شارژ خودکار گوشی بدون کابل

شرکت TechNovator شارژر بی سیمی با امکانات فوق العاده طراحی کرده است. با این وجود شارژرهای بی سیم از راه دور، از هر زمان دیگری بیشتر به شما نزدیک هستند.

شارژ خودکار گوشی بدون کابل

به گزارش کلیک، طبق تحقیقات Digital Trends از نخستین باری که شارژر بی سیم TechNovator's XE مشاهده شده است، حدود یک سال می گذرد. این مدل اولیه از راه دور در تمام نقاط یک اتاق قادر به شارژ کردن یک تلفن هوشمند بود. نمونه قدیمی تر این محصول یک مدل سیمی بود که دستگاه انتقال دهنده برق آن بسیار بزرگ بود. اما در نمایشگاه محصولات الکترونیکی و خانگی برلین (IFA) ، جدیدترین مدل از TechNovator's XE دیده شد که شامل یک منبع تغذیه بسیار شیک بود که با طراحی تابیده و پیچ و خم دار ظاهر بسیار زیبایی داشت. این منبع تغذیه یک گوشی آیفون ۶ را شارژ می کرد. البته گوشی آیفون ۶ نیز در داخل قابی همانند battery caseها بود.

Ivan Chuba مدیر ارشد فناوری TechNovator در مصاحبه با Digital Trends گفت: ما مشتاق هستیم تا بدانیم که مردم تا چه میزان به این محصول علاقمند خواهند بود.

در حقیقت شارژرهای بی سیم پتانسیل این را دارند تا بتوانند در این صنعت نقش بزرگی بازی کنند و به طور کلی تمام معادلات را در این عرصه تغییر دهند. طول عمر باتری هنوز هم به عنوان یک دغدغه بزرگ برای مصرف کنندگان محسوب می شود. شکی وجود ندارد که با استفاده از شارژهای بی سیم، کار به مراتب آسان تر می شود. در واقع تمام دستگاه ها به طور خودکار و بدون اشاره حتی یک انگشت شارژ می شوند. می توان حدس زد که این نوع از فناوری توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. البته هنوز این محصول روانه بازار نشده است. بنابراین کمی زود است تا بخواهیم در این مورد قضاوت کنیم.

منبع تغذیه این سیستم نسبتا بزرگ است. اما اکثر دستگاه های هوشمندی که مکعبی شکل هستند، دو سوم یا حتی شاید بخش بیشتری از آن ها را آنتن تشکیل داده است که برای پخش کردن امواج الکترومغناطیسی با فرکانس پایین مورد استفاده قرار می گیرند. این منبع تغذیه که به شکل مارپیچ طراحی شده از لحاظ ظاهری زیباست اما از لحاظ اندازه نسبتا بزرگ است. طی مصاحبه ای که Digital Trends با این شرکت داشت یک طراحی جایگزین نیز برای منبع تغذیه توسط این شرکت به نمایش گذاشته شد. در واقع این منبع تغذیه به یک تصویر متصل شده است که در داخل آن تصویر آنتن فرستده امواج به صورت مخفیانیه تعبیه شده است. حرکات مبتکرانه ایی مانند این کمک خواهند کرد که منبع تغذیه به سادگی در محیط های مختلفی قرار بگیرند و کار خود را به خوبی انجام دهند.

برای شارژ شدن، دستگاه شما نیاز به یک پوشش مناسبی دارد تا بتواند امواج را جذب نماید. اولین طراحی در زمینه دریافت کننده امواج یک قاب باریک است که ابعاد آن دقیقا اندازه پشت گوشی آیفون ۵ است. این قاب ها می توانند به خوبی نشان دهند که چطور تلفن های هوشمند می توانند در آیند دنیای فناوری را به تسخیر خود در آورند. شرکت TechNovator به آرامی در طول زمان تاکتیک خود را عوض کرد و یک قاب مناسب برای آیفون ۶ عرضه کرد که تقریبا هم اندازه battery caseها است که یک دریافت کننده امواج نیز در داخل آن تعبیه شده است.

