Touch ID و دوربین تعبیه شده زیر نمایشگر اپل واچ

رسانه کلیک - اخیرا اپل پتنت جدیدی به ثبت رسانده است که در آن به Touch ID و دوربین تعبیه شده زیر نمایشگر اپل واچ‌های سری اشاره شده است. 

Touch ID و دوربین تعبیه شده زیر نمایشگر اپل واچ

اپل واچ بدون شک یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند در جهان است. به تازگی، این شرکت دو مدل دیگر، اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE ، را به خط تولید خود اضافه کرده است. همچنین ویژگی‌های بیشتری را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرده است تا آنها همچنان رهبر بازار باقی بمانند.

در همین راستا، به نظر می رسد که اپل اکنون در حال بررسی ایده اضافه کردن Touch ID و حسگر دوربین تعبیه شده زیر نمایشگر ساعت‌های خود است. براساس گزارش Patently Apple، اپل این پتنت را با عنوان "دستگاه الکترونیکی دارای سیستم سنجش بیومتریک دکمه ای" ثبت کرده است.

این پتنت نشان می دهد سنسور اثر انگشت یا همان Touch ID می تواند در دکمه کناری ساعت تعبیه شود و به کاربران اجازه می دهد تا برای باز کردن قفل دستگاه و همچنین خرید، احراز هویت بیومتریک داشته باشند.

همچنین براساس گزارش Apple Insider ، پتنت دیگری توسط اپل با عنوان "دستگاه‌های الکترونیکی با نمایشگر دو مرحله‌ای" ثبت شده است که نشان می دهد قصد دارد نمایشگر این دستگاه را به صورت لایه‌ای ایجاد کند. در واقع زیر این نمایشگر یک دوربین و یک فلش قرار داده شده است که فقط در صورتی که به آن نیاز دارید نمایش داده می شود.

این پتنت نمایش می دهد که یک لایه دارای آرایش پیکسلی برای نمایش تصاویر است در حالی که لایه بیرونی دارای آرایشی از سلول‌های تعدیل کننده نور است که در صورت لزوم می توانند شفاف شوند یا نور را مسدود کنند تا به دوربین اجازه عکس برداری یا فیلم برداری بدهند.

فناوری ارائه شده توسط اپل برای دوربین تعبیه شده زیر نمایشگر برای دستگاه‌های دیگر نیز مانند آیفون و آیپد کاربرد دارد، اما جالب است که این حق ثبت اختراع فقط بر روی اپل واچ تمرکز دارد.

توجه داشته باشید که این فقط یک پتنت ثبت شده توسط اپل است و به این معنی نیست که قطعا این شرکت در حال توسعه چنین دستگاه‌هایی است. اگرچه مشخص است که اپل علاقه مند به کشف این فناوری‌ها است و احتمال زیادی وجود دارد که این ویژگی‌ها سال‌های آینده در اپل واچ‌ها قرار داده شود.

ارسال نظر