هکرها به ۳۰ میلیون دلار از توکن های Tether دستبرد زدند!

رسانه کلیک -  استارت آپ Tether که در زمینه مبادلات پول دیجیتالی بر پایه ارزهای رایج فعالیت دارد، چندی پیش اعلام کرد که قریب به ۳۰ میلیون دلار از توکن های این شرکت از سوی هکرها ربوده شده است.

هکرها به ۳۰ میلیون دلار از توکن های Tether دستبرد زدند!

اگرچه پول مجازی ممکن است یک نوع آینده مالی مفید محسوب شود اما چالش هایی نیز با خود به همراه دارد. این پول که چند سالی است در دنیا رواج پیدا کرده، استفاده از آن می تواند در کنار مزایایی که دارد بسیار مخاطره آمیز باشد.

اوایل سال جاری بود که خبرهایی در مورد یک باگ برنامه نویسی که 280 میلیون دلار سپرده مالکان پول مجازی یا دیجیتال را برای مدتی متوقف کرده بود منتشر شد که بسیار عجیب بود و به گفته کارشناسان اقتصادی یکی از جنبه های خطرناک استفاده از پول مجازی محسوب می شود.

دیری از این خبر نمی گذرد که شنیده شده این بار 31 میلیون دلار از پول مجازی به سرقت رفته که با شنیدن این خبر مطمئنا اعتمادها از این سیستم پولی سلب خواهد شد.

Tether یک استارت آپ ارائه دهنده ارز رمزنگاری شده است که توکن های دیجیتالی آن با دلار معامله می شود. هدف این استارت آپ این است که همچون یک نماینده برای دلار آمریکا که به راحتی می تواند بین پول های مجازی مانند Poloniex، Bitfinex و موارد دیگر مبادله شود، عمل کند.

این شرکت ادعا می کند که سیستمش هک شده و هکرها در آن دست به سرقت پول مجازی به ارزش بیش از 29 میلیون دلار زده‌اند. طبق اعلام Tether، این اقدام مخرب توسط یک مهاجم خارجی با انتشار پستی در وب سایتش که اکنون پاک شده به انجام رسید.

استارت آپ Tether قول داده به سرعت به این اقدام واکنش نشان دهد و در حال تلاش برای بازیابی توکن های خود است و اجازه نمی دهد هیچ توکنی که به سرقت رفته به پول تبدیل شود.

منبع: ubergizmo

ارسال نظر