شیائومی بیشترین رشد فروش را در بازار چین تجربه کرد

رسانه کلیک - کشور چین یکی از مهم ترین بازارها برای تولیدکنندگان گوشی های هوشمند محسوب می شود. اهمیت بازار این کشور به گونه ای است که بسیاری از کمپانی ها محصولات ویژه ای را برای آن در نظر می گیرند. بر اساس آمار اخیر، شرکت شیائومی بیشترین رشد فروش را در سال 2017 در بازار این کشور تجربه کرده است.

شیائومی بیشترین رشد فروش را در بازار چین تجربه کرد

چند روز گذشته شرکت تحقیقاتی IDC آمار مربوط به فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2017 در سراسر جهان را منتشر کرد. بر اساس این گزارش شرکت اپل بیشترین تعداد گوشی های هوشمند را در این بازه به فروش رسانده است و در رده های بعدی شرکت های سامسونگ، هواوی، شیائومی و اوپو قرار گرفته اند.

به تازگی شرکت IDC آمار فروش مربوط به سال 2017 در بازار چین را منتشر کرده است. در سال 2017 شرکت هواوی بیشترین تعداد گوشی های هوشمند را در این کشور به فروش رسانده است. هواوی با فروش 90.9 میلیون گوشی هوشمند رشدی برابر با 18.6 درصد را نسبت به سال گذشته تجربه کرده و سهمی برابر با 20.4 درصد را از بازار چین در اختیار دارد.

در مقام های بعدی شرکت های اوپو و ویوو قرار گرفته اند که به ترتیب موفق به فروش 80.5 و 68.6 میلیون گوشی هوشمند در بازار کشور چین شده اند. در رده چهارم شرکت شیائومی قرار دارد. این کمپانی با رشد بسیار بالای 32.6 درصدی نسبت به سال گذشته، موفق به فروش 55.1 میلیون گوشی هوشمند در این بازار شده است.

شرکت شیائومی

یکی دیگر از برندهای فعال در بازار چین شرکت اپل بوده که در سال 2017 کاهش فروش را تجربه کرده است. این شرکت با فروش 41.1 میلیون گوشی هوشمند با کاهش سهم در بازار چین مواجه شده است.

شرکت IDC فروش بالای هواوی در بازار چین را مربوط به دستگاه های برند آنر با قیمت کمتر از 200 دلار می داند. محصولات پرچمدار این شرکت با قیمت بالای 600 دلار نیز در سال 2017 سهمی برابر با 8 درصدی از فروش برند هواوی داشته اند که رشد چهار برابری آن را نسبت به سال 2016 نشان می دهد.

ارسال نظر