آزمایش اداره یک فروشگاه بدون پرسنل و صندوقدار

wei li دانشجوی سال سوم در رشته علوم کامپیوتر در حالی که در محوطه‌ی دانشگاه مشغول مطالعه بود نگاهی اجمالی به موضوع خرده‌فروشی داشت.

آزمایش اداره یک فروشگاه بدون پرسنل و صندوقدار

به گزارش کلیک- پیشرفت روز افزون فروشگاه ها در زمینه ارائه خدمات به مشتریان خود از جمله مسائل مهمی است که همه دولت ها به آن توجه ویژه ای دارند. به تازگی در چین فروشگاهی بدون پرسنل و بدون صندوقدار برای اولین بار مورد آزمایش قرار گرفت.

wei li دانشجوی سال سوم در رشته علوم کامپیوتر در حالی که در محوطه‌ی دانشگاه مشغول مطالعه بود نگاهی اجمالی به موضوع خرده‌فروشی داشت.

در یک قسمت از محوطه‌ی دانشگاه یک وسیله‌ی نقلیه شبیه اتوبوس پارک شده بود.از سطح این وسیله تا سقف شیشه‌ای ان قفسه‌های توام با جعبه‌های قرمز دیده می‌شد.در ورودی wei li در هنگام استفاده از گوشی خود را در قسمت ورودی یک فروشگاه بدون پرسنل یافت.فردی با بیان ارام و ظاهری اراسته از او استقبال نمود.هیچ صدایی وجود نداشت فقط حرکت صورت جلب توجه می‌کرد.لی می‌گفت به دلیل حجم محصولات فروخته شده تحت تاثیر قرار گرفته‌بود.محصولاتی مثل میوه,چیپس,سیب‌زمینی,قهوه,مجله و حتی کفش ورزشی که هر کدام ‌کد مخصوص خود را داشتند.او با اینکه به راحتی می‌توانست خرید کند خوشحال بود.تنها کار مورد‌نیاز برای ثبت‌نام اسکن بار‌کد با استفاده از یک برنامه‌ی هوشمند تلفن همراه با اطلاعات کارت بانکی بود.در هنگام خروج یک درب شیشه‌ای به طور اتوماتیک او را به بیرون هدایت کرد.

این فروشگاه توسط wheelsy که دفتر مرکزی او در استکهلم است راه‌اندازی شد.در اصل روی ساخت کافه‌ها تمرکز شده است که می‌توانند توسط دوچرخه به راحتی نقل مکان کنند.شرکت سازنده در حال حاضر طرح اجرایی فروشگاه ۲۴ ساعته را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.مکان سنجش ان در محوطه‌ی دانشگاه هیفی در ۴۵۰ کیلومتری غرب شانگهای جایی که wheelsy با صاحب نظران در مورد فروشگاه‌ها کار می‌کرد, راه‌اندازی شده‌است.

1th pic

لی,کسی که در این تحقیقات نقشی ندارد,در حالی که از محوطه‌ی دانشگاه عبور می‌کرد خودرویی را دید و تصمیم گرفت ان را امتحان کند.در مورد چگونگی خرید همزمان مردم و مصون ماندن ان از دزدی,سوالاتی در ذهن او به وجود امد.او می‌گفت سیل عظیمی از مردم بعد از تعطیلی کلاس‌ها در فروشگاه حاضر می‌شدند.

برخلاف صنعت هتل‌داری و تاکسی‌گردی,که توسط شرکت‌های ride در چین در حال تغییر هستند و شرکت‌های اشتراک خانه مانند Airbnb و Uber ,صنعت خرده‌فروشی اجر و ملات هنوز تحت تاثیر تغییرات تکنولوژی است.

امازون که امروز اعلام کرد معامله‌ای به ارزش ۱۳.۷ بیلیون دلار از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد‌غذایی امریکا انجام داده‌است,در حال ازمایش طرح خرید رایگان کارمندی برای کارمندان سیاتل است.

