متوقف کند

به گزارش بلومبرگ ، شرکت ByteDance که مالکیت اپلیکیشن TikTok را نیز به عهده دارد، برنامه Feishu را به عنوان یک اپلیکیشن داخلی توسعه داد و سپس آن را در سال 2019 برای استفاده در فضای کسب‌وکار به بازار عرضه کرد. نسخه بین‌المللی این برنامه با نام Lark در آوریل 2019 راه اندازی شد و هنوز در بازارهایی مانند ژاپن و سنگاپور استفاده می‌شود.

اپلیکیشن Feishu در طول همه گیری ویروس کرونا در چین رواج یافته است. این برنامه ترکیبی از Slack ،Skype و Google Docs است. این برنامه در چین با اپلیکیشن‌هایی همچون DingTalk Alibaba و WeChat Tencent رقابت دارد. به عنوان مثال در ماه گذشته، WeChat بیشتر دسترسی‌ها به این برنامه را مسدود کرد.

شرکت سازنده برنامه Feishu سال گذشته به خاطر ارتباط با دولت چین به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. البته آن‌ها این ادعا را در رابطه با سانسور اعتراضات طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ تکذیب کردند اما کمیته سرمایه گذاری های خارجی در ایالات متحده (CFIUS) نگرانی های امنیتی درباره TikTok را نیز مطرح کرد. در ماه دسامبر ، ارتش آمریكا سربازان را از استفاده از TikTok منع كرد و این برنامه را تهدید سایبری خواند.

این موضوع می‌تواند ضربه بزرگی به شرکت ByteDance وارد کند که پس از راه‌اندازی TikTok بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال نظر