بدترین رمزهای سال در روز جهانی کلمه عبور مشخص شدند

بسیاری از کلمات عبور هستند که به راحتی توسط هکر ها قابل حدس زدن هستند، برای این که با این کلمات عبور که جزء بد ترین کلمات عبور ممکن هستند، آشنا بشوید مقاله زیر را بخوانید.

بدترین رمزهای سال در روز جهانی کلمه عبور مشخص شدند

به گزارش کلیک، امروز روز جهانی کلمه عبور است، روزی که به منظور بهبود امنیت کلمات عبور افراد نام گذاری شده است.

برخی از کلمات عبور به شدت ضعیف هستند و طی چند ثانیه هک می شوند، پس چه چیزی بهتر از این که یک کلمه عبور قوی و غیر قابل نفوذ را برای خود انتخاب کنیم؟

شرکت ساخت نرم افزار مدیریت کلمه عبور SplashData پنجمین گزارش سالانه خود را در مورد بد ترین کلمات عبوری را که مردم در اوایل امسال انتخاب کرده اند، منتشر کرد. این گزارش بر اساس اطلاعات بررسی شده بین ۲ میلیون کلمه عبور هک شده توسط هکر ها در سال ۲۰۱۵ می باشد.

اولین کلمه این لیست "۱۲۳۴۵" است که در سال ۲۰۱۴ هم به عنوان بد ترین کلمه عبور شناخته شد. دومین کلمه عبور این لیست "password" است که در سال گذشته هم در جایگاه دومین کلمه عبور بد قرار داشت.

امسال چند کلمه عبور جدید هم در این لیست به چشم خوردند، ازجمله "login"، "welcome"، "passw0rd" و از آن جایی که امسال طرفداران فیلم star was(جنگ ستارگان) زیاد بودند، کلمات عبور "star wars"، "prince" و "solo" هم به لیست اضافه شدند.

دانستن این نکته ضروری است که بدانیم حدس زدن این کلمات عبور برای هکر ها بسیار راحت است و بسیاری از کلمات عبور رایج، در نرم افزار های طراحی شده برای کرک کردن حساب ها، بار گذاری می شوند و تمام این کلمات عبور و یا ترکیبی از آن ها را امتحان می کنند. پس اگر کلمه عبور شما در لیست زیر قرار دارد آن را تغییر دهید.

Morgan Slain مدیر عامل اجرایی شرکت SpalsData گفت:امیدواریم با تبلیغات گسترده انجام شده در مورد خطرناک بودن استفاده از کلمه عبور ضعیف، بیشتر مردم در مسیر بهبودی کلمات عبور خود و قوی کردن آن قدم بگذارند و مهم تر از همه این که از کلمات عبور مختلفی در وب سایت های مختلف استفاده کنند.

در لیست زیر ۲۵ کلمه عبور بد سال ۲۰۱۵ را مشاهده می کنید.

۱- ۱۲۳۴۵ (از سال ۲۰۱۴ تا کنون بدون تغییر بوده)

۲- password (بدون تغییر)

۳- ۱۲۳۴۴۶۷۸(یک رتبه صعود)

۴- querty (یک رتبه صعود)

۵- ۱۲۳۴۵ (دو رتبه سقوط)

۶- ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ (بدون تغییر)

۷- football (سه رتبه صعود)

۸- ۱۲۳۴ (یک رتبه سقوط)

۹- ۱۲۳۴۵۶۷ (دو رتبه صعود)

۱۰- baseball (دو رتبه سقوط)

۱۱- welcome( جدید)

۱۲- ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰(جدید)

۱۳- abc123 (یک رتبه صعود)

۱۴- ۱۱۱۱۱۱(یک رتبه صعود)

۱۵- iqaz2wsx(جدید)

۱۶- dragon(هفت پله سقوط)

۱۷-master(دو پله صعود)

۱۸- monkey (شش پله سقوط)

۱۹- letmein (شش پله سقوط)

۲۰- login (جدید)

۲۱- princess (جدید)

۲۲- quertyuiop (جدید)

۲۳- solo(جدید)

۲۴- passw0rd (جدید)

۲۵- starwars (جدید)

منبع:techinsiders

ارسال نظر