جایزه یک میلیون دلاری TED به ایده جلوگیری از پاندمی ها تعلق گرفت

دکتر Raj Panjab  به تازگی جایزه یک میلیون دلاری TED را برای ایده ی (آکادمی سلامت جامعه) که می تواند از پاندمی های آینده پیش گیری کند دریافت کرد. این ایده یکی از چندین ایده مطرح شده، مانند طرح Chan Zackerburg است که بر موضوع تکنولوژی و انتقال دانش تمرکز دارد.

جایزه یک میلیون دلاری TED به ایده جلوگیری از پاندمی ها تعلق گرفت

به گزارش کلیک، دکتر Raj Panjab به تازگی جایزه یک میلیون دلاری TED را برای ایده ی (آکادمی سلامت جامعه) که می تواند از پاندمی های آینده پیش گیری کند دریافت کرد. این ایده یکی از چندین ایده مطرح شده، مانند طرح Chan Zackerburg است که بر موضوع تکنولوژی و انتقال دانش تمرکز دارد. جایزه ی یک میلیون دلاری TED، هرساله به کسی که ایده های درخشانی برای تغییر دنیا دارد تعلق می گیرد. هدف جایزه TED سرعت بخشیدن به حل مهم ترین معضلات دنیا با سرمایه گذاری یک میلیارد دلار است. برنده ی سال ۲۰۱۷ این مسابقات دکتر Raj Panjab است که ایده ی آکادمی سلامت جامعه را مطرح کرد. با این ایده قدرت مند می توان جلوی پاندمی ها را قبل از به وقوع پیوستن، گرفت.

ایده جدید پیش گیری از پاندمی ها

دکتر پنجاب دانشجوی پزشکی دانشگاه هاروارد و سهام دارLast Mile Health، انجمنی که متخصصان سلامت جامعه را برای گسترش سطح بهداشت در مناطق محروم استخدام می کند، است. دکتر پنجاب می گوید هدفش آموزش دادن و تربیت کردن بزرگ ترین ارتش سلامت بهداشت که تاکنون در جهان وجود داشته، است. همه گیری ها، مانند اپیدمی ویروس ابولا در سال ۲۰۱۴، در ابتدا فقط در مناطق کوچک وجود داشته اند. اگر منابع بهداشتی کافی در منطقه وجود داشته باشد، می توان این همه گیری ها را در همین مرحله متوقف کرد.

دکتر پنجاب به Business Insider می گوید: من می خواهم به کشورهایی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک کنم تا با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر این گونه کارها را انجام دهند، تعداد افراد و منابع آموزشی بیشتری را تعبیه کنم و کلاس ها و آموزش های مجازی بیشتری برای شناسایی همه گیری های در راه برگزار کنم.

پروژه ی دکتر پنجاب اولین پروژه ای نیست که قصد ریشه کن کردن بیماری ها را دارد. Priscilla Chan و Mark Zuckerberg نیز از طرح ابتدایی Chan Zackerburg درسپتامبر۲۰۱۶ رونمایی کردند. این یک طرح ۳بیلیون دلاری برای سرمایه گذاری روی تحقیقات علوم پایه، آموزش و دسترسی به تکنولوژی است. هدف بلند پروازانه طرح ابتدایی آن ها درمان، محدود کردن و پیش گیری همه ی بیماری ها تا پایان قرن ۲۱ است. این پروژه شامل همکاری های آزاد و تبادل اطلاعات و منابع، چیزی که کمبود آن در تحقیقات کلینیکی و مراقبت های بهداشتی حس می شود، است.در فوریه ۲۰۱۷ به ۴۷ محقق اول، سهمامی از طرح اولیه اعطا خواهد شد.

هر دو طرح چان-زاکربرگ و دکتر پنجاب بیشتر روی راه های پیش گیری از بیماری ها سرمایه گذاری می کنند. هم چنین هر دو طرح به نقش مهم دسترسی به تکنولوژی درجنگیدن با بیماری ها اشاره می کنند.

ارسال نظر