technovator-wireless-charging

technovator-wireless-charging

به منظور شارژ شدن گوشی حدودا یک تا دو ثانیه طول می کشد تا پس از روشن شدن منبع تغذیه، قاب دریافت کننده امواج، بتواند سیگنال ها را دریافت کرده و دستگاه شروع به شارژ شدن کند. Digital Trends آزمایش خود را تا حدود ۸ فوت انجام داد. اما XE این توانایی را دارد تا برق را تا ۱۷ فوتی به خوبی حمل کند. TechNovator هنوز به سختی مشغول کار بر روی این پروژه است تا بتواند کارکرد این محصول را بهبود ببخشد. البته هر اندازه که از منبع تغذیه دورتر شوید، عمل شارژ شدن نیز کندتر صورت می گیرد. گفتی است که سرعت شارژ شدن در حالت بی سیم کندتر از حالت عادی (با کابل) است اما سرعت این شارژر بی سیم از استاندارهایی که در حال حاضر برای شارژهای بی سیم وجود دارد (شارژهای بی سیم که نیاز به تماس با یک کف پوش دارند) چندان دور نیست.

XE هم چنین قادر است که چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ کند. در یک یک آزمایش دیده شد که XE توانست ۴ دستگاه را به طور همزمان شارژ نماید که این نتیجه فوق العاده است. شارژرهای بی سیمی همچون XE به خوبی می توانند به مدل هایی مانند پدهای شارژکننده و پریز برق و کابل شارژ پایان دهند.

در صورتی که گوشی شما در جیب یا کیفتان قرار داشته باشد، TechNovator XE به خوبی می تواند عمل شارژ کردن را انجام دهد. در واقع این دستگاه این توانایی را دارد که امواج را از مواد نازک عبور داده و دستگاه مورد نظر را شارژ کند. اما با این حال محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد. امواج الکترومغتاطیسی از آب یا دیوار عبور نمی کنند. به عنوان مثال اگر کسی روبروی منبع تغذیه این دستگاه بایستد یا این که شما به همراه گوشی خود به اتاق دیگری بروید، عمل شارژ شدن متوقف می شود! Ivan Chuba مدیر ارشد فناوری TechNovator اطمینان داد که این فناوری کاملا ایمن است و امواجی که از این دستگاه ساطع می شود هیچ تفاوتی با امواجی که روزانه در اطراف ما منتشر می شوند، ندارد. TechNovator آزمایشات گسترده ای را در این زمینه انجام داده است و چنانچه آن ها بخواهند محصول خود را روانه بازار کنند باید ابتدا برای تایید آن را به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) ارائه دهند و از این سازمان تاییدیه دریافت کنند.XE دارای اپلیکیشنی است که شما می توانید از طریق اپلیکیشن مربوط به این محصول بازخوردهای مناسب را دریافت کنید و دستگاه XE را از طریق این اپلیکیشن کنترل نمایید. این پلیکیشن به شما اجازه خواهد داد تا سرعت شارژ شدن گوشی خود را در سه حالت low، medium یا high تنظیم کنید. هر چه قدر که حالت شارژ شدن را ضعیف تر انتخاب کنید در نتیجه سرعت شارژ شدن نیز کاهش می یابد. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که انتخاب گزینه low در طولانی مدت برای عمر باتری شما مفید است. به همین خاطر است که این گزینه در این اپلیکیشن گنجانده شده است. علاوه بر این یک ویژگی شارژ خودکار جالب در این نرم افزار وجود دارد به طوری که شما می توانید به وسیله آن تعیین کنید که چه زمانی عمل شارژ شدن گوشیتان آغاز شود. به عبارت دیگر شما می توانید مشخص کنید که زمانی که مثلا میزان باتری شما به ۱۵ درصد رسید، گوشی شما به طور اتوماتیک شروع به شارژ شدن نماید.

