این مرد صاحب یکی از سخت ترین کارها در گوگل است

منبع: businessinsider

این مرد صاحب یکی از سخت ترین کارها در گوگل است

به گزارش کلیک، چنین جایگاهی قبلا در شرکت وجود نداشته و مشخص نیست که آیا انتصاب استرلوح حاکی از رهبری جدید یا تنها نیاز به شخص دیگری برای تعیین مسیر پیشبردی شرکت است. اما از یک چیز مطمئنیم: کار آسانی نخواهد بود.
اندروید و نکسوس
استرلوح با در اختیار گرفتن نکسوس مسئول مدیریت تمام ارتباطات گوگل با تولید کنندگان مختلف می شود. گوگل طراحی، توسعه و بازاریابی تلفن های نکسوس را کنترل می کند اما برای ساخت دستگاه ها با شرکت های هاوایی، LG و HTC کار می کند. قبلا گوگل از طریق تبلت و تلفن جدیدترین نرم افزار اندرویدش را به نمایش می گذاشت و تولید کننده های سخت افزاری دیگر، مثل سامسونگ، را ملهم می کرد که از این سیستم عامل استفاده کنند، و از نظر تجاری بسیار موفق بود.

اما گزارشات زیادی در سال گذشته نشان داد که گوگل تمایل دارد روشی مانند اپل را در پیش گیرد و به طور کلی کنترل نکسوس را در اختیار بگیرد. این تفکر که، شرکت می خواهد محصولاتش را رقیب دستگاه های بسیار با کیفیتی مانند آیفون کند، خیلی به اپل ارتباطی ندارد که بخواهد برای ایجاد سرمایه و رقابت، با خدماتی مانند جست و جو و نقشه، مردم را فریب دهد.
اگر گوگل می خواهد در این مسیر گام بگذارد باید روابطش را با شریک سازنده تلفن اندرویدش محکم تر کند. در حالی که رقابت سخت افزاری گوگل با آن ها بیشتر خواهد شد، چرا که هم چنان برای توزیع برنامه و خدماتش به آن ها متکی می باشد.
تصمیم استرلوح مبنی بر این که آیا نکسوس باید وارد این مسیر بشود یا نه و مدیریت او در این جایگاه، بیانگر این است که او مراودات بسیار ظریف و دقیقی در پیرامونش دارد که باید مدیریت کند.

بخش های نامعلوم
بخش سخت افزار علاوه بر نکسوس شامل لپ تاپ کروم بوک گوگل، که ابتدا در مدارس استفاده می شد، رابط بی سیم آن که دریافت کننده نظرات مختلف است، و دستگاه معروف کروم کست خواهد بود. به نظر می رسد در میان این سه کروم کست بیشترین درخواست را داشته باشد.
اما حداقل هر کدام از این ها باید مبین خواسته هایی باشند. همچنین حوزه کاری استرلوح شامل کارهای گروهی سخت افزاری آزمایشگاهی ATAP و پروژه آرا، و تلاش گوگل برای بازسازی عینک هوشمندش که منتقدین زیادی داشت، است.

رجینا دوگان، رئیس فناوری پیشرفته و پروژه های گروهی، اخیرا فیسبوک را ترک کرده است. هدف ATAP پیشبرد پروژه های تحقیقاتی موبایل محور در بازه زمانی مشخصی است. این برنامه تحت نظر دپارتمان مدافع بخش پروژه های تحقیقاتی پیشرفته شکل گرفت، جایی که دوگان مدیر با سابقه حضور دارد و تجربه و مدیریتش قابل جایگزین نخواهد بود. علاوه بر این، طبق ری/کد، یکی از ضرب العجل ترین پروژه هایش (پروژه آرا برای ساخت گوشی هوشمند) با تاخیر قابل توجهی روبه رو شد و بعضی از کارمندانش به بخش دیگری، مانند واقعیت مجازی، انتقال یافتند.
در اراتباط با آرا، منبعی که در جریان تلاش های اخیر گروه است اظهار می کند که تیم همراستا با کار بر نسخه جدیدی از گوشی های سری هوشمند همچنان در تلاش برای پیدا کردن راهکار مناسبی برای انجام آن پروژه می باشد. استرلوح نه تنها باید تولید یک محصول بسیار متفاوت را مدیریت کند بلکه باید به طور تخصصی در ساخت ATAP و آرا کمک کننده و مفید باشد.

اندیشه مرتبط با دستگاه 'رنگ می بازد'
ضمنا، همان طور که استرلوح برای دستیابی به استراتژی دستگاه گوگل منصوب شد، شرکت بیان کرد که مهم ترین برنامه اش تمرکز بر خدماتش است نه سخت افزارش.
ساندار پیچایی، مدیر اجرایی، این هفته در وبلاگش نوشت: "گام بزرگ بعدی، برای آینده، در راستای کمرنگ کردن اندیشه مرتبط با 'دستگاه' خواهد بود. در طول زمان خود کامپیوتر (هرگونه که باشد) دستیار هوشمندی برای کمک به شما در طول روز خواهد بود. ما از بهترین موبایل به سمت بهترین AI در جهان حرکت خواهیم کرد."
اگر چه منظور پیچایی این نیست که برنامه گوگل توقف ساخت سخت افزار است، بلکه بر اهمیت کار استرلوح و همکاریش با گروه های دیگر گوگل، مانند هیروشی لاک هیمر، که متصدی طراحی اندروید و کروم است، و جان جییاناندر، که متصدی جستجو است، تاکید می کند.
احتمالا اولین پروژه مشترکش خیلی زود شروع می شود. طبق این گزارش، گوگل بر رقابت با سخنگوی هوشمند آمازون، اکو، کار می کند که احتمالا به حوزه کاری استرلوح افزوده خواهد شد.
و همچنین تا اولین حضور این سخنگوی هوشمند هم چیزی نمانده. کنفرانس توسعه گری گوگل، که جدیدترین محصولاتش را در آن به نمایش می گذارد در اواسط ماه می برگزار می شود. احتمالا درباره خواسته های سخت افزاری گوگل، و استرلوح، بیشتر خواهیم شنید.

منبع: businessinsider

ارسال نظر