اولین گوشی با دوربین حرارتی معرفی شد

دوربین حرارتی FLIR ONE را به یاد می آورید که به گوشی متصل می شد و تصاویر حرارتی را نشان می داد؟ تلفن نیرومند و جدید کت مشابه این دوربین است!

اولین گوشی با دوربین حرارتی معرفی شد

به گزارش کلیک، این شرکت یک روز قبل از کنگره جهانی موبایل در روز یکشنبه از نمونه ی اولیه این گوشی رونمایی کرد، اگر چه به نظر می رسد چند مورد ضعف جدی در رابطه با باتری وجود دارد، اما یکی از جالب ترین گوشی هایی است که تا کنون در بارسلونا دیده ایم.

این گوشی کت S60 نام گذاری شده و دارای دو دوربین است که با هم کار می کنند؛ دوربین معمولی که در نور مرئی طرح کلی از هدف ها را نشان می دهد، و دوربین حرارتی که تصویر حرارتی اجسام را نشان می دهد که به طور معمول با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست. این دو دوربین با هم کار می کنند.

نماینده این شرکت در کنگره جهانی موبایل نحوه کارکرد دوربین حرارتی را با قرار دادن انگشت خود روی دوربین معمولی به نمایش گذاشت. می توانید تصویر حرارتی را بر روی صفحه نمایش گوشی مشاهده کنید.

دوربین حرارتی می تواند دمای سطح اجسام را از فاصله بیش از 100 فوت اندازه گیری کند. به گفته این شرکت، گوشی S60 با دوربین حرارتی می تواند عمدتا در حین ساخت و ساز برای شناسایی نشت گاز و یا آب استفاده شود، اما برخی از موارد دیگر نیز به ذهن خطور می کند؛ مانند آتش نشانی، ماموریت های نجات و کار پلیس.

از دیگر ویژگی های گوشی کت S60 که می تواند نظر همه را به خود جلب کند، ضد آب بودن آن است، این گوشی می تواند تا عمق بیش از 16.4 فوت به مدت یک ساعت سالم بماند و دارای باتری 3800 میلی آمپر ساعتی است.

Cat S60

سایر مشخصات آن شامل صفحه نمایش 4.7 اینچی اچ دی (قابلیت کارکردن با دست خیس و دستکش را دارد)، پردازنده اسنپدراگون 617 هشت هسته ای، رم 3 گیگ و حافظه داخلی 32 گیگابایتی است.

با این که به نظر می رسد این گوشی بیشتر برای کاربران حرفه ای بهترین گزینه است، قیمت 599 دالار خیلی هم زیاد نیست. افراد با درآمد معمولی نیز می توانند از این گوشی برای لذت بردن از دیدن طرح حرارتی اجسام استفاده کنند (بله، شما می توانید دست خود روی یک سطح قرار داده و بردارید، این گوشی می تواند اثر حرارتی دست شما را نشان دهد).

مشکلی که در این بررسی به آن برخوردیم این بود که گوشی با وجود اتصال مداوم به شارژر، درصد بسیار کمی از باتری را نشان می داد. حدس ما این است که تصویربرداری حرارتی باتری را تخلیه می کند، اما کت می گوید: این اشکال قبل از ورود به بازار بهینه سازی خواهد شد، زمان ورود این محصول به بازار احتمالا تابستان امسال خواهد بود.

منبع: mashable

ارسال نظر