علاوه بر این بسیاری از مردم ممکن است تصور کنند که تنها در خانه می توان از شارژر بی سیم استفاده نمود. اما XE ثابت کرده است که می تواند در بیرون از محیط خانه نیز بسیار مفید باشد. معمولا پیدا کردن یک پریز برق در مکان های عمومی برای این که شارژر خود را به آن وصل کنید و گوشی خود را شارژ نمایید ، سخت است . کفپوش های شارژ کننده بی سیم نیز به صورت گسترده هنوز با گوشی های مختلف سازگاری ندارند. اینجا است که TechNovator's XE می تواند انتخاب کاملا مناسبی باشد.

Ivan Chuba مدیر ارشد فناوری TechNovator، پیشنهاد داد که در هتل ها و رستوران ها می توان از فناوری XE استفاده نمود و مردم همان طور که در این مکان ها به دنبال سیگنال Wifi می گردند به دنبال امواج این دستگاه برای شارژ دستگاه های خود باشند. البته امواج وای فای دارای فرکانس بالاتری نسبت به فرکانس دستگاه XE است. بنابراین می توان مطمئن بود که تداخل یا مشکلی بین این امواج به وجود نخواهد آمد.

Digital trends می گوید: ما این صحبت ها را تایید می کنیم. چون طبق آزمایشی که در نمایشگاه برلین که پر از امواج وای فای بود، انجام شد، این دستگاه توانست به درستی کار خود را انجام دهد.

به محض این که یکی از تولید کنندگان بزرگ گوشی های هوشمند، خود را با این فناوری سازگار نماید ما شاهد خواهیم بود که تا چه میزان این فناوری برای مصرف کنندگان جذاب خواهد بود. آن چه که واضح است آن است که این فناوری دارای تاریخچه طولانی می باشد و شرکت TechNovator تنها شرکتی نیست که به دنبال ساخت شارژرهای بی سیم است.

به همین دلیل ما با یکی از رقبای TechNovator در نمایشگاه صنعتی برلین (IFA) که امسال برگزار شد صحبت کردیم. نام این شرکت آمریکایی Energous است که بهترین ویژگی های شارژ بی سیم خود را به ما نشان داد. منبع تغذیه این شرکت می تواند به یک دو شاخه برق یا لپ تاپ متصل شود و قادر است تا وسایل شارژی پوشیدنی کوچک همچون هدفون ها، fitness trackerها یا سمعک ها را شارژ نماید.

شرکت Energous نسخه های بزرگتری از گوشی های هوشمند دارد. اما هنوز آن ها را به بازار عرضه نکرده است. این شرکت یک قرارداد انحصاری با یکی از تولیدکنندگان بزرگ بسته است و سخنگوی این شرکت اعلام کرده است که محصولات آن ها در ابتدای سال ۲۰۱۷ برای نمایشگاه CES آماده خواهند بود.

TechNovator ملاقات هایی با برخی از تولیدکنندگان مانند سامسونگ برای ساخت دستگاه ها و قاب های دریافت کننده شارژ صورت داده است. هدف آن ها افزایش محدوده شارژ رسانی دستگاه و بهبود کارایی آن در ابتدای تابستان آینده است. آن ها قیمت اولیه برای دستگاه خود را حدود ۲۵۰ دلار تخمین می زنند که این قیمت شامل یک منبع تغذیه و یک قاب برای گوشی شما می باشد.

در نهایت می توان گفت که میزان رشد TechNovator در مدت کمتر از یک سال ستودنی است. دلیل این رشد روز افزون را می توان تلاش بی وقفه و داشتن یک تیم با انگیزه عنوان کرد. عملکرد این شرکت توسط سایت هایی مانند Digital Trends باز هم زیر ذربین خواهد بود. در حال حاضر شما می توانید جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر به وب سایت این شرکت http://technovator.co مراجعه کنید.

ارسال نظر