آمار جدید از میزان فعالیت کاربران ایرانی در تلگرام

رسانه کلیک - معاون قضایی دادستان کل کشور آماری از میزان فعالیت کاربران ایرانی در شبکه تلگرام ارائه کرد.

آمار جدید از میزان فعالیت کاربران ایرانی در تلگرام

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا؛ عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور با انتشار تصویری در کانال شخصی‌ اش در خصوص فعالیت کاربران ایرانی در شبکه تلگرام نوشته است:

"بر اساس آخرین آمار استخراج شده از سامانه نظارتی دادستانی کل کشور؛ (سامانه پویشگر عدالت) حجم فعالیت کاربران ایرانی در ۲۰ هزار کانال پر بازدید تلگرام باز هم کاهش یافت و میزان کاهش فعالیت در تلگرام از ۴۵ درصد به ۴۷.۵ درصد رسیده است ( رتبه تلگرام در ایران و جهان سقوط کرد ).

میانگین بازدید از ۲۰ هزار کانال پر بازدید تلگرام در سه ماه قبل از فیلتر تعداد ۲,۳۱۹,۸۶۲,۱۵۵ بازدید بوده و در یک ماه اخیر به میانگین ۱,۲۲۰,۹۹۷,۶۱۱.۶۸ بازدید کاهش یافته است ( تعداد کانال های فعال در تلگرام نصف شد/ کاهش 1.5 میلیاردی بازدیدها ).

این کاهش فعالیت در تلگرام بدان جهت است که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی فعالیت خود را به پیام رسان‌ های داخلی منتقل کرده‌اند. هر مقدار از حجم فعالیت پیام رسان‌ های خارجی کاسته و به فعالیت پیام رسان‌ های داخلی افزوده شود به همان نسبت شبکه ملی اطلاعات تقویت می‌ شود و از اشراف اطلاعاتی بیگانگان بر کشور کاسته خواهد شد.

اگر براساس اعلام رییس مرکز ملی فضای مجازی تا ۱۵ شهریور خدمات دهی هاتگرام و تلگرام طلایی به پیام رسان خارجی تلگرام قطع شود؛ موج سوم مهاجرت به پیام رسان‌ های داخلی شروع می‌ شود و قدم بزرگ دیگری به سوی استقلال فضای مجازی کشور برداشته خواهد شد ( 15 شهریور آخرین مهلت فعالیت بدون فیلتر تلگرام طلایی و هاتگرام ).

فعالیت کاربران ایرانی در شبکه تلگرام

ارسال نظر