موسسان wheels در صدد انجام این ازمایش در چین و نه در سو‌‌ئد برامدند.یکی به دلیل گستردگی جمعیت چین و دیگر به دلیل تصویب پرداخت با تلفن همراه است.طبق گزارشات Better Than Cash Alliance حدود ۶۰ درصد از ۱۷۵ میلیون معاملات روزانه در چین توسط نرم‌افزار هوشمند Alipay انجام می‌شود.

با افزایش اجاره و دستمزد در بسیاری از نقاط, فروشگاه‌های کوچک در حال گران‌شدن است.به گفته‌ی بو وو,مسٔول نظارت بر عملیات در شانگهای,سوالات زیادی به دلیل فضای رقابتی موجود در ذهن صاحبان فروشگاه‌ها پدید امده‌است.

این شرکت بخش طراحی و تحقیقاتی خود را از سوئد به چین انتقال داده‌است,و نیز محل Himalafay شاخه‌ای از این شرکت تست که روی توسعه‌ی خودکار فروشگاه در چین متمرکز شده‌است.

2th pic

یکی از موسسان، می گوید گام بعدی برای Wheelys بهبود تکنولوژی است که به این فروشگاه قدرت می‌بخشد. امنیت یکی دیگر از جوانب بزرگ است. برای این کار، Wheelys با همکاری دانشگاه هیفی سیستمی را که تصویر الکتریکی مشتریان را در قسمت راهرو فروشگاه ثبت می‌کند راه‌اندازی کرده‌است-در این حالت با اسکن کد QR و با استفاده از سنسورهای موجود در قفسه تشخیص اقلام حذف شده توسط مشتریان اسان‌تر انجام می‌شود. خریداران باید هرچه زودتر برای حساب کاربری خود اقدام کنند, این حساب برای جلوگیری از سرقت به نرم‌افزار مورد‌نظر متصل است.

بعد از تکمیل پرداخت مشتریان,تصاویر الکتریکی به طور خودکار حذف می‌شود.

این سیستم امنیتی الکتریکی تابستان امسال نصب شده‌است که هرکسی قادر به دانلود نرم‌افزار wheels 247 می‌باشد.wheels به پیشرفت این تکنولوژی در اینده امیدوار است.این شرکت صورت هولوگرافی انسانی را که توسط طرح Al طراحی شده‌است و به مشتریان با بودجه خاص کمک می‌کند را ایجاد کرده‌است,به عنوان مثال با انتخاب محصولات مختلف و پیشنهاد سفارشی مختلف.

3th pic

این پروژه برنامه های مبتنی بر سیستمی را داشت که اطلاعاتی را در مورد رفتار کلی مشتریان بدهد و مشخص کند که چه محصولاتی در چه زمانی به فروش می‌رسند.حتی این امکان وجود داشت که سیستم به طور مستقل رانندگی کند و با حرکت به مکان‌های مختلف تقاضای خرید را افزایش دهد.

مانند دیگر پیشرفت‌های فناوری‌ این فروشگاه‌ها افراد بیکار زیادی را تحویل می‌دهند.طبق انجمن فروشگاه‌های زنجیره‌ای چین در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای در این کشور وجود دارد.

کرادول از سوئد دیدگاه متفاوتی داشت.طبق گفته‌ی او در بسیاری از شهرستان‌ها و روستاهای این کشور به دلیل اینکه مردم برای خرید به شهر‌های بزرگ مراجعه می‌کنند,هیچ مرکز خریدی وجود ندارد.در نتیجه جمعیت رشد کمتری داشته‌است و مردم این اهالی برای خرید خود نیاز به یک رانندگی طولانی مدت داشتند.

کارافرینان می‌توانند حق بیمه داشته باشند و با دریافت هزینه‌ی کم حتی در مناطق دورافتاده حمایت شوند.و یا حتی می‌توانند شامل فروش ایتم‌هایی مانند کتاب‌های طنز و قدیمی باشند.

ارسال نظر