خودرو مفهومی Shooting Brake تویوتا تنها یک GT86 صندوق دار نیست

تولید مدل هایی جدید از تویوتا و سوبارو که مدل های کوپه قبلی را به "خودرو های مفهومی Shooting Brake " تبدیل نموده از سوی این شرکت اعلام شد.

خودرو مفهومی Shooting Brake تویوتا تنها یک GT86 صندوق دار نیست

به گزارش کلیک، مدل GT86 تویوتا و مدل BRZ سوبارو توجه تعداد زیادی از هواداران را در سال ۲۰۱۲ به شاسی های عقب-محور متوازن و متعادل خود جلب نمودند. ولی باید عنوان نمود که غیر از طراحی مجدد اتوموبیل های اسپورت کوپه ای در نیمه عمر خود که در شهر نیویورک به نمایش گذاشته شد چیز دیگری در دنیای تویو-بارو تغییر نکرده است. لااقل می توان گفت که تا پیش از رونمایی از آخرین مدل مفهومی شوتینگ بریک Shooting Brake خود، تغییرات در این سری خودرو بسیار اندک بوده است.

و جالب است بدانیم که مدل های مفهومی این خودرو ابتدا در ژاپن با دست ساخته شده است و سپس توسط گروه استرالیایی شرکت تویوتا توسعه و تولید شده است. تویوتا نیز همانند مدل های CLS و CLA مرسدس بنز، مدل کوپه ای خود را با ساخت قسمت عقب شیب دار و تخم مرغی، برای ایجاد فضاهای بار و ارتفاع مناسب سقف برای سرنشینان به اتوموبیلی جدید تبدیل نموده است.

بر خلاف برخی خودرو های مفهومی موجود، تویوتا مدعی است که با تحت آزمایش قرار دادن آن در مسیر های خاص سرعت، این خودرو را بسیار کارا و عملیاتی تر نموده است. هرچند هنوز تا دسترسی خبرنگاران و عموم بازدیدکنندگان به این اتوموبیل و آزمودن آن راه درازی باقی است ولی، تتسویا تادا Tetsuya Tada سر مهندس ارشد بین الملل این کارخانه خودرو سازی معتقد است که این خودرو در سیر تکامل خود از کوپه به شوتینگ بریک Shooting brake هیچ چیزی را از دست نداده است.

او می گوید: فرمان دهی و هدایت متعادل و مستقیم این مدل از خودرو باعث می شود تا رانندگان در چرخش های سخت و تند جاده های مورد علاقه، با احساسی نرم و ملایم تر طی مسیر کنند. من بسیار تمایل دارم تا این "خودرو مفهومی" هر چه سریعتر به تولید انبوه برسد، چرا که این خودرو نمایانگر اشتیاق فراوان تویوتا به تولید اتوموبیل هایی است که راندن آن هیجان انگیز و سرگرم کننده است.

علاوه بر سقف عقب، تغییرات دیگری در آن داده نشده که این بدان معنی است که موتور های تخت دو لیتری با ۲۰۰ اسب بخار تامین کننده نیرو در آن می باشند. چنین قدرتی ممکن است خیلی زیاد به نظر نرسد اما منتقدان بر این باورند که این توان برای سرگرم شدن و هیجان بردن از رانندگی با یک خودرو کافی است.

در حال حاضر هنوز برنامه ای برای تولید انبوه آن اعلام نشده است هرچند تادا عنوان نموده است که، تویوتا در حال بررسی و تحقیق در پذیرش عمومی و میزان تمایل بازار به این نوع خودرو های مفهومی است. امیدواریم که واکنش و پاسخ نظر سنجی ها موجب تشویق بیشتر این خودرو ساز به تولید چنین منجر گردد.

منبع: Gizmag

ارسال نظر