رونمایی از ارزان‌ ترین تلفن هوشمند با نام Freedom 251

منبع: gadgets.ndtv

رونمایی از ارزان‌ ترین تلفن هوشمند با نام Freedom 251

به گزارش کلیک، یک کمپانی محلی سازنده تلفن هوشمند در هند با نام Ringing Bells، با هدف ایجاد ارتباط بین مردم هند و با دریافت حمایت بسیار از سوی دولت، تلفن هوشمندی مقرون به صرفه با نام Freedom 251 را در روز چهارشنبه معرفی می‌کند. Freedom 251 بعنوان ارزان ترین گوشی هوشمند هندی تبلیغ شد - حتی مقرون به صرفه‌ترین گوشی هوشمند در جهان- و دارای برچسب قیمت زیر 500 روپیه (تقریبا 7 دلار) خواهد بود.
قرار بر این است که کمپانی تولید کننده در جلسه معرفی، از قیمت دقیق و مشخصات این گوشی هوشمند پرده‌برداری خواهد کرد. هم چنین کمپانی تولید کننده اظهار کرد جلسه معرفی با حضور تعدادی از مقامات ارشد دولت هند از جمله Shri Manohar Parrikkar، وزیر اتحادیه دفاع، Shri Murali Manohar Joshi و کاربران پارلمان Hon'ble برگزار خواهد شد.
Ringing Bells بر این باور بود که تولید این تلفن هوشمند در راستای دیدگاه نخست وزیر هند، نارندرا، با هدف ایجاد ارتباط بین مردم هند با یکدیگر و غنی کردن زندگی آن ها است. همچنین کمپانی اظهار داشت این گوشی هوشمند برای رسیدن به اهداف هند، یعنی پروژه دولت برای ترغیب بازیکنان چند ملیتی و داخلی به به تولید محصولاتشان درون هند ساخته شده است.
هدفی که پشت تولید این گوشی هوشمند نهان است، ما را به یاد تبلت Aakash می اندازد که با نام Datawind Ubislate 7+نیز شناخته می شد و ساخته دولت هند است. تبلت مذکور نیز برای فراهم ساختن دستگاه‌ های محاسبه و گشت و گذار در اینترنت با قیمتی مقرون به صرفه برای دانشجویان هند تولید شد. این تبلت در سال 2011 در هند معرفی شد و با قیمتی زیر 3000 روپیه به فروش می‌رسید. سپس قبل از تعطیلی این پروژه به قیمت 2500 روپیه نیز رسید و تمام دانش‌ آموزان در سرتاسر هند می‌توانستند آن را تهیه کنند.
Freedom 251 با قیمتی زیر 500 روپیه توانایی این را دارد که سبک زندگی اقشار کم درآمد جامعه هند را تغییر دهد. دیدن اینکه آیا Ringing Bells می تواند این گوشی هوشمند را در مقیاس بزرگ تولید کرده و به فروش برساند یا خیر جالب توجه است.
خبر مهم Ringing Bells در این ماه معرفی Smart101 بود، یک گوشی هوشمند دارای شبکه 4G با قیمت 2999 روپیه (44 دلار). این گوشی هوشمند دارای یک صفحه نمایش 5 اینچی، پردازشگر 4 هسته‌ای SoC با فرکانس 1.3 GHz، 1 گیگابایت رم و یک حافظه داخلی است که می‌توان به کمک حافظه جانبی تا 32 گیگا بایت آن را افزایش داد.

منبع: gadgets.ndtv

ارسال نظر