معاون وزیر کشور: مدیران اینستاگرام و واتساپ باید محاکمه و مجازات شوند

میراحمدی معاون وزیر کشور در خصوص اتفاقات اخیر در کشور و فیلتر اینستاگرام و واتساپ توضیحاتی داد که در ادامه می خوانید.

معاون وزیر کشور: مدیران اینستاگرام و واتساپ باید محاکمه و مجازات شوند

معاون وزیر کشور در پاسخ به زمان رفع انسداد برخی از شبکه های اجتماعی، گفت: مسئولان در مرکز ملی فضای مجازی و دستگاههای مسوول در حال بررسی هستند اما نسبت به
شبکه‌هایی که تهییج، تحریک، حس خشم و تنفر را ساماندهی کردند و محل ابتذال و ویرانگری کانون خانواده هستند نمی‌توان بی تفاوت بود. از نظر ما اینستاگرام مجرمی است که مسئولان آن باید محاکمه و مجازات شوند. اینها خود بخش عمده ای از عملیات دشمن علیه ما و علیه امنیت ملی بوده‌اند و فعال کردن دوباره آنها یک خطای استراتژیک است.

وی افزود: خط قرمز ما ناامنی مردم است بستری که امنیت ما را تهدید و هدف قرار دهد حتما باید درباره آن تصمیم گیری شود. البته واتساپ کمتر از اینستاگرام امنیت ملی کشور را مورد هدف قرار داده است. اما فکر نمی‌کنم الان بتوان روی این موضوع تا بررسی کامل نظر قطعی داد.

میر احمدی درباره حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور، افزود: تهاجم سایبری از سوی دشمن در حال انجام است. ۹۹ درصد تهاجم سایبری آنها خنثی شده و در برخی موارد هم موفق شده‌اند از جمله مورد صدا و سیما است. البته در حال بررسی هستند که آیا این حمله از سوی کشور خارجی بوده یا عوامل نفوذی هم نقش داشته اند. هزاران بار تهاجم علیه صداوسیما انجام داده بودند که شکست خوردند ولی یکبار تهاجم سایبری را انجام داده اند.

ارسال نظر