جریمه فیس بوک تنها ظرف 18 دقیقه پرداخت می شود!

رسانه کلیک - جریمه فیس بوک در پی رسوایی های کمبریج آنالیتیکا حدود 500 هزار یورو تخمین زده شده که ظاهرا این مبلغ تنها در 18 دقیقه قابل جبران است.

جریمه فیس بوک تنها ظرف 18 دقیقه پرداخت می شود!

فیس بوک در ازای سوء استفاده از اطلاعات کاربران، مجبور به پرداخت جریمه ای معادل 500 هزار یورو شد، اما درآمد این شرکت به قدری زیاد است که مبلغ اشاره شده تنها در 18 دقیقه جبران شده و غول شبکه های اجتماعی، از این پس مجددا به دوران سوددهی خود باز می گردد ( زاکربرگ به سوء استفاده از اطلاعات کاربران فیس بوک اعتراف کرد! ).

فیس بوک به دلیل سوء استفاده از اطلاعات کاربران، در اختیار گذاشتن آنها به اپلیکیشن ها و شرکت های مختلف و رسوایی هایی که طی این اتفاق برایش پیش آمد، با تنبیه 500 هزار یورویی (حدود 664 هزار دلار) روبرو شد، اما مبلغ یاد شده به قدری برای این کمپانی ناچیز است که در حدود 18 دقیقه جبران می شود ( کمبریج آنالیتیکا به حریم شخصی 87 میلیون کاربر تجاوز کرد/ تلاش فیس بوک برای احیای آبروی از دست رفته! ). بد نیست بدانید که فیس بوک مبالغ بسیار بالایی را از طریق تبلیغات به جیب می زند و کمیسیون اطلاعات اروپا نهایت تلاش خود را صرف بریدن مبلغی بسیار بالا به عنوان جریمه فیس بوک کرد و در نهایت، رقمی به ارزش 500 هزار یورو در نظر گرفته شد.

بر اساس آمار و ارقامی که توسط مارک زاکربرگ اعلام شده، در سه ماهه اول سال 2018 فیس بوک درآمدی معادل 4.8 میلیارد دلار را به دست آورده است که در مقابل 664 هزار دلار، مبلغی سرسام آور به حساب می آید.

رسوایی کمبریج آنالیتیکا باعث خدشه دار شدن فعالیت های مارک زاکربرگ شد و همین موضوع، کمیسیون اروپا را بر آن داشت تا جلسه ای برای پرسش و پاسخ با وی برگزار کنند و طی آن، شهادت نامه ای توسط زاکربرگ به سناتورها تقدیم شد ( مارک زاکربرگ رسوایی کمبریج آنالیتیکا را گردن گرفت/ هنوز هم در فیس بوک بهترین هستم! ). باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا جریمه فیس بوک و تخصیص مبلغی به عنوان تنبیه، می تواند جلوی سرقت اطلاعات کاربران را بگیرد یا چنین اقدامی در آینده توسط این شبکه اجتماعی پرمخاطب مجددا رخ می دهد.

ارسال نظر