مغزمتفکر و عامل اختلال در اینترنت به دادگاه احضار شد

سون اولاف به اتهام اجرای یک حمله سایبری بی سابقه که در سال ۲۰۱۳ منجر به بروز اختلال در اینترنت و کندی آن شد، به دادگاه برای رسیدگی به پرونده احضار شد.

مغزمتفکر و عامل اختلال در اینترنت به دادگاه احضار شد

به گزارش کلیک، سون اولاف ۳۹ ساله پرونده مورد نظر علیه خود را کذب دانست و در یک مصاحبه با روزنامه AD Daily در اسکایپ اذعان داشت که خود در دادگاه حضور پیدا نخواهد کرد و تنها از طریق وکیل خود به دادگاه پاسخ خواهد داد.

سخنگوی دادگاه، لیلی درکسن گفت: سون اولاف متهم به برنامه ریزی یک حمله DDoS در ماه مارس ۲۰۱۳ در جنوا و گروه Spamhaus در لندن است.

در حقیقت، گروه Spamhaus بلک لیست های تبلیغاتی مورد استفاده توسط شبکه ها را منتشر می کند تا بدین ترتیب، از ایمیل های ناخواسته و تبلیغاتی (اسپم) جلوگیری شود. در نهایت، شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب به نام Cyberbunker برای این حمله متهم شناخته شد که یکی از بزرگ ترین شرکت های اینترنتی تاریخ محسوب می شود. در حال حاضر، گفته می شود Kamphuis سخنگوی این شرکت اینترنتی عظیم است.

در واقع، این حمله اینترنتی آن قدر تاثیرگذار و جنجال برانگیز بود که منجر به بروز عواقب بسیار بدی برای جامعه اینترنتی آن دوره شد؛ به طوری که اینترنت در آن زمان در معرض قطعی به مدت یک هفته قرار گرفت و بسیاری از شبکه ها آن قدر کند شدند که عموم مردم از آن به عنوان یک فاجعه وحشتناک یاد می کنند.

کامفوییس که در اسپانیا بازداشت شد، به دستور مقامات قضائی در نهایت به کشور هلند بازگردانده شد و به مدت ۲ ماه در سال ۲۰۱۳ در بازداشت به سر برد. جالب است بدانید از او به عنوان هیولای مخابرات Cyberbunker یاد می شود و در بیانیه ای، اتهامات علیه خود را پوچ تلقی کرد. او حتی در اقدامی جالب و بر ضد شکایت و اتهام دولت هلند، برای اعاده حیثیت خواهان دریافت ۱۱۱ میلیون دلار غرامت شد!

در همین حال، وکیل کامفوییس به این روزنامه گفت که موکل او در داخل کشور نیست و در بارسلونا و یا برلین در حال سکونت است.

گفتنی است که حملات DDoS از جمله حملات مخربی هستند که در آن هکر و یا فرد، سرور های یک سایت و یا شبکه را با ارسال بی نهایت حجم ترافیک به سمت آن مختل می کند و بدین ترتیب توانایی پاسخ دهی سرور های مذکور به درخواست کلاینت ها و یا متقاضیان از دست می رود. در نهایت، شلوغی سرورها باعث کندی شبکه و یا حتی انسداد کامل سایت خواهد شد. در همین باب، از این حمله به عنوان مخرب ترین حمله در تاریخ یاد می شود.

در آن زمان، درست بعد از این که Spamhaus شرکت Cyberbunker را در بلک لیست خود قرار داد، حملات مذکور آغاز شد. شرکت یادشده، ارائه دهنده خدمات میزبانی وب به سایت ها و شرکت هایی به جز سایت های مربوط به تروریسم و اطلاعات غیراخلاقی است و در این رابطه، متذکر شد که به طور ناعادلانه ای به عنوان مجرم سایبری و در حقیقت یک "اسپم" در اذهان عمومی برچسب خورده است.

کارشناسان در این زمینه معتقدند سرور های Spamhaus با سرعت و حجم بسیار بالایی مورد حمله قرار گرفتند که تا آن زمان بی سابقه بوده است.

ارسال نظر