بررسی کلی وضعیت اینترنت در ایران

ایران در حدود ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد که جمع کثیری از این جمعیت کاربر اینترنت هستند و خواستار افزایش سرعت آن هستند.

بررسی کلی وضعیت اینترنت در ایران

کلیک - متأسفانه مردم کشورهای دیگر خاورمیانه نگرش خوبی نسبت به بازار بازی ایران ندارند و دلیل این موضوع اطلاعات نادرستی است که در مورد این بازار که قبلا آشفته بود، منتشر می‌شود.

در این مطلب قصد داریم در مورد موضوعات اساسی و اطلاعات دقیق در مورد جمعیت شناسی، سیاست‌ها و زمینه‌های فرهنگی ایران بحث کنیم و همچنین در مورد رسانه، سرگرمی و بخش‌های مخابرات و اینترنت، نیز توضیحات مختصری را ارائه دهیم.

متاسفانه کشور ایران فاقد مراکز قابل اعتماد جمع آوری اطلاعات است. بنا براین تنها می‌توان از مراکز غربی جمع آوری اطلاعات استفاده کرد. این مراکز هم به مراکز قابل اعتماد جمع آوری اطلاعات دسترسی مستقیم ندارند و غالبا آمار نادرستی را تخمین می‌زنند. برای مثال Newzoo که یک شرکت جهانی فعال در زمینه تحقیق و پژوهش مرتبط با بازارهای مختلف و همچنین ارئه دهنده تحلیل‌های پیش بینی کننده است و کانون توجه آن صنعت بازی سازی است، درآمد کشورهای مختلف در این زمینه را به صورت کاملا صحیح تخمین می‌زند، اما دقت تخمین این کشور در مورد درآمد بازار بازی ایران، ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

Male_female

  • جمعیت جمهوری اسلامی ایران به طور تقریبی ۷۸،۴۷۵،۹۴۱ نفر است.
  • میانگین سالانه رشد جمعیت : ۱٫۲۹ درصد
  • جمعیت زنان: ۳۸٫۸ میلیون نفر است.
  • جمعیت مردان: ۳۹٫۶ میلیون نفر است.
  • جمعیت افراد بین سنین ۰ تا ۱۹ سال: ۳۲٫۱۶ درصد از جمعیت کل است که برابر با ۲۵٫۲ میلیون نفر است.
  • جمعیت افراد بین سنین ۲۰ تا ۴۴ سال: ۴۶٫۰۲ درصد از جمعیت کل است که برابر با ۳۶٫۱ میلیون نفر است.
  • جمعیت افراد ۴۵ ساله و بالاتر: ۲۱٫۸۲ درصد از کل جمعیت است که برابر با ۱۷٫۱ میلیون نفر است.

منبع: سازمان ملی ثبت احوال

طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال جاری ضریب نفوذ اینترنت (نشانگر درصد افرادی است که از اینترنت استفاده می‌کنند) تا ۶۵ درصد افزایش خواهد یافت.

کاربران ایرانی برای دسترسی به اینترنت در درجه اول از اینترنت همراه استفاده می‌کنند و پس از آن سیستم ثابت اینترنت ADSL (خط دیجیتال مشترک نامتقارن) جایگاه دوم را به خود اختصاص می‌دهد.

آمار نشان می‌دهد که ضریب نفوذ سیستم اینترنت همراه ۳G به ۳۸٫۶۷ درصد رسیده است که به معنای این است که ۲۹ میلیون نفر در ایران برای دسترسی به اینترنت، از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند.

طبق شاخص‌های دیگر ارتباط در ایران، هنوز هفت میلیون نفر در ایران در حال استفاده از اینترنت دایال آپ هستند؛ میزان نفوذ این فناوری منسوخ شده ۹٫۲۳ درصد است که برابر با ۳،۴۶۷،۳۸۰ نفر است.

در حال حاضر سه اپراتور اصلی در ایران در حال فعالیت هستند؛ شرکت مخابرات ایران (MCI)، ایرانسل و رایتل

MobileOperatorsInIran

طبق جدیدترین آمار ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، این سه اپراتور در حال حاضر نزدیک به ۷۰ میلیون نفر کاربر فعال دارند. هر سه اپراتور سرویس‌های ۳G و ۴G اینترنت همراه را به مشترکان خود ارائه می‌دهند.

پیش بینی شده است میزان کاربران تلفن‌های هوشمند در ایران تا پایان سال جاری به ۴۰ میلیون نفر برسد. ۷۸ درصد کاربران تلفن‌های هوشمند در ایران از گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید، ۱۳ درصد از گوشی‌های آیفون و سایر افراد نیز از گوشی‌هایی با سیستم عامل ویندوز فون استفاده می‌کنند.

AndriodSmartphone_leaders

برندها

محبوب‌ترین مرورگر در ایران اینترنت اکسپلورر است. اگر چه این مرورگر بسیار قدیمی است اما بسیاری از سایت‌های رسمی در ایران که غالبا وابسته به دولت هستند، با این مرورگر سازگار هستند؛ بنا براین معمولا از این مرورگر استفاده می‌شود.

منبع: wamda

ارسال